לחיות את החיים – קלישאה או משמעות חזקה

כולם מדברים על לחיות את החיים. אבל מה זה אומר, זה שאני נושם זה לא מספיק כדי לחיות? מסתבר שיש מספר דברים שעלינו למלא כדי שנרגיש סיפוק ונדע שחיינו את חיינו
לחיות את החיים

"לחיות את החיים"

את המשפט הזה אני זוכר לראשונה בערך בגיל 10, עוד הרבה לפני שהחלטתי שאני רוצה להיות קואצ'ר, אלא כשהוא רק הפך להיות הסטטוס שלי ב ICQ.

הרבה חברים צחקו אז, אבל היום יותר מתמיד אני מבין כמה זה לא מובן מאליו.

לאחרונה, החלטות שונות הובילו אותי לעשות צעד שכבר מזמן רציתי לעשות, להתחיל להתעסק במה שאני באמת אוהב. בני אדם.

הגוף והנפש מבחינתי, הם שני העולמות הכי מיוחדים שיש לנו שהולכים יד ביד, כל אחד משפיע על השני.

לחיות את החיים

מה זה לחיות את החיים?

מה הופך את החיים לחיים טובים? מה משותף לכל האנשים עם החיוך על הפנים והתשוקה הזאת בעיניים?

באי מרוחק ביפן, בשם אוקינאוה (Okinawa), מצאו את התשובה.

מצאו כפר בן 100 אלף תושבים שאנשים מכל העולם היו משתוקקים לחיות בו.

מה כל כך מיוחד בו? האי הוכרז כמקום עם תוחלת החיים הכי גבוהה בעולם, כשלא מעט מבוגרים עוברים את גיל ה100 בבריאות טובה ובצלילות.

אז מה הסוד? יש 6 עקרונות שעושים את ההבדל. 6 עקרונות שכולנו מודעים אליהם, אבל איפשהו בחברה המודרנית, נדמה שהם חומקים לנו בין הידיים:

  • תזונה – כמו כל היצורים החיים, כדי שנתקיים ונפיק אנרגיה, אנחנו קודם צריכים לקבל אנרגיה. המקור ממנו אנחנו מקבלים אנרגיה משפיע ישירות על התפקוד שלנו. כי איך שלא נסתכל על זה, אנחנו קודם כל יצור חי. בדיוק כמו שנמר צריך את המזון הספציפי שלו, והז'ברה צריכה מזון אחר, ככה גם לנו, יש מזון שישפיע עלינו טוב יותר ויש מזון שאף יזיק לנו. אם אתם רוצים לעשות התקדמות בצעד הזה – העזרו תזונאי ספורט.
  • אורח חיים פעיל גופנית – נועדנו להיות בתנועה, כל אלפי השנים האחרונות על מנת להתקיים היינו צריך לצוד, לרוץ, לבנות, לשתול, ללכת, לטפס. בעשורים האחרונים היה שינוי דרמטי , כולנו התיישבנו. אבל הגוף והאבולוציה לא מתרגלים באותו הקצב, הגוף שלנו עדיין צריך לזוז. ולכן אורח חיים פעיל הוא בגדר חובה. רוצים להתחיל להיות פעילים יותר – העזרו במאמן כושר אישי בתל אביב.
  • שינה – כמות התהליכים שקורים לנו בגוף בשינה עולה לכל שיעור שזה מדהים. אנחנו צריכים לקדש את השינה, כי היא הריסט שלנו, היא המטען שנותן לנו כוחות מחודשים. שינה טובה עוזרת לנו לתפקד בצורה מעולה בחיי היום יום. במדריך הבא תמצאו הכל על – שינה.
  • חשיבה חיובית – לנפש שלנו יש כוחות עצומים. בעזרת הנפש אנחנו חולמים, יוצרים, בונים, מרגישים אבל לפעמים גם הורסים. אז איך מתעלים את הנפש כדי ליצור ולהגשים חלומות? כאן נכנסת לתמונה החשיבה החיובית.
  • חיי קהילה – שבט. עם אחד. אומה אחת. משפחה אחת. כשאנחנו מוקפים במשפחה, חברים וקהילה, אנחנו מרגישים טוב יותר. עוד מתקופה קדומה אנחנו חיים בשבט, חולקים מהידע ומהכלים שברשותנו. כדי להתפתח ולהיות חזקים, אנחנו צריכים להיות ביחד, כדי לרקוד, לצחוק, לנוח, להתאושש ולחלוק חוויות, עלינו להיות מוקפים באנשים טובים.
  • איקיגאי – משמעות לחיים שלנו – פעם הכל היה יותר פשוט. המשמעות לחיים הייתה לשרוד ולהתרבות. היום, כשזה נהיה כל כך מובן מאליו, האדם צריך למצוא לו מטרות גבוהות יותר. אנחנו יכולים להתעסק במטרות נעלות, שיגרמו לנו טוב, ולא פחות חשוב, שיגרמו לאחרים טובים. אז מה המשמעות לחיים שלנו ואיך מוצאים אותה? מדובר בתורה שלמה. רוצים למצאות את האיקיגאי שלכם – התחילו מלקרוא את הפוסט הבא – למצוא את הלמה.

ולסיום, בואו נודה שאפשר להשיג את אותם עקרונות גם אם אנחנו חיים בעיר ולא באי מרוחק וגם אם אנחנו אוכלים עם מזלג ולא עם מקלות אכילה.

הציצו ברשימת הקורסים שלנו בנושאים הבאים:

סדנת התפתחות אישית, קורס NLP, קורס מדיטציה וקורס מיינדפולנס – קורסים וסדנאות שמעניקים כלים, מיומנויות ועקרונות שילוו אתכם בתהליך ההתפתחות שלכם.

כתבות נוספות על קואצ'ינג והתפתחות אישית:

קואצ'ינג

אם בעבר פסיכולוג היווה כאופציה היחידה כאשר אדם חש תקיעות או בלבול. כיום, קואצ'ינג ובעברית: אימון אישי, מהווה אלטרנטיבה מצוינת לשינוי אמיתי בחיים ולהשגת מטרות.

קרא עוד »

הרצאת קבלת החלטות

במסגרת הרצאת קבלת החלטות נדון, נתרגל ונלמד שלב אחר שלב את התהליך לקבלת החלטות. במסגרת ההרצאה נדון על טעויות נפוצות בקבלת החלטות, על המנגנונים הקוגנטיביים

קרא עוד »

קואצ'ר

אם המטרה לא ברורה, אם הדרך לא סלולה, ואם אתם מרגישים תקיעות והדרדרות – קואצ'ר יכול לסייע לכם בדרך החדשה. עם עשרות לקוחות קודמים, ביחד נפעל, נתרגש, נלמד ונצליח. אני כאן כדי לסייע לכם לצאת ממצב של תקיעות ובלבול ולהעניק לכם ליווי וכלים מעולים שיסייעו לכם לעשות שינוי אמיתי בחיים ולהגיע ליעדים שתמיד חלמתם עליהם.

קרא עוד »

כאב כרוני – איך לטפל בכאב

מה זה כאב כרוני, האם יש טיפולים שיכולים לעזור, מה המחקר מראה על כאב? מאמר שנכתב על ידי מרצ'לה, מנהלת מכון פיזתורפיה שתוציא אתכם עם גישה חדשה ואופטימית לכאב.

קרא עוד »

שנות העשרים

8 מתוך 10 הרגעים הכי חשובים בחיים מתרחשים עד גיל 35. 66% מהעלייה בשכר מתרחשת ב10 השנים הראשונות בעבודה. כל המידע שחובה לדעת על שנות העשרים ולמה הן כה חשובות

קרא עוד »

סדנת קבלת החלטות

במסגרת סדנת קבלת החלטות נפצח שלב אחר שלב את התהליך המלא לקבלת החלטות. במסגרת הסדנה נדון על טעויות נפוצות בקבלת החלטות, על המנגנונים הקוגנטיביים (מוחיים)

קרא עוד »

משפטי מוטיבציה

מוכנים להתמלא באנרגיה בעזרת משפטי מוטיבציה? "ההצלחה אינה סתם מוצאת אותך, עלייך לצאת החוצה ולקחת אותה בעצמך". 50 משפטים בעברית ובאנגלית הכי טובים שתראו!

קרא עוד »