ספרים על זוגיות ואהבה

ספרים על זוגיות ואהה

כפי שכתב ויליאם שייקספיר פעם: "דרכה של אהבת אמת מעולם לא הייתה קלה".אין ספק כי מדובר בתובנה אשר נוגעת בנקודה רגישה אצל רבים מאיתנו, ועם זאת, אולי עלינו להיות אסירי תודה על כך שתחום האהבה מספק לנו אתגרים כה רבים. אחרת, איך עוד היינו זוכים בהזדמנות לקרוא ספרים נפלאים כל כך על המסלולים הרבים שהאהבה יכולה לעבור?
במאמר שלפניכם תמצאו 5 המלצות לספרים נהדרים העוסקים בנושא של אהבה,זוגיות ומערכות יחסים, שכל אדם השואף ליצור ולשמר זוגיות אוהבת, מעצימה ומספקת, פשוט חייב לקרוא.

זוגיות: מדריך למשתמש – דרכים חדשות לשיפור הזוגיות / דריה מעוז ודבש ניב

מחקרים רבים כבר הוכיחו כי בכוחה של זוגיות יציבה ובריאה לסייע לביסוס חוסנו הנפשי והגופני של הפרט, לשפר את הדימוי העצמי, למוסס את החרדות שלנו, ואף לתרום להארכת תוחלת החיים.

למרבה הצער, זוגיות עשויה גם לגרום ל"תופעות לוואי" פחות רצויות, כגון כעס, קנאה, תסכול, שנאה, עצב, כאב וחרדת נטישה. על מנת שהזוגיות שלנו תוכל לספק לנו את כל התועלות שהיא מציעה ללא החסרונות שמנינו לעיל, היא צריכה להיות מאוזנת וחיובית. נשאלת השאלה כיצד ניתן לבנות זוגיות שכזאת.

 

הספר "זוגיות: מדריך למשתמש", שנכתב על בסיס של כ – 300 ראיונות שנערכו מול נשים וגברים במדינת ישראל של שנות ה – 2000, ונשען על מחקר עדכני בתחומי הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה, חקר המוח והתרבות, סוקר מגוון כלים שימושיים וקלים ליישום לשיפור הזוגיות, לטיפוחה, לשימורה ולהפיכתה לחזקה, יציבה וטובה יותר, מבלי שבני הזוג ישובו ויפלו לאותן "מלכודות" במערכת הזוגית שנפלו לתוכן בעבר. במקביל מספק הספר שיקוף עדכני של הנורמות בתחום הרומנטי והזוגי במדינת ישראל של ימינו ומציג תמונת מצב ברורה של הערכים, הסטנדרטיים ההתנהגותיים וכללי המשחק המקובלים בארץ כיום בהקשר של יחסים רומנטיים.

 

ספר זה בא לסייע לכל אדם לשפר את הקשר הזוגי שלו באופן שיתרום לאושרו, לסיפוק ולהנאה שלו. יתרה מכך, הספר מציע גם למי שאינו נמצא במערכת יחסים זוגית לגשת לזוגיות הבאה שלו ממקום קצת אחר, מצויד בפרספקטיבה והכלים שיסייעו לו לבסס מערכת יחסים עמידה ומוצלחת יותר.

להתאהב מחדש: המסלול המהיר לזוגיות מנצחת / ד"ר אורית ארבל

הספר "להתאהב מחדש: המסלול המהיר לזוגיות מנצחת" נכתב עבור כל מי שמרגישים שבזוגיות שלהם ישנו פער גדול בין הרצוי למצוי. לדידה של מחברת הספר – ד"ר אורית ארבל, המגיעה עם ניסיון עשיר בתחום הייעוץ הזוגי, מערכות יחסים רומנטיות שמגיעות למצב של תקיעות ולא זוכות לטיפול המתאים, דומות להר געש המצוי על סף התפרצות תמידית ומאיים להמיט חורבן והרס על כל סביבתו, בדמות רגשות שליליים וריבים קשים שמהווים פגיעה קשה גם בקרובי המשפחה. הספר בא להציע דרך התמודדות חלופית ובריאה לכל מי שנואשו מהקשר הזוגי שלהם ושוקלים "לפרק את החבילה", בדמות כלים מעשיים לשיפור הזוגיות. במסגרת ששת פרקיו, סוקרת המחברת 6 נושאים מהותיים שעולים במערכות יחסים רומנטיות ותרגילים שונים שנועדו לייצר מכניזם יעיל ומעצים להתמודדות עצמאית עם הסוגיות הללו.

 

אהבה, תשוקה, זוגיות: הדיאלקטיקה של האהבה / אושרת קוטלר

הספר "אהבה תשוקה זוגיות" שנכתב על ידי העיתונאית והסופרת אושרת קוטלר, עוסק בסוגיה: כיצד ניתן לשמור על הגחלת הרומנטית, התשוקה והריגוש במערכות יחסים זוגיות לאורך זמן.
במסגרת תהליך ההכנה לכתיבת ספר זה, ראיינה קוטלר במשך כשנתיים, גברים ונשים רבים – חלקם כזוגות ואחרים כפרטים, לצד מומחים מתחומים שונים, על מנת לנסות ולמצוא מענה לסוגיה זו, לא רק בהקשר הרומנטי והמיני אלא באופן כללי. כלומר, איך ניתן לחיות ממקום של תשוקה לחיים גם בתוך הקשר הזוגי. בעזרת הראיונות הללו, ובאמצעות שיחות מול אנשי מקצוע מתחום הפסיכולוגיה האבולוציונית, הפילוסופיה והפסיכואנליזה, מנסה קוטלר להציג נוסחה הקושרת בין שני מרכיבים שעל פניו אין אפשרות אמיתית לגשר ביניהם: אהבה רומנטית ונישואין.

סודות היקום למציאת אהבה / ד"ר רותם מרום

ד”ר רותם מרום היא מרצה ומאמנת בתחום הטיפול הזוגי. במסגרת עבודתה מציעה מרום ליווי וסיוע עבור נשים שמעוניינות ללמוד לאהוב את עצמן ולזמן אל חייהן את הקשר הזוגי המושלם עבורן. במסגרת ארגז הכלים שלה, עושה מרום שימוש במגוון טכניקות טיפוליות, לרבות: ייעוץ זוגי, NLP, אימונים אישיים, הליכי גישור, וכן הלאה. ספר זה נכתב בעקבות שנים רבות של עבודה מחקרית שביצעה הכותבת בתחום הכימיה – עבודה שבמסגרתה, היא גילתה כי ישנו קשר שאי אפשר להתעלם ממנו, בין חוקי הזוגיות ובין חוקי הכימיה. כאשר מרום שילבה בין התובנה הזו לבין טכניקות טיפוליות מעולם ה – NLP, לצד כלים טיפוליים נוספים, היא חשפה דפוס פעולה שאיפשר לנשים רבות מרחבי העולם לעשות שימוש בחוקי היקום לטובת מציאת אהבה בחייהן – עצמית וזוגית כאחד.

 

"סודות היקום למציאת אהבה" הוא הספר הראשון מביו סדרה של ספרים המתמקדים בנושא הכימיה הזוגית. במסגרתו, חושפת המחברת את חוקי היקום והדרך לרתום אותם למציאת אהבה רומנטית.
הספר מפרט בצורה ברורה וסדורה את התהליך למציאת האהבה הנכונה לכל אישה, שראשיתו בביסוס מערכת יחסים אוהבת וכנה עם עצמך. הספר מציג טכניקות מועילות וישימות לשיפור הביטחון העצמי ותחושת הערך העצמי, שמהווים נדבך הכרחי ביכולת שלנו להיפתח כלפי אנשים אחרים ולהיות מי שאנחנו באמת. ד"ר מרום מאמינה באמת ובתמים כי רק כאשר אישה מגלה מה מייחד אותה ולומדת לאהוב את עצמה – מצויים ברשותה הכלים לזהות את בן הזוג המתאים ביותר והמדויק ביותר עבורה.

תקשורת זוגית / ד"ר פאול קולמן

בכל קשר זוגי, לצד השוני שבין נשים וגברים, ישנם גם הבדלים באישיות של שני הצדדים.
אולם מחקרים רבים הוכיחו לא זה מכבר, כי בני זוג שידעו לתקשר זה עם זה בצורה נכונה, ידעו גם כיצד לגשר על הפערים ביניהם הנובעים משוני באישיות של כל אחד מאיתנו כאינדיבידואלים.
תקשורת בריאה שכזו בין בני זוג, זוהתה כתורמת להפחתה של 50 אחוזים בשיעור מקרי הגירושין. פירוש הדבר הוא, כי ישנה סבירות גבוהה לכך שניתן להפוך גם את הזוגיות שלכם למערכת יחסים נעימה, מתגמלת ומספקת יותר, מבלי שתידרשו להשקיע בכך את אותה כמות המאמץ שנדרשתם להשקיע עד כה. כל זה מתאפשר באמצעות למידה ואימוץ של מיומנויות תקשורת מועילות שיחסכו מכם את הצורך לנסות שוב ושוב את אותם הפתרונות שלא עבדו עבורכם בעבר. יתרה מכך, למידת סודות התקשורת הזוגית, נועדה לסייע לכם להמנע גם מאי הבנות עתידיות ולפתור מחלוקות בצורה מכבדת ובונה יותר.

 

בספרו "תקשורת זוגית", ד"ר קולמן, פסיכולוג קליני בעל שם מארה"ב – מפרט מהן הדרכים להתמודד בצורה בריאה עם הפערים בין המינים הבאים לידי ביטוי ביתר שאת במערכות יחסים זוגיות, לזהות מהו הגורם הנסתר להתנהגויות שונות של כל אחד מבני הזוג, למנוע את הצורך בוויכוחים, ולהימנע מעימותים בעזרת תקשורת אפקטיבית.

 

בספר מוצגות שלל דוגמאות לנושאי מחלוקות שכיחים בין בני זוג, כדוגמת: מחלוקות בנושאים כספיים, בנושאי קריירה, הורות, בנושא מין, אי אמון, קונפליקטים בהקשר לקשר המשפחתי עם החמים והחמות, וכן הלאה. במסגרת הספר, קולמן מנתח על אחד מן הנושאים הללו לעומקם באופן ברור ונהיר, ולצידם מציג כללי "עשה" ו"אל תעשה" ברורים, שמתווים דרך להתמודדות בריאה ומועילה עם קונפליקטים מכל זה.

 

 

 

כתבות נוספות על קואצ'ינג והתפתחות אישית:

קואצ'ר

אם המטרה לא ברורה, אם הדרך לא סלולה, ואם אתם מרגישים תקיעות והדרדרות – קואצ'ר יכול לסייע לכם בדרך החדשה. עם עשרות לקוחות קודמים, ביחד נפעל, נתרגש, נלמד ונצליח. אני כאן כדי לסייע לכם לצאת ממצב של תקיעות ובלבול ולהעניק לכם ליווי וכלים מעולים שיסייעו לכם לעשות שינוי אמיתי בחיים ולהגיע ליעדים שתמיד חלמתם עליהם.

קרא עוד »

מנטור

מנטור הוא אדם שיכול ללוות אותנו בדרך שאנו עושים כיוון שהוא כבר השיג את מה שאנחנו רוצים להשיג. קיראו עוד על החשיבות של מנטור ומדוע הוא חשוב בהתפתחות שלנו.

קרא עוד »

למצוא את ה"למה"

למה כשאנשים במצבי קיצון, ההתנהגות משתנה בחדות, ולמה קל לי יותר ללמוד חומר שמעניין אותי מאשר כשמכריחים אותי. איך להציב מטרה ולהשיג אותה באמצעות הלמה שלי

קרא עוד »

שנות העשרים

8 מתוך 10 הרגעים הכי חשובים בחיים מתרחשים עד גיל 35. 66% מהעלייה בשכר מתרחשת ב10 השנים הראשונות בעבודה. כל המידע שחובה לדעת על שנות העשרים ולמה הן כה חשובות

קרא עוד »

הרגלים של אנשים בריאים

לכולנו יש אדם קרוב או רחוק, שאנחנו נדהמים לראות כיצד הוא שומר על הגוף והנפש שלנו. אז איך הוא ואחרים עושים זאת? נחשוף את ההרגלים של אנשים בריאים.

קרא עוד »

קורס מנהיגות

קורס מנהיגותתוכן ענייניםזוגיות: מדריך למשתמש – דרכים חדשות לשיפור הזוגיות / דריה מעוז ודבש ניבלהתאהב מחדש: המסלול המהיר לזוגיות מנצחת / ד"ר אורית ארבלאהבה, תשוקה,

קרא עוד »

הרצאת קבלת החלטות

במסגרת הרצאת קבלת החלטות נדון, נתרגל ונלמד שלב אחר שלב את התהליך לקבלת החלטות. במסגרת ההרצאה נדון על טעויות נפוצות בקבלת החלטות, על המנגנונים הקוגנטיביים

קרא עוד »