אימון אישי לילדים ונוער

אימון אישי לילדים ונוער

בין אם אנחנו רוצים לבנות שרירים, לשפר את הציון בחשבון או ללמוד לנגן על גיטרה, ברור לנו שהמפתח הוא אימון. אבל מה עושים כשרוצים לבנות את הביטחון העצמי של הילד/ה או של הנער/ה, לשפר את יעילות הלמידה שלהם ולעזור להם לקבל החלטות בצורה חכמה? גם כאן אימון אישי לילדים ונוער הוא מילת המפתח.

האימון האישי המכונה גם קואצ'ינג תופס תאוצה ואנשים רבים בוחרים לפנות לקואצ'ר כאשר הם נמצאים בפרשת דרכים בחייהם או כשהם מחפשים דרך לעשות שינוי ולעמוד במטרות שהציבו לעצמם.

 

מה זה אומר אימון אישי לילדים ונוער?

אימון אישי עשוי לסייע במגוון תחומים, ניהול ותיכנון זמן, התמודדות עם מצבי לחץ, ארגון משימות וגם ביחסים בין אישיים.

האימון יתבצע לרוב על ידי שימוש באסטרטגיות שונות, חלקן לקוחות מעולם הפסיכולוגיה, מהעולם הרוחני או מטכניקות ארגוניות, וזאת כדי להעניק כלים, לעורר מודעות עצמית ושינוי מחשבתי ולתת מגוון גישות יצירתי לפתרון בעיות.

תהליך אימון לילדים ונוער יתחיל לרוב בתכנית העצמה וחיזוק של אותו ילד או נער. על מנת לעזור לו להבין במה הוא טוב, במה הוא חזק ולאפשר לו להרגיש תחושת מסוגלות. לאחר מכן התהליך ממשיך בהצבת יעדים וגישוש עצמי אחר חלומות, הזהות העצמית וערכים מנחים. כמו כן הבנה של המחסומים האישיים ובניית תוכנית פעולה להשגת יעדים.

כיצד האימון האישי מתבצע עם גלאים צעירים?

באיזה גיל נתחיל לעבוד על עצמנו? תחום האימון האישי בקרב ילדים ובני הנוער יתרכז לרוב בהעצמה, בניית יסודות טובים לפיתוח עצמי וחיזוק ההערכה והמודעות העצמית.

לפעמים מרגיש שילדים ובני נוער חיים בעולם של ניצחונות וכישלונות, של ציונים וגביעים, התחושה הזאת עוטפת אותם במסגרות בהם הם נמצאים. אימון אישי יכול לעזור לילדים להפריד בין ההתרגשות או החרדה אשר מתלווים לחוויה הזאת לבין החשיבות של הדרך וההתמדה.

בנוסף, בכל הנוגע לילדים ובני נוער אימון אישי יכול ללמוד שהרגשות והחוויות הם שני דברים נפרדים. ילדים נוטים לעבור רכבת הרים של רגשות כמעט בכל יום, אם הם מרגישים עייפים או רעבים אפילו אם האפונה נגעה בטעות בפירה. אימון יכול לעזור לחקור למה הרגשות האלה עולים ולהפריד אותם מהחווה של היום.
אימון יכול לעזור להבין רגשות של עצב שנובעים לדוגמה מניסיון שלא צלח כמצופה, להבין שזה בסדר ושהחוויה הזאת לא מגדירה את מי שהם.

זה לא מוקדם מידי?

כשמדובר באימון ילדים ובני נוער המצב רגיש ומורכב הרבה יותר ועולה השאלה האם ילדים יכולים בכלל להכיל את התהליך. ובכן הגיל הצעיר הוא שמאפשר קרקע פורייה לצמיחה של מיומנויות והרגלים בריאים, השימוש בכלים שמספק האימון בגיל צעיר עשוי לעזור להם להתנהל יותר טוב בחייהם.

אימון אישי הוא תחום חדש יחסית ולמרות שישנם גופים רבים שעוסקים בהכשרת מאמנים אין בישראל פיקוח או הסדרה של התחום. לכן, במיוחד כשמדובר בנפשות צעירות, כדאי למצוא מאמן בעל ניסיון שמתמחה באימון ילדים ונוער.

אפשרות נוספת היא אימון להורים, כשזה נוגע לילדים ובני נוער לפעמים המאמנים הטובים ביותר הם דווקא ההורים. חלק מתפקידו של ההורה הוא לחשוף את התשוקות והיעדים של הילד ולעזור להם למצוא את הדרכים להצלחה. ליווי של מאמן אישי ולמידה של הכישורים והטכניקה הנכונה יכולים להיות כלי נהדר להורים בעזרתו יוכלו להעניק אימון יעיל לילדים שלהם.

מאיזה גיל ניתן לבצע אימון אישי?

ישנו גיל מינימלי לאימון אישי שעומד על כיתות ג'-ד' (גילאי 8+). לפני כן, הילדים כנראה לא יהיו בשלים עדיין קוגנטיבית לתהליך שמתרחש בזמן האימון.

 

מחיר אימון אישי לילדים ונוער

 

אימון אישי לילדים – מחיר

סוג האימון
טווח מחירים
הערות
אימון אישי לילדים
250 – 400 ש"ח
האימון מתבצע לרוב בבית הילד, על מנת לאפשר לו סביבה בטוחה ונעימה. בנוסף, בגיל זה חשוב להיות בסביבה שנמצאת "בחיים האמיתים" של הילד.
אימון אישי לילדים עם בעיות קשב וריכוז
250 – 400 ש"ח
האימון מתבצע לרוב בבית הילד. האימון מתמקד בעבודת העצמה של הילד, ונתינת כלים שיסייעו לילד לשפר את יכולת הריכוז והלמידה שלו.
אימון אישי לילדים עם מוגבלות
250 – 400 ש"ח
האימון מתבצע לרוב בבית הילד. פעמים רבות, המאמן האישי מגיע עם ניסיון ספציפי בתחום (פסיכולוגיה/סוציולוגיה/חינוך). גם כאן, נעשת עבודת העצמה, והתאמה של האימון ליכולות הילד.

הערות:

  1. טווח הגילאים לאימון ילדים הינו 8 – 14.
  2. תהליך האימון יכול להתפרש על מפגש אחד ועד 18 מפגשים (ובמצבים מסוימים יימשך יותר).

 

אימון אישי לנוער – מחיר

סוג האימון
טווח מחירים
הערות
אימון אישי לנוער
250 – 400 ש"ח
האימון מתבצע לרוב באימוניה (משרד המאמן).

שכן בגיל הזה הנער בשל להיות בסביבה חדשה, ויכול קוגנטיבית לקחת את מה שנלמד במפגש האימון לחייו האמיתיים.

אימון אישי לנוער עם בעיות קשב וריכוז
250 – 400 ש"ח
האימון מתבצע לרוב באימוניה.

תהליך האימון יתחיל עם עבודת העצמה של הנער, לאחר מכן, לזהות דפוסים שמקשים על הנער בתפקוד ובחייו וכן לימוד ותרגול מיומנויות וכלים שיסייעו לו להתמודד עם אתגרים ולשפר את הישגיו בכל התחומים.

אימון אישי לנוער עם מוגבלות
250 – 400 ש"ח
האימון מתבצע לרוב בבית הנער. פעמים רבות, המאמן האישי מגיע עם ניסיון ספציפי בתחום (פסיכולוגיה/סוציולוגיה/חינוך).

גם כאן, נעשת עבודת העצמה, והתאמה של האימון ליכולות הנער.

הערות:

  1. טווח הגילאים לאימון ינוער הינו 13-24 (תלוי בהתפתחות הקוגנטיבית של הנער/ה)
  2. תהליך האימון יכול להתפרש על מפגש אחד ועד 18 מפגשים (ובמצבים מסוימים יימשך יותר).

טיפים חשובים לבחירת מאמן אישי לילדים ונוער

טיפ #1  – ניסיון ספציפי עם טווח הגילאים של הילד/ה || הנער/ה שלכם.

חשוב מאוד בעת בחירת מאמן או מאמנת, לבדוק האם יש להם ניסיון קודם עם טווח הגילאים שבו נמצא הילד שלכם. בגילאים אלו, יש הבדל גדול בתהליך האימון ולכן מאמן אישי למבוגרים ללא הכשרה לאימון ילדים ונוער, יכול שלא להוביל לתוצאות וסיוע. בנוסף, מאמן שמוכשר לאימון נערים, לאו דווקא יהיה מקצועי ואיכותי מספיק לאימון ילדים.

טיפ #2 – הקסם האישי של המאמן / המאמנת

ברור לנו כמבוגרים שרמת החיבור שלנו לאדם תשפיע על התקשורת שלנו ועל הביצועים שלנו. אצל ילדים ונוער – זה חשוב כפליים. וודאו שמדובר במאמנ/ת שיש להם יחסי אנוש מעולים, סבלניים ואיכפתיים. אתם רוצים שהילד או הנער שלכם יפתח תחושת מסוגלות, ולא יחטוף צעקות והאשמות מפי אדם נוסף.

טיפ #3 – שיטת האימון

אסכולת האימון האישי התפתחה מאוד בשנים האחרונות ועל כן תוכלו למצוא מגוון שיטות אימון. החל מאימון שדומה יותר לטיפול, דרך אימון בעזרת מיינדפולנס ועד לאימון שממוקד נטו תוצאות.

הגישה המומלתת שלנו? אימון משולב – אימון המשלב הן אימון פנימי (זיהוי חוזקות, ערכים, העצמה) והן אימון לשם יצירת התקדמות (למידת כלים ומיומנויות ללמידה, ניהול זמן, קבלת החלטות, הצבת מטרות ועוד).

טיפ #4 – הרקע של המאמנ/ת

נקודה חשובה נוספת ואחרונה היא לבדוק מה הרקע שממנו מגיע המאמנ/ת. במילים אחרות – מה סל הכלים, המיומנויות, הידע והניסיון שהם מביאים איתם?

האם הם למדו פסיכולוגיה, NLP, מיינדפולנס, מדיטציה, דמיון מודרך וכדומה? בנוסף, יתרון משמעותי, הוא לדעת כי המאמנ/ת אכן מיישמים גם בחייהם את הכלים והעקרונות עליהם הם מדברים. האם הם בעצמם הגיעו להשגים משמעותיים? האם מאחורי המילים שלהם יש גם מעשים ותוצאות?

 

אימון אישי לילדים ונוער  – חשוב יותר מאי פעם

ולסיום, בעידן שבו אנו מוצפים בטכנולוגיה, גירויים ופרסומות מדי יום, ככל שהילדים והנוער שלנו יידע מוקדם יותר להבין את הצרכים שלנו, לנהל את עצמו ולדעת מה באמת חשוב לו – כך בעתיד נוכל לדעת שהוא יודע להיות אחראי לחייו, להוביל ולהשפיע לטובה על עצמו ועל אחרים.

כתבות נוספות על קואצ'ינג והתפתחות אישית:

מנטור

מנטור הוא אדם שיכול ללוות אותנו בדרך שאנו עושים כיוון שהוא כבר השיג את מה שאנחנו רוצים להשיג. קיראו עוד על החשיבות של מנטור ומדוע הוא חשוב בהתפתחות שלנו.

קרא עוד »

קבלת החלטות

הנושא של קבלת החלטות פוגש אותנו בכל יום, במהלך כל החיים שלנו: לגור במרכז או בפריפריה? להתחתן על פי ההלכה או בחתונה אזרחית? ללמוד באוניברסיטה

קרא עוד »

מאמן NLP – אימון אישי NLP

אימון אישי בשיטת NLP הינו אימון שיכול לסייע בכל תחום בחיים: קריירה, זוגיות, תחביבים, יצירת הרגלים, כסף, משפחה והתפתחות אישית. ערן שני מאמן NLP כאן עבורכם.

קרא עוד »

הגשמת חלומות

תהליך הגשמת חלומות יכול לשנות לכם את החיים. אם אתם מרגישים שאתם חיים את החיים של מישהו אחר, חוסר סיפוק מהעבודה, שיש בכם כח ופוטנציאל לא ממומש – המדריך עבורכם.

קרא עוד »

קאיזן

כולנו רוצים להיות בריאים, חכמים, ומאושרים יותר. אז למה כל כך קשה לנו לעשת את השינוי שאנחנו יודעים שאנחנו אמורים לעשות? דרך הקאיזן נותנת לנו את הפיתרון

קרא עוד »

סדנת מנהיגות

במסגרת סדנת מנהיגות, אנו נפצח את היכולת הזו שנקראת "להנהיג", שלב אחר שלב. ננפץ מיתוסים, נתנסה בסיטואציות שונות שבהם מנהיגים נתקלים ונדבר על אחריות, יוזמה,

קרא עוד »

סדנת מנהלים

סדנת מנהלים נועדה להעניק למנהלים ולמנהלות מרחב בטוח לאימון, תרגול ולמידה של כלים, מיומנויות וגישות מעולות לניהול ומנהיגות. כמעט כל מנהל או מנהלת מתמודדים עם

קרא עוד »

ספרים על זוגיות ואהבה

כפי שכתב ויליאם שייקספיר פעם: "דרכה של אהבת אמת מעולם לא הייתה קלה".אין ספק כי מדובר בתובנה אשר נוגעת בנקודה רגישה אצל רבים מאיתנו, ועם

קרא עוד »