אנחנו לא שמים לב לזה, אבל אנו נתקלים הרבה פעמים במהלך היום 'בקרב' שכנוע.
תלמיד- מורה, הורה- ילד, מוכר-קונה ובמיוחד אנשי עסקים, לרוב מטרת המפגש והשיח בין כל מערכות היחסים שתיארנו (והיד עוד נטויה) היא להשפיע על קו המחשבה ובהמשך גם על אופן ההתנהגות של הצד השני כך שישתנה לטובת האינטרסים שלנו.
אם יש לך טכניקות שכנוע בשרוול, מזל טוב כנראה הניצחון שלך!
זה יכול להישמע לך מפוצץ וכוללני מידי אבל זה מוכח: אנשים בעלי טכניקות שכנועה משיגים את המטרה שהציבו לפגישה\כנס וכיוצ"ב.
רטוריקה (יכולת שכנועה באמצעות דיבור) נחשבת לאומנות שמיוחסת לאנשי עסקים דגולים ומנהיגים, עיין ערך ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא נכנס לפוליטיקה אבל גם מתנגדי הארדקור שלו יעידו שמדובר ברטוריקן ואיש שכנוע ממולח.
טכניקות שכנוע שכדאי לאמץ:
טכניקה #1 – חיוך ליצירת תחושת נינוחות וביטחון
תהיה חביב, כלל שיאהבו אותך יותר כך יתקבלו הדברים שלך אצל הקהל.
מומלץ מאוד לתבל את הנאום\מצגת בבדיחות והומור, אנשים אוהבים שמצחיקים אותם ונוטים לפתח סימפטיה והקשבה גבוהה יותר לאדם כזה.
טכניקה #2 – להפתיע את הקהל
לקפוץ מתוך קופסת מתנה זו לא בדיוק הכוונה אלא להשאיר את הקהל ער וקשוב אליך.
יש כמה דרכיםמומלצות לעשות את זה:
-תזוזה על פני המרחב, לא להישאר באותה הנקודה.
גם טון הדיבור צריך לזוז, שימוש בדיבור מונוטוני נשמע רובוטי, חסר חיים והקהל שלך כבר מדמיין את הדרך לכרית.
-לבנות את המסר באופן מרתק, אפשר להוסיף סיפורים מההיסטוריה, דוגמאות מהיומיום, חוות דעותשמבססת את המסר במידה ויש.
טכניקה #3 חזרה על המסר והדגשתו
עקרון הרעיון הוא "אותה גברת בשינוי אדרת"- לחזור על אותו המסר בכמה דרכים שונות במהלך השכנוע.
בעולם השיווק כבר הבינו שכדי להעביר מסר מומלץ לחזור עליו לא פחות מ-6 פעמים.
חזרה על המסר תגרום לקהל להרגיש שהוא מכיר את הרעיון עוד לפני שפגש אותך וכך גם יגיב בצורה נינוחהויהיה פתוח להקשיב, הנה לך קהל שמוכן להשתכנע.
טכניקה מספר #4 – הוכחה חברתית
תראה לקהל שהמגמה כבר התקבלה בעולם והם לא 'שפני הניסיונות' הראשונים להשתמש בה. אנשים נוטים ללכת על פי רוב כי "הרוב קובע" (כן, השתמשנו בזה בתור ילדים אבל זה תופס גם בעולם של הגדולים מסתבר).
נוסף על עיקרון זה אנשים רוצים להיות חלק ממה שקורה עכשיו בחברה, אף אחד לא רוצה להיות בחוץ וע"י הוכחה חברתית יש לדברים שלך סיכוי גבוהה יותר להתקבל.
טכניקה מספר #5- שבירת ידע קודם ושינוי מושגים
אנשים חושבים שהם יודעים מה יש לך להגיד, הם הגיעו עם נאום מוכן בנושא כולל מסקנות ולכן צריך לשבש ולשנות באופן מילולי את המושגים המוכרים להם, לטשטש את הידע הקודם וע"י זה הם יאבדו לרגע את כל מה שהם ידעו והופ קיבלת הקשבה מלאה מהקהל שלך.
טכניקה מספר #6 – YES SET ככלי שכנוע אדיר
המושג YES SET מגיע ממספר עולמות: מכירות, NLP, דמיון מודרך, מדובר בטכניקה עוצמתית, פשוטה אך דורשת תרגול.
המוח שלנו אוהב תבניות. ולכן, ככל שנגרום לאדם שמולנו להסכים איתנו על יותר דברים/רעיונות/משפטים כך יגדל הסיכוי שהוא ימשיך ויסכים איתנו על הנושאים הבאים.
אז מה עושים? כאשר נרצה לשכנע אדם כלשהו, נתחיל קודם כל מלומר משפטים שהוא בוודאי מסכים. ורק לאחר מספר משפטים כאלו נעבור לנושא העיקרי.
למשל:
אתם קוראים עכשיו מאמר על טכניקות שכנוע נכון?
אתם נמצאים עכשיו בטכניקה #6?
אתם בטח קוראים את המאמר דרך המחשב או הטלפון, מסכימים?
אז אם אתם כבר כאן, אם חשוב לכם לשפר את יכולות השכנוע שלכם, הגיע הזמן לעבור לשלב הבא ולקנות את אחד הקורסים שלנו כמו קורס ה NLP המעולה, שייתן לכם כלים מעמיקים יותר.
בהצלחה!