3 פסיכולוגים מפורסמים בהיסטוריה

זיגמונד פרויד, מלאני קליין, אריק אריקסון הינם 3 פסיכולוגים מפורסמים בהיסטוריה אשר לכל אחד יש תרומה משמעותית לפסיכולוגיה ואף לאנושות כולה. כל הפרטים עליהם - כאן.
3 פסיכולוגים מפורסמים בהיסטוריה

כאשר צריך לבחור 3 פסיכולוגים מפורסמים בהיסטוריה זוהי משימה לא פשוטה. יש לא מעט פסיכולוגים אשר השפיעו רבות על עיצוב האנושות כולה. בתור קואצ'ר הושפעתי רבות מקריאה על מגוון רחב של פסיכולוגים שעיצבו בין היתר את תחום הקואצ'ינג.

אותם פסיכולוגים השפיעו רבות בעידן שבו האינטרנט איננו היה קיים ומרבית האנשים היו פונים לפסיכולוג על מנת לקבל עצה והכוונה אמיתית. במאמר הבא נספר לכם על 3 פסיכולוגים מפורסמים בהיסטוריה שכל אחד מהם עשה משהו מיוחד ושונה למעט האנושות כולה. כך תוכלו להכיר מקרוב את תולדות עולם הפסיכולוגיה.

זיגמונד פרויד

קשה מאוד לדמיין מה היה קורה לעולם אילולא זיגמונד פרויד. פרויד הוא רופא אשר מצא מקום מקלט בלונדון לאחר שברח מוינה, כאשר בלונדון עצמה הוא זכה לחשיפה המרכזית והמשמעותית ביותר בחייו. פרויד האמין כי הנפש של כל אחד מאיתנו בנויה מדברים שאנו מודעים אליהם ודברים שנמצאים מחוץ למודעות שלנו. פרויד האמין כי ברגע שיהיה ניתן לנהל עם המטופל שיחה שבה הוא משתף במה שעובר עליו, יהיה ניתן לגשת אל תוך תת המודע שלו. עם השנים קיבלה השיטה גם שם משלה, השם הנבחר היה: פסיכואנליזה. מדובר באחת משיטות הטיפול המועדפות ביותר על ידי פסיכולוגים ופסיכיאטריים בכל העולם, דבר שמוכיח עד כמה השיטה של פרויד הפכה להיות כל כך משמעותית בעולמנו.

מלאני קליין

כאשר צריך לכתוב על 3 פסיכולוגים מפורסמים בהיסטוריה קשה מאוד שלא להזכיר את מלאני קליין שהייתה פסיכואנליטיקאית ופסיכותרפיסטית. גישת הטיפול שלה מוכרת בעיקר במתן טיפול פסיכולוגי עם ילדים, דבר שהפך להיות כל כך חשוב בזכות ההתקדמות האנושית. קליין הייתה ממפתחי גישת הטיפול במשחק, שבו המטופל יוכל לשחק ביחד עם המטפל וכך יספר את כל הדברים העומדים על ליבו. היא ללא ספק הייתה אחת מהפסיכולוגיות החשובות ביותר בהיסטוריה המודרנית.

אריק אריקסון

עוד פסיכולוג שהפך להיות מהמפורסמים ביותר בעולם הוא אריק אריקסון. אריקסון היה הוגה תאוריית השלבים הפסיכו-חברתית, שבמסגרתה טוענים כי החיים של כל אדם בנויים משמונה שלבים – ולפני כל שלב עומד האדם בפני קונפליקט או משימה חדשה. כך בעצם ניתן לבחון בצורה טובה יותר מהן הבעיות שמהן כל מטופל סובל, וכמובן למצוא דרכים לטפל בהן. מדובר בשיטת טיפול נפוצה מאוד אשר אומצה על ידי פסיכולוגים רבים בהיסטוריה ובהווה.

דמויות אלו, השפיעו רבות על התפתחות הפסיכולוגיה וכן על התפתחות האימון האישי.

כתבות נוספות על קואצ'ינג והתפתחות אישית:

סדנת מנהיגות

במסגרת סדנת מנהיגות, אנו נפצח את היכולת הזו שנקראת "להנהיג", שלב אחר שלב. ננפץ מיתוסים, נתנסה בסיטואציות שונות שבהם מנהיגים נתקלים ונדבר על אחריות, יוזמה,

קרא עוד »

מנטור

מנטור הוא אדם שיכול ללוות אותנו בדרך שאנו עושים כיוון שהוא כבר השיג את מה שאנחנו רוצים להשיג. קיראו עוד על החשיבות של מנטור ומדוע הוא חשוב בהתפתחות שלנו.

קרא עוד »

התמודדות עם לחץ

התמודדות עם לחץ הינה יכולת קריטית בחיים. במדריך הבא תכירו טיפים מעולים שנכתבו על ידי קואצ'ר. אורח חיים בריא, תכנית 4A, מדיטציה, ניהול זמן – הם רק חלק מהטיפים.

קרא עוד »

מתח נפשי – תסמינים

לאורך שנות חייו, מתמודד האדם עם סיטואציות מורכבות ואירועים מלחיצים שמביאים למתח נפשי. אצל כל אדם, מתבטא המתח הנפשי בצורה אחרת וחשוב להדגיש כי אין

קרא עוד »

טיפים למוטיבציה

רוצים להתמלא באנרגיה רגע לפני אירוע חשוב? מנסים להבין איך להתגבר על דחיינות וקושי? רוצים להבין מה מניע אתכם? שלום לכולם, הכירו את מילת המפתח

קרא עוד »

איך להתמודד עם כישלון

לא פעם עצרנו את עצמנו מלעשות דבר רק בגלל שפחדנו מהתוצאה, זה קורה לכולנו, הפחד מכישלון גובר על ההתלהבות מהצלחה בהרבה מהמקרים ואנו עוצרים עצמנו

קרא עוד »

איך להתמודד עם פחד?

איך להתמודד עם פחד? האם נועדו להסתגר בחדר, לוותר על חלומות, לוותר על זוגיות, על הזדמנויות עסקיות, רק כי אנחנו חשים פחד? חד משמעית לא.

קרא עוד »