איך להתמודד עם כישלון

איך להתמודד עם כישלון

לא פעם עצרנו את עצמנו מלעשות דבר רק בגלל שפחדנו מהתוצאה, זה קורה לכולנו, הפחד מכישלון גובר על ההתלהבות מהצלחה בהרבה מהמקרים ואנו עוצרים עצמנו מלנסות דברים שיכולים להועיל לנו.

כישלון זה בסדר, הייתי אומר אף בריא, כישלונות הם אבני הדרך של ההצלחה, בזכותם אנו מתפתחים, לומדים, מנסים שוב ולבסוף מצליחים. אם תשאלו אנשים כמו דונאלד טראמפ, אילון מאסק ואדם נוימן לגבי הכישלונות שלהם זו תהיה שיחה ארוכה ורוויה בנפילות והתרוממויות. ועכשיו לשאלה – איך להתמודד עם כישלון?

 

טיפים להתמודדות עם כישלון

 

טיפ מספר 1 – שימו מטרה מול העיניים

 

ראשית כל, כאשר מטרתנו נמצאת מולנו ולא הפחד מהכישלון ההתנהלות שלנו תהיה עם יותר ביטחון עצמי מה שברוב המקרים מגדיל את הסיכויים להצלחה ונתינת משקל פחות לכישלונת עצמם.

 

טיפ מספר 2 – קחו השראה מאדם שהצליח

 

כישלון הוא כמו שיעור, הוא מלמד אותנו על מה שעשינו לא נכון ואם נדע ללמוד ממנו אז פיצחנו את הנוסחא להתקדמות קדימה. נוכל תמיד לקחת את האנשים שהצליחו בתור דוגמה, כשיש לנו מודל של מישהו אחר בראש והוא מוכח כמוצלח תמיד נישאר על המסלול, הרי אם הוא הצליח מדוע שאנו לא?

 

טיפ מספר 3 – שנו את דרך החשיבה

החשיבה שלנו לגבי כישלונות צריכה להשתנות, אנו צריכים להפסיק להתעסק ב"מה אם?" ובמקום זאת להתמקד במטרה ולהבין שהצלחה בנויה מכישלונות (או אם תרצו שיעורים) ולקבל אותם באהבה ובזרועות פתוחות כי בסופו של דבר כמו במתמטיקה, הדרך היא חשובה לא פחות מהתוצאה הסופית.

 

טיפ מספר 4 –  כישלון זה הדרך הטובה ביותר להתפתח ולצמוח

כישלונותינו הם מה שעושה אותנו למי שאנחנו, אחרי כל כישלון בדרך כלל משתנה התפיסה שלנו במקצת וזה מה שמקדם אותנו קדימה. הסוד הוא להיות ממוקד כל כך במטרתנו שערכם של הכישלונות יופחת כך שנפסיק לפחד מהם, הרי מה מפחיד אותנו בכישלון אם לא התגובה של סביבתנו אליו ונתינת הביקורת.

 

טיפ מספר 5 – צרו סביבה תומכת ולמדו להתמודד עם ביקורת

אנו חיים במרוץ, בו לפעמים נדמה כי כולם "ישמחו" לראות אותנו נכשלים כי במקום מסוים זה מקדם אותם קדימה. אנו צריכים להיות מודעים לכך ולהבין שברגע שנדע להתגבר על תגובת הסביבה, לא רק שההתאוששות תהיה קצרה יותר אלא גם נחווה פחות ופחות כישלונות כי ניגש אל הבעיה מלכתחילה עם ביטחון עצמי מוגבר מה שיוריד את הסיכויים שלנו לכישלון. אתם יכולים לקחת מספר פגישות עם קואצ'ר למשל, שיהווה לכם שותף לדרך.

 

טיפ מספר 6 – דעו מתי להמשיך הלאה

ישנם מקרים בהם אולי השיעור זה דווקא לשנות כיוון. דמיינו אדם שמלחצים כלשהם הלך ולמד תואר בהנדסה למרות שהוא עצמו בעל "פאשן" למוזיקה ומה שמניע אותו לסיים את התואר הוא הלחץ אשר מופעל עליו מאותם גורמים. האינטרס היחידי שלו הוא לרצות את מי ש"כפה" עליו את המטרה. כאשר מה שמניע אותנו בהשגת המטרה הוא לרצות אדם אחר כנראה שהדרך תיעשה קשה ומייגעת הרבה יותר ממה שהיא צריכה להיות, ה"דרייב" שלנו חייב להיות פנימי כי אם לא זה פשוט לא יעבוד.

 

 

 

 

כתבות נוספות על קואצ'ינג והתפתחות אישית:

קורס יזמות חינם

קורס יזמות חינם הינו קורס שיקח אתכם החל מהצעדים הראשונים בעולם היזמות ועד לשלבים של עסק, אמיתי, חי והכי חשוב – שלכם. הגיע הזמן לדעת כל

קרא עוד »

למצוא את ה"למה"

למה כשאנשים במצבי קיצון, ההתנהגות משתנה בחדות, ולמה קל לי יותר ללמוד חומר שמעניין אותי מאשר כשמכריחים אותי. איך להציב מטרה ולהשיג אותה באמצעות הלמה שלי

קרא עוד »

תקשורת בין אישית

ממה מורכבת תקשורת בין אישית וכיצד ניתן לשפר אותה בחיינו? נחשוף את 6 היסודות שקיימים בכל תקשורת שאנו מבצעים וכן 6 עקרונות שכדאי ליישם על מנת לשפר את היחסים שלכם.

קרא עוד »

שנות העשרים

8 מתוך 10 הרגעים הכי חשובים בחיים מתרחשים עד גיל 35. 66% מהעלייה בשכר מתרחשת ב10 השנים הראשונות בעבודה. כל המידע שחובה לדעת על שנות העשרים ולמה הן כה חשובות

קרא עוד »

מה זה דימוי עצמי

דימוי עצמי הוא חלק מקונספט "העצמי" אשר חיוני להבנת התפיסה של "פסיכולוגיה חיובית". "זה לא מה שאתה אומר בקול בעזרת הפה שלך שקובע את חייך,

קרא עוד »

אסרטיביות

אסרטיביות היא סוג של התנהגות המשמשת לביטוי צרכיו של אדם באופן בריא וחברתי. להיות אסרטיבי יכול להועיל במגוון מצבים חברתיים, אם כי יכולות להיות לכך

קרא עוד »

כאב כרוני – איך לטפל בכאב

מה זה כאב כרוני, האם יש טיפולים שיכולים לעזור, מה המחקר מראה על כאב? מאמר שנכתב על ידי מרצ'לה, מנהלת מכון פיזתורפיה שתוציא אתכם עם גישה חדשה ואופטימית לכאב.

קרא עוד »

איך להתמודד עם ביישנות

בעוד שאנשים רבים יכולים להיזכר במקרים שבהם חוו תחושת ביישנות, החלת התווית "אני ביישן" על עצמך יכולה להיות מעכבת ביותר. אנשים הרואים עצמם ביישנים מאמינים

קרא עוד »