fbpx

דחיינות – איך להתמודד עם דחיינות

דחיינות

הינה כמה טיפים חשובים שיכולים לעזור לכם להתמודד עם דחיינות. רגע לפני שתקראו את הטיפים, בחרו תחום/נושא/פעולה אחת, שאתם דוחים כבר הרבה זמן. ההזמנה היא לקרוא את הטיפים ותוך כדי ליישם אותם על הנושא שבחרתם.

 

טיפ #1 – לו”ז ודדליין

האמת היא, שבמצבים רבים, אנחנו מתמודדים טוב יותר כשיש לנו דדליין ברור. בין אם זה עבור משימות ללימודים, ספורט, נגינה וכל תחביב שהוא. ולכן, אם יש משהו שחשוב לכם ונוטה להתפספס, הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא לקבוע יום ושעה קבועים לבצע אותו. מדובר באסטרטגיה חשובה כחלק מתהליך ניהול זמן.

התחושה של הצבת מטרה והשגתה – משחררת דופמין. הורמון שנועד לגרום לנו לתחושה טובה כאשר אנחנו משיגים משהו.

הידעתם! למה אנחנו כל כך אוהבים לאכול? עם סיום האוכל, רמת הדופמין עולה בגוף לפי 1.5 מהרמה בזמן שיגרה.

 

ועכשיו תורכם:

הפעילות שאני רוצה להכניס לחיי: ____________________

הזמן הקבוע שבה אבצע אותה: ________________

 

טיפ #2 מסגרת מתאימה

ג’ורדון פטרסון, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת טורונטו מסביר בהרצאתו כי אחד הדברים החשובים ביותר לסטודנט בפרט ולאדם בכלל הוא מסגרת ברורה.

כשאנחנו מדברים על מסגרת הכוונה היא לשגרה. שגרה כזו שיוצרת לכם תחושת ודאות לצד עשייה.

אם אתם מוצאים את עצמכם דוחים כל הזמן פעולה מסוימת בין אם לעשות ספורט, לצפות בהרצאות או כל דבר אחר מומלץ ל: *לקבוע מועד בלו”ז לביצוע הפעולה, *לקבוע עם חבר/ה לעשות זאת יחד.

*למצוא קבוצה / מקום מתאים לביצוע הפעולה – כמו קבוצת אימונים או מתחם למידה.

 

ועכשיו תורכם:

כדי להפוך את הפעילות לקבועה המסגרת שאני בוחר/ת היא _______________

 

טיפ #3 – צעדים קטנים

החליטו על הצעד הכי קטן שבאפשרותכם לעשות על מנת לקדם מטרה כלשהי.

התמקדו בתהליך ספציפי ומעשי ככל הניתן. בעזרת התמקדות בצעד הקטן ולא בתמונה הגדולה (ולעיתים מפחידה) אתם מגדילים את הסיכויים להתקדמות. 

רוצים לדעת יותר על הגישה הזו? קראו עוד על קאיזן.

 

ועכשיו תורכם:

הצעד הקטן הבא שאני עושה כבר עכשיו הוא: ______________.

לדוגמה:

אם רוצים להתחיל פעילות ספורטיבית – ממש עכשיו, לקום ולעשות 60 שניות הליכה במקום.

אם רוצים להיות פחות בטלפון – ממש עכשיו להכנס ולבטל התראות של אפליקציות.

אם רוצים לישון מוקדם יותר – ממש עכשיו לשים שעון שיזכיר לכם שהגיע הזמן ללכת לישון

 

טיפ #4 – הגדרה של כישלון והצלחה

מה זה כישלון ומה זה הצלחה? לחלק גדול מאיתנו, מספיק פעם אחת שטעינו, כדי לקרוא לזה “כישלון”. אך האם זאת האמת?

אני מזמין אתכם לראות  בהצלחה בתור “עשייה מתמדת ומתמשכת למען מטרה ראויה”. במילים אחרות, כל עוד אתם עושים צעדים, ואין זה משנה אם התוצא הייתה חיובית או לא, אתם בדרך להצלחה. מטעויות, לומדים לפעמים הרבה יותר מהצלחה. 

 

ועכשיו תורכם:

חשבו על “כישלון” שחוויתם. ותכתבו כאן. מה למדתם ממנו?

____________________________________.

 

טיפ #5 כאב – מה המחיר שתשלמו אם תמשיכו לדחות

אחד המנגנונים ההישרדותיים החשובים ביותר שיש לנו הוא מנגנון הכאב. הוא נועד לעזור לנו להשאר בחיים. הנטייה שלנו להמנע מדברים חדשים, קשורה גם לנושא הזה. המח תופס “שינוי” / “פעולה חדשה” בתור מצב של אי-וודאות. ואי-וודאות שווה לסכנה.

כדי להתגבר על זה, מומלץ להשקיע לפחות 3 דקות, של כתיבה על דף: מה המחיר שתשלמו אם תמשיכו לדחות את אותה פעולה. איך זה ישפיע על החיים שלכם? מה המחיר האישי, הכלכלי, הבריאותי, החברתי שתשלמו. ככל שתיצרו יותר “כאב” על אי-ביצוע הפעולה. כך המוטיבציה כן לבצע – תעלה.

 

ועכשיו תורכם: המחיר שאני אשלם אם אמשיך לדחות את _________ הוא?

__________________________________________.

 

טיפ #6 – עונג – מה תרוויחו 

כח מניע נוסף, לצד הכאב או כמובן – העונג. התחושה המענגת כשהצלחנו משהו, כשבילינו עם אדם שאנחנו אוהבים, שההשקעה שלנו השתלמה.

העונג מתבטא בהורומונים שונים שמופרשים לנו בגוף. איך אפשר לעודד זאת?

מומלץ להשקיע לפחות 3 דקות של כתיבה על הדף: מה תרוויחו עם תבצעו את הפעולה. איך זה ישפיע על החיים שלכם לטובה? מה תרוויחו בפן האישי, הכלכלי, הבריאותי, החברתי. אם עשיתם את זה, מה עוד אפשרי לכם?

כככל שתיצרו יותר “עונג” על ביצוע הפעולה, כך המוטיבציה לבצעה – תעלה.

 

ועכשיו תורכם: העונג שאני ארוויח אם אבצע את _________ הוא?

 

אסרטיביות

אסרטיביות

אסרטיביות היא סוג של התנהגות המשמשת לביטוי צרכיו של אדם באופן בריא וחברתי. להיות אסרטיבי יכול להועיל במגוון מצבים חברתיים, אם כי יכולות להיות לכך

קרא עוד »
פתיחת עוסק פטור

פתיחת עוסק פטור

מזל טוב! מעוניינים בפתיחת עוסק פטור? הגעתם למקום הנכון. במדריך שלפניכם תמצאו את המידע החשוב ביותר, רגע לפני שאתם הולכים לצאת לדרך עצמאית. נשמח לסייע

קרא עוד »
קורס יזמות

קורס יזמות חינם

קורס יזמות חינם הינו קורס שיקח אתכם החל מהצעדים הראשונים בעולם היזמות ועד לשלבים של עסק, אמיתי, חי והכי חשוב – שלכם. הגיע הזמן לדעת כל

קרא עוד »
דימוי עצמי

מה זה דימוי עצמי

דימוי עצמי הוא חלק מקונספט “העצמי” אשר חיוני להבנת התפיסה של “פסיכולוגיה חיובית”. “זה לא מה שאתה אומר בקול בעזרת הפה שלך שקובע את חייך,

קרא עוד »
ספרים על זוגיות ואהה

ספרים על זוגיות ואהבה

כפי שכתב ויליאם שייקספיר פעם: “דרכה של אהבת אמת מעולם לא הייתה קלה”.אין ספק כי מדובר בתובנה אשר נוגעת בנקודה רגישה אצל רבים מאיתנו, ועם

קרא עוד »
טיפים למוטיבציה

טיפים למוטיבציה

רוצים להתמלא באנרגיה רגע לפני אירוע חשוב? מנסים להבין איך להתגבר על דחיינות וקושי? רוצים להבין מה מניע אתכם? שלום לכולם, הכירו את מילת המפתח

קרא עוד »
פחד במה - איך להתמודד

איך להתמודד עם פחד במה

כל אחד מאיתנו נדרש לעמוד לפני קהל – בני-משפחה, חברים, חברים לעבודה, כיתת לימוד, ישיבת צוות, ישיבת הנהלה וכדומה. לא תמיד זה קל. פחד במה

קרא עוד »
קורס מנהיגות

קורס מנהיגות

קורס מנהיגותתוכן ענייניםטיפ #1 – לו”ז ודדלייןטיפ #2 מסגרת מתאימהטיפ #3 – צעדים קטניםטיפ #4 – הגדרה של כישלון והצלחהטיפ #5 כאב – מה המחיר

קרא עוד »
איך להתמודד עם כישלון

איך להתמודד עם כישלון

לא פעם עצרנו את עצמנו מלעשות דבר רק בגלל שפחדנו מהתוצאה, זה קורה לכולנו, הפחד מכישלון גובר על ההתלהבות מהצלחה בהרבה מהמקרים ואנו עוצרים עצמנו

קרא עוד »
ראפור

ראפור – מה זה ראפור

ראפור זה היכולת לייצר תקשורת המאפשרת פתיחות, אמון ותחושת כימיה. מדובר ביכולת שלכולנו יש אותה במידה זו או אחרת, אך לא תמיד קל לנו ליישם

קרא עוד »
מתח נפשי תסמינים

מתח נפשי – תסמינים

לאורך שנות חייו, מתמודד האדם עם סיטואציות מורכבות ואירועים מלחיצים שמביאים למתח נפשי. אצל כל אדם, מתבטא המתח הנפשי בצורה אחרת וחשוב להדגיש כי אין

קרא עוד »
חשיבה חיובית

חשיבה חיובית

״תחשוב טוב יהיה טוב״ חשיבה חיובית היא גישה שאומצה בשנים האחרונות על ידי פסיכולוגים, פסיכיאטרים ומטפלים שבבסיסה עומדת התובנה כי חשיבה חיובית עוזרת להגיע להצלחה, התמדה

קרא עוד »
אימון עסקי

אימון עסקי

ניתן לראות כי כל סביבת עבודה עסקית כיום הינה תחרותית במיוחד, דורשנית ודינאמית אשר מחייבת בראש ובראשונה פיתוח שוטף של חשיבה יצירתית, יכולות, וכמובן הצבת

קרא עוד »
קבלת החלטות

קבלת החלטות

לגור במרכז או בפריפריה? להתחתן על פי ההלכה או בחתונה אזרחית? ללמוד באוניברסיטה או דרך קורסים אונליין? להתחיל לנגן בגיטרה או בחלילית? הנושא של קבלת

קרא עוד »
כאב כרוני - התמודדות עם כאב

כאב כרוני – איך לטפל בכאב

מה זה כאב כרוני, האם יש טיפולים שיכולים לעזור, מה המחקר מראה על כאב? מאמר שנכתב על ידי מרצ’לה, מנהלת מכון פיזתורפיה שתוציא אתכם עם גישה חדשה ואופטימית לכאב.

קרא עוד »
הערכה עצמית

הערכה עצמית

כולנו יודעים כי הערכה עצמית היא חלק חשוב בסיפוק ובהצלחה האישית שלנו. במדריך הבא נסביר מה זה הערכת עצמית, מה מחקרים מראים וכיצד ניתן לשפר את ההערכה העצמית שלנו.

קרא עוד »
מאמן NLP - אימון NLP

מאמן NLP – אימון אישי NLP

אימון אישי בשיטת NLP הינו אימון שיכול לסייע בכל תחום בחיים: קריירה, זוגיות, תחביבים, יצירת הרגלים, כסף, משפחה והתפתחות אישית. ערן שני מאמן NLP כאן עבורכם.

קרא עוד »
השפעת הסביבה

השפעת הסביבה

לסביבה יש כח אדיר על החיים שלנו – לפעמים הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים. אז מה השפעת הסביבה? ואיך ניתן לשפר את החיים שלנו בעזרת שינוי סביבה? כל המידע.

קרא עוד »
תקשורת בין אישית

תקשורת בין אישית

ממה מורכבת תקשורת בין אישית וכיצד ניתן לשפר אותה בחיינו? נחשוף את 6 היסודות שקיימים בכל תקשורת שאנו מבצעים וכן 6 עקרונות שכדאי ליישם על מנת לשפר את היחסים שלכם.

קרא עוד »
הגשמת חלומות - 10 הצעדים

הגשמת חלומות

תהליך הגשמת חלומות יכול לשנות לכם את החיים. אם אתם מרגישים שאתם חיים את החיים של מישהו אחר, חוסר סיפוק מהעבודה, שיש בכם כח ופוטנציאל לא ממומש – המדריך עבורכם.

קרא עוד »
מנהיגות - מה זה מנהיג

מנהיגות

מנהיגות: אפשר ללמוד את זה או שפשוט נולדים עם זה? האם יש תכניות לפיתוח מנהיגות שבאמת עובדות? מה זה מנהיגות? אילו סוגי מנהיגים קיימים? כל המידע.

קרא עוד »
איך לעשות שינוי בחיים

איך לעשות שינוי בחיים

אתם חוזרים בכל יום יותר ויותר עייפים מהעבודה או מהלימודים – ופשוט נמאס לכם. 4 צעדים פשוטים לאיך לעשות שינוי בחיים ב 2020 יסייעו לכם לשנות את המצב.

קרא עוד »
התמודדות עם לחץ

התמודדות עם לחץ

התמודדות עם לחץ הינה יכולת קריטית בחיים. במדריך הבא תכירו טיפים מעולים שנכתבו על ידי קואצ’ר. אורח חיים בריא, תכנית 4A, מדיטציה, ניהול זמן – הם רק חלק מהטיפים.

קרא עוד »
שנות העשרים

שנות העשרים

8 מתוך 10 הרגעים הכי חשובים בחיים מתרחשים עד גיל 35. 66% מהעלייה בשכר מתרחשת ב10 השנים הראשונות בעבודה. כל המידע שחובה לדעת על שנות העשרים ולמה הן כה חשובות

קרא עוד »
קואצינג - אימון אישי

קואצ’ינג

אם בעבר פסיכולוג היווה כאופציה היחידה כאשר אדם חש תקיעות או בלבול. כיום, קואצ’ינג ובעברית: אימון אישי, מהווה אלטרנטיבה מצוינת לשינוי אמיתי בחיים ולהשגת מטרות.

קרא עוד »
רשימת רגשות

רשימת רגשות

עצב, שמחה, אושר, ייאוש, אכזבה, ציפייה, חמלה ואהבה – הן רק חלק קטן מרשימת הרגשות שלנו. כנסו וקבלו את הרשימה המלאה מחולקת בצורה מסודרת, יפה, צבעונית וברורה.

קרא עוד »
50 משפטי מוטיבציה

משפטי מוטיבציה

מוכנים להתמלא באנרגיה בעזרת משפטי מוטיבציה? “ההצלחה אינה סתם מוצאת אותך, עלייך לצאת החוצה ולקחת אותה בעצמך”. 50 משפטים בעברית ובאנגלית הכי טובים שתראו!

קרא עוד »
קואצ'ר - מאמן אישי

קואצ’ר

אם המטרה לא ברורה, אם הדרך לא סלולה, ואם אתם מרגישים תקיעות והדרדרות – קואצ’ר יכול לסייע לכם בדרך החדשה. עם עשרות לקוחות קודמים, ביחד נפעל, נתרגש, נלמד ונצליח.

קרא עוד »
הרגלים של אנשים בריאים

הרגלים של אנשים בריאים

לכולנו יש אדם קרוב או רחוק, שאנחנו נדהמים לראות כיצד הוא שומר על הגוף והנפש שלנו. אז איך הוא ואחרים עושים זאת? נחשוף את ההרגלים של אנשים בריאים.

קרא עוד »
סדנאות התפתחות אישית

התפתחות אישית

התפתחות אישית – צמד מילים מפוצץ, שרבים מנסים לפצח את המשמעות שלו. בסטרונגר, נעשה לכם סדר: בעזרת כלים, הסברים וליווי, תקבלו את הידע והמיומנויות שיסייעו לכם בדרך.

קרא עוד »
שינה

שינה

יש סיבה טובה שאנחנו מבלים שליש מחיינו בשינה. המדריך המלא על חשיבות השינה, המחלות האפלות שצפויות לאדם שסובל מחוסר שינה, וטיפים פרקטים לשינה טובה יותר.

קרא עוד »
מנטור - אדם ללמוד ממנו

מנטור

מנטור הוא אדם שיכול ללוות אותנו בדרך שאנו עושים כיוון שהוא כבר השיג את מה שאנחנו רוצים להשיג. קיראו עוד על החשיבות של מנטור ומדוע הוא חשוב בהתפתחות שלנו.

קרא עוד »
הלמה שלנו פסיכולוגי

קאיזן

כולנו רוצים להיות בריאים, חכמים, ומאושרים יותר. אז למה כל כך קשה לנו לעשת את השינוי שאנחנו יודעים שאנחנו אמורים לעשות? דרך הקאיזן נותנת לנו את הפיתרון

קרא עוד »
הצבת מטרות - גילוי הלמה

למצוא את ה”למה”

למה כשאנשים במצבי קיצון, ההתנהגות משתנה בחדות, ולמה קל לי יותר ללמוד חומר שמעניין אותי מאשר כשמכריחים אותי. איך להציב מטרה ולהשיג אותה באמצעות הלמה שלי

קרא עוד »