fbpx

שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד מאת סטיבן קובי

7 הרגלים של אנשים אפקטיבים במיוחד

הספר האלמותי של הסופר והמנטור סטיבן קובי “שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד” לא רק מעורר מחשבה אלא גם יוצר מציאות.

בעזרת שבעה הרגלים מנוסחים היטב קובי בונה לנו שיטה ברורה בעלת ערכים אוניברסליים שיכולה לסייע לכל אדם מן השורה ליצור לעצמו חיים אפקטיביים יותר. מאז יצא לאור הוערך שוויו של קובי בכחמש מאות מיליון דולר ומעל ל25 מיליון עותקים נמכרו ברחבי העולם, לזאת בהחלט אפשר לקרוא אפקטיביות.

מהם 7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים

הרגל #1 – היה פרואקטיבי

קובי מתחיל בכך שהוא מעלה במודעותינו שהבסיס לכל התנהגות בין אם תקינה או לא היא בהיווצרות הרגל. לכן על מנת לקחת בעלות על חיינו עלינו קודם כל להיות ערים להתנהגותנו ותגובותינו ובאופן שקול לבחור מה ברצוננו לשנות באופן בו אנו חיים את חיינו.

 

הרגל #2 – צפה את הסוף מראש

רוב הזמן אנשים עסוקים בחלומות על בריחה מהמציאות בה הם חיים כדי לקבל מעט שקט ושלווה. אך קובי, שמודע היטב לדמיון הפורה שלנו כבני אדם, מציע להשתמש בהרגל זה ולפתח אותו לכיוון בניית הרגע ובכך שנקיים את השאיפות העכשוויות שלנו כמי ששולטים בחיינו ולא כמי שמובלים על ידיהם.

“הפעם השנייה תמיד קלה יותר” היא הסבר שמתאר סטיבן קובי בספרו. בפעם הראשונה – נעשה שימוש בדמיון על מנת לראות את עצמנו מבצעים ומצליחים במטרות ובפעולות שלנו. כשהפעם השנייה, תהיה הפעולה במציאות. אני מסביר עוד על ההרגל הזה במאמר על “הגשמת חלומות

 

הרגל #3 – קבע סדר עדיפויות

לכל אחד ישנו סדר עדיפויות, אך בעיני קובי זו התשתית להתנהלות רגועה:
1. נושאים בהולים ודחופים אינם סובלים דיחוי ולכן יש לטפל בהם באופן מיידי.
2. קשרים בין אישיים, בניית מערכות יחסים וטיפול עצמי נפשית ופיזית.

  1. טיפול בניהול השוטף של סדר היום, לחזור לקולגות, מכרים וחברים, בירוקרטיה ועוד.
  2. פעילויות פנאי כגון צפייה בטלוויזיה, הופעות בידור, ומה שנקרא “בטן-גב”

לפי קובי האלמנט החשוב ביותר אמנם ממוקם שני ברשימה אך פינוי מירב הזמן אליו עשוי להפוך את הזמן שלנו והפנאי שלנו ליעיל ביותר.

בפגישות שאני מקיים בתור קואצ’ר, אני מסייע לאנשים להבין מה סדר העדיפויות האישי שלהם, מה הערכים שעל פיהם הם רוצים לנהל את החיים שלהם ולנהל את הזמן שלהם (לקריאה נוספת על – ניהול זמן). כשאנחנו חיים מתוך ידיעת הערכים שלנו, אנחנו פועלים מתוך הבנה של מה חשוב לנו ולא מתוך רדיפה אחר כיבוי שריפות

 

הרגל #4 – חשוב WIN-WIN || אני מרוויח כולם מרוויחים

כשמישהו אחר מקבל טפיחה על השכם בעבודה או חבר קרוב מתחתן אנחנו לרוב נחוש תחושת קנאה כאילו מישהו גזל מאיתנו את האופציה לחוות את אותם הדברים אך אם נתמקד כל אחד בחלקו ובהתקדמותו בלי להסתכל לשני בצלחת נוכל לחוש אושר בצורתו הטהורה ביותר.

 

הרגל #5 – נסה להבין תחילה || הקשבה כערך עליון

אל תמהרו להביע את דעתכם, הדרך הטובה ביותר למערכת יחסים בריאה היא לדעת קודם כל להקשיב. אם קודם כל נתעניין האחד בשני ונרד לעומקם של דברים נוכל להרגיש בטוחים שחלקנו בשיתוף יגיע.

 

הרגל #6 – חפש סינרגיה || התחברו אל הסביבה

חשבו על כל הסרטונים בהם ניתן לראות חבורה של אנשים מרימה רכב שתחתיו נתקע עובר אורח. הכוח שלנו כקבוצה הוא גדול וכשאנו פועלים לפעילות חיובית אנחנו משקיעים את האנרגיה שלנו ליצור עוד טוב בעולם.

 

הרגל #7 – השיפור המתמיד

השקיעו זמן בעבודה על עצמכם, זו הדרך לאפקטיביות. השיפור המתמיד מדבר על קאיזן – צעדים קטנים ומתמידים לשינוי גדול.

לעולם נרצה להיות סטודנטים ולא משנה באיזה תחום. בכל יום אנחנו יכולים ללמוד משהו חדש על עצמנו, על הקריירה שלנו, על הלימודים, על הזוגיות, על המשפחה, על הבריאות, על אנשים, על הסביבה ועל העולם. השיפור המתמיד מבטיח שתמיד נמשיך לצמוח ולגדול, לצד שאר העולם שממשיך לצמוח ולגדול.

דוגמה נפלאה היא בתחום שיפור הזיכרון – בניגוד לתפיסה של מרבית האנשים, הסיבה העיקר לירידה באיכות הזיכרון שלנו, איננה ביולוגית אלא כי אנחנו מפסיקים ללמוד דברים חדשים. הדרך הטובה ביותר להמשיך ולשמור על הזיכרון שלנו, היא להמשיך ללמוד, לנסות ולחוות דברים חדשים מדי יום.

 

סדנה מלאה – 7 ההרגלים של אנשים אפקטיים במיוחד

הכנו לכם סדנה מלאה על 7 ההרגלים של סטיבן קובי. היא בדרך כלל נמכרת ב47 ש”ח, אך אנחנו שמחים להעניק אותה, לזמן מוגבל, בחינם.

לצפייה:

 

לסיכום – 7 ההרגלים של אנשים אפקטיבים

סטיבן קובי, הוא דוגמה מצוינת לאדם שחיי את המילים שלו. סטיבן קובי ניהל בחייו מאות אנשים, מאות מליוני דולרים ולצד זאת היה איש משפחה, שנתן מעצמו המון עבור אחרים. 7 ההרגלים, הם בסיס מצוין לכל אחד מאיתנו, כדי לייצר בחיינו שגרה שמקדמת אותנו, שעושה לנו טוב ועוזרת לנו ולאנשים שלצידנו להגיע ליעדים שלנו.

ראפור

ראפור – מה זה ראפור

תוכן ענייניםמהם 7 ההרגלים של אנשים אפקטיבייםהרגל #1 – היה פרואקטיביהרגל #2 – צפה את הסוף מראשהרגל #3 – קבע סדר עדיפויותהרגל #4 – חשוב

קרא עוד »
מתח נפשי תסמינים

מתח נפשי – תסמינים

תוכן ענייניםמהם 7 ההרגלים של אנשים אפקטיבייםהרגל #1 – היה פרואקטיביהרגל #2 – צפה את הסוף מראשהרגל #3 – קבע סדר עדיפויותהרגל #4 – חשוב

קרא עוד »
חשיבה חיובית

חשיבה חיובית

תוכן ענייניםמהם 7 ההרגלים של אנשים אפקטיבייםהרגל #1 – היה פרואקטיביהרגל #2 – צפה את הסוף מראשהרגל #3 – קבע סדר עדיפויותהרגל #4 – חשוב

קרא עוד »
התנהלות כלכלית נכונה

התנהלות כלכלית נכונה

תוכן ענייניםמהם 7 ההרגלים של אנשים אפקטיבייםהרגל #1 – היה פרואקטיביהרגל #2 – צפה את הסוף מראשהרגל #3 – קבע סדר עדיפויותהרגל #4 – חשוב

קרא עוד »
אימון עסקי

אימון עסקי

תוכן ענייניםמהם 7 ההרגלים של אנשים אפקטיבייםהרגל #1 – היה פרואקטיביהרגל #2 – צפה את הסוף מראשהרגל #3 – קבע סדר עדיפויותהרגל #4 – חשוב

קרא עוד »
קבלת החלטות

קבלת החלטות

תוכן ענייניםמהם 7 ההרגלים של אנשים אפקטיבייםהרגל #1 – היה פרואקטיביהרגל #2 – צפה את הסוף מראשהרגל #3 – קבע סדר עדיפויותהרגל #4 – חשוב

קרא עוד »
אימון אישי לילדים ונוער

אימון אישי לילדים ונוער

תוכן ענייניםמהם 7 ההרגלים של אנשים אפקטיבייםהרגל #1 – היה פרואקטיביהרגל #2 – צפה את הסוף מראשהרגל #3 – קבע סדר עדיפויותהרגל #4 – חשוב

קרא עוד »
כאב כרוני - התמודדות עם כאב

כאב כרוני – איך לטפל בכאב

מה זה כאב כרוני, האם יש טיפולים שיכולים לעזור, מה המחקר מראה על כאב? מאמר שנכתב על ידי מרצ’לה, מנהלת מכון פיזתורפיה שתוציא אתכם עם גישה חדשה ואופטימית לכאב.

קרא עוד »
הערכה עצמית

הערכה עצמית

כולנו יודעים כי הערכה עצמית היא חלק חשוב בסיפוק ובהצלחה האישית שלנו. במדריך הבא נסביר מה זה הערכת עצמית, מה מחקרים מראים וכיצד ניתן לשפר את ההערכה העצמית שלנו.

קרא עוד »
מה זה NLP - נלפ

NLP – נ.ל.פ.

נ.ל.פ או NLP זה ראשי התיבות של ניתוב-לשוני-פיזיולוגי. במדריך הבא תמצאו את כל ההסברים, הדגשים, המחקרים וההנחות שאתם חייבים לדעת על NLP + בונוס של תרגול מיוחד.

קרא עוד »
מאמן NLP - אימון NLP

מאמן NLP – אימון אישי NLP

אימון אישי בשיטת NLP הינו אימון שיכול לסייע בכל תחום בחיים: קריירה, זוגיות, תחביבים, יצירת הרגלים, כסף, משפחה והתפתחות אישית. ערן שני מאמן NLP כאן עבורכם.

קרא עוד »
השפעת הסביבה

השפעת הסביבה

לסביבה יש כח אדיר על החיים שלנו – לפעמים הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים. אז מה השפעת הסביבה? ואיך ניתן לשפר את החיים שלנו בעזרת שינוי סביבה? כל המידע.

קרא עוד »
אימון אישי

אימון אישי – אימון אישי לחיים

רגע לפני שאתם צוללים לתוך התהליך המדהים הזה שנקרא אימון אישי, חשוב לנו להסביר לכם את כל המידע בנושא. מה זה אימון אישי, ההבדל בינו לבן טיפול והאם הוא מתאים לכם.

קרא עוד »
תקשורת בין אישית

תקשורת בין אישית

ממה מורכבת תקשורת בין אישית וכיצד ניתן לשפר אותה בחיינו? נחשוף את 6 היסודות שקיימים בכל תקשורת שאנו מבצעים וכן 6 עקרונות שכדאי ליישם על מנת לשפר את היחסים שלכם.

קרא עוד »
הגשמת חלומות - 10 הצעדים

הגשמת חלומות

תהליך הגשמת חלומות יכול לשנות לכם את החיים. אם אתם מרגישים שאתם חיים את החיים של מישהו אחר, חוסר סיפוק מהעבודה, שיש בכם כח ופוטנציאל לא ממומש – המדריך עבורכם.

קרא עוד »
מנהיגות - מה זה מנהיג

מנהיגות

מנהיגות: אפשר ללמוד את זה או שפשוט נולדים עם זה? האם יש תכניות לפיתוח מנהיגות שבאמת עובדות? מה זה מנהיגות? אילו סוגי מנהיגים קיימים? כל המידע.

קרא עוד »
קריאת שפת גוף והבעות פנים

קריאת שפת גוף והבעות פנים

קריאת שפת גוף והבעות פנים יכולה לשפר לכם את התקשורת ולעשות שינויים משמעותיים בתדמית שלכם. כל המידע על סימני שפת גוף שכדאי להכיר, טיפים, דוגמאות וקורס שפת גוף.

קרא עוד »
איך לעשות שינוי בחיים

איך לעשות שינוי בחיים

אתם חוזרים בכל יום יותר ויותר עייפים מהעבודה או מהלימודים – ופשוט נמאס לכם. 4 צעדים פשוטים לאיך לעשות שינוי בחיים ב 2020 יסייעו לכם לשנות את המצב.

קרא עוד »
התמודדות עם לחץ

התמודדות עם לחץ

התמודדות עם לחץ הינה יכולת קריטית בחיים. במדריך הבא תכירו טיפים מעולים שנכתבו על ידי קואצ’ר. אורח חיים בריא, תכנית 4A, מדיטציה, ניהול זמן – הם רק חלק מהטיפים.

קרא עוד »
שנות העשרים

שנות העשרים

8 מתוך 10 הרגעים הכי חשובים בחיים מתרחשים עד גיל 35. 66% מהעלייה בשכר מתרחשת ב10 השנים הראשונות בעבודה. כל המידע שחובה לדעת על שנות העשרים ולמה הן כה חשובות

קרא עוד »
קואצינג - אימון אישי

קואצ’ינג

אם בעבר פסיכולוג היווה כאופציה היחידה כאשר אדם חש תקיעות או בלבול. כיום, קואצ’ינג ובעברית: אימון אישי, מהווה אלטרנטיבה מצוינת לשינוי אמיתי בחיים ולהשגת מטרות.

קרא עוד »
רשימת רגשות

רשימת רגשות

עצב, שמחה, אושר, ייאוש, אכזבה, ציפייה, חמלה ואהבה – הן רק חלק קטן מרשימת הרגשות שלנו. כנסו וקבלו את הרשימה המלאה מחולקת בצורה מסודרת, יפה, צבעונית וברורה.

קרא עוד »
3 פסיכולוגים מפורסמים בהיסטוריה

3 פסיכולוגים מפורסמים בהיסטוריה

זיגמונד פרויד, מלאני קליין, אריק אריקסון הינם 3 פסיכולוגים מפורסמים בהיסטוריה אשר לכל אחד יש תרומה משמעותית לפסיכולוגיה ואף לאנושות כולה. כל הפרטים עליהם – כאן.

קרא עוד »
50 משפטי מוטיבציה

משפטי מוטיבציה

מוכנים להתמלא באנרגיה בעזרת משפטי מוטיבציה? “ההצלחה אינה סתם מוצאת אותך, עלייך לצאת החוצה ולקחת אותה בעצמך”. 50 משפטים בעברית ובאנגלית הכי טובים שתראו!

קרא עוד »
קואצ'ר - מאמן אישי

קואצ’ר

אם המטרה לא ברורה, אם הדרך לא סלולה, ואם אתם מרגישים תקיעות והדרדרות – קואצ’ר יכול לסייע לכם בדרך החדשה. עם עשרות לקוחות קודמים, ביחד נפעל, נתרגש, נלמד ונצליח.

קרא עוד »
קורס NLP - נלפי

קורס NLP

קורס NLP מיועד לאנשים שרוצים לעשות שינוי בחייהם הפרטיים, הזוגיים והעיסקיים. בסדרת מפגשים תקבלו כלים עוצמתיים לכל תחום. כל הפרטים על הקורס בפנים.

קרא עוד »
הרגלים של אנשים בריאים

הרגלים של אנשים בריאים

לכולנו יש אדם קרוב או רחוק, שאנחנו נדהמים לראות כיצד הוא שומר על הגוף והנפש שלנו. אז איך הוא ואחרים עושים זאת? נחשוף את ההרגלים של אנשים בריאים.

קרא עוד »
סדנאות התפתחות אישית

התפתחות אישית

התפתחות אישית – צמד מילים מפוצץ, שרבים מנסים לפצח את המשמעות שלו. בסטרונגר, נעשה לכם סדר: בעזרת כלים, הסברים וליווי, תקבלו את הידע והמיומנויות שיסייעו לכם בדרך.

קרא עוד »
שינה

שינה

יש סיבה טובה שאנחנו מבלים שליש מחיינו בשינה. המדריך המלא על חשיבות השינה, המחלות האפלות שצפויות לאדם שסובל מחוסר שינה, וטיפים פרקטים לשינה טובה יותר.

קרא עוד »
מנטור - אדם ללמוד ממנו

מנטור

מנטור הוא אדם שיכול ללוות אותנו בדרך שאנו עושים כיוון שהוא כבר השיג את מה שאנחנו רוצים להשיג. קיראו עוד על החשיבות של מנטור ומדוע הוא חשוב בהתפתחות שלנו.

קרא עוד »
הלמה שלנו פסיכולוגי

קאיזן

כולנו רוצים להיות בריאים, חכמים, ומאושרים יותר. אז למה כל כך קשה לנו לעשת את השינוי שאנחנו יודעים שאנחנו אמורים לעשות? דרך הקאיזן נותנת לנו את הפיתרון

קרא עוד »
הצבת מטרות - גילוי הלמה

למצוא את ה”למה”

למה כשאנשים במצבי קיצון, ההתנהגות משתנה בחדות, ולמה קל לי יותר ללמוד חומר שמעניין אותי מאשר כשמכריחים אותי. איך להציב מטרה ולהשיג אותה באמצעות הלמה שלי

קרא עוד »

רוצים לדעת איך לפרוץ גבולות ולצאת מהתקיעות שאנחנו חווים?

סדנת אונליין "מפת החיים" עכשיו ללא עלות (במקום 97 ש"ח)

60 דקות שבהן תלמדו מערן שני, מנהל מרכז סטרונגר:

V מהי “מפת החיים” שאנחנו חייבים להכיר, כדי להגיע ליעדים שלנו.

איך להשיג את מה שאנחנו רוצים, ולהפסיק לסמוך על מוטיבציה.

V איך להצליח במשהו שמרגיש לנו ממש קשה עכשיו.