טיפול בדמיון מודרך

טיפול בדמיון מודרך

אם אתם חשים תקיעות בתחום מסוים, אם יש בעיה שמלווה אתכם כבר תקופה ולא מרפה ממכם, אם אתם חשים מועקה, אם אתם מרגישים חוסר מוטיבציה, אם אתם חווים הרבה לחץ וסטרס – טיפול בדמיון מודרך יכול לסייע לכם.

 

מה זה דמיון מודרך?

טיפול בדמיון מודרך הוא טיפול קוגנטיבי המיועד לסייע לאדם להגיע להרפייה עמוקה, לתרגל מצבים מנטלים שונים, לסייע בפתרון בעיות ובהתמודדות עם קשיים.

בעזרת שימוש בדמיון, המנחה מוביל את המונחה לחוות תסריט, אירוע, מקרה מסוים. באמצעות שימוש בדמיון המונחה חווה זאת בעזרת החושים השונים לרבות ראייה, שמיעה, טעם וריח. השימוש בדמיון מאפשר לחוות את האירוע, והתחושות באופן ממשי ורגשי.

המנחה מסייע למונחה לחוות את התהליך בצורה המיטבית ועם כמה שפחות הסחות דעת.

 

דמיון מודרך משלב בתוכו טכניקות שונות לרבות מדיטציה, תרגילי נשימוץ, הרפיה, יצירת חזון ועוד.

 

במה טיפול בדמיון מודרך יכול לסייע?

  • טיפול בדמיון מודרך מסייע למטופל לענות על שאלות שמלוות אותו ולהסתכל על בעיות מזווית אחרת.
  • דמיון מודרך מסייע למטופל ליצור, לחדד ולפתח את החזון שלו לטווח הקצר והארוך. בין אם בפן אישי או עסקי.
  • דמיון מודרך מסייע למטופל ללמוד ולסגל יכולות הרפייה עצמית שונות.
  • דמיון מודרך מסייע למטופל ללמוד להשתמש בדמיון, ככלי להשגת מטרות, לתכנון קדימה ולפיתוח עצמי.
  • דמיון מודרך מסייע למטופל להתמודד עם מצבי רוח, ללא שימוש בחומרים חיצוניים.
  • דמיון מודרך מסייע למטופל להתמודד עם כאבים, מחלות, סטרס, חרדה.
  • דמיון מודרך מסייע להתמודדות עם התמכרויות. לרבות התמכוריות לסמים, סיגריות, אלכוהול ועוד.
  • דמיון מודרך מסייע למטופל לטפל בפוביה.

 

טיפול בתחום האישי

ניתן להשתמש בדמיון מודרך, למגוון מטרות, אחד הצרכים הנפוצים הוא לצורך אישי. בין אם על מנת לסייע להעלאת ההערכה העצמית ובין אם לשיפור בתחום הזוגי או המשפחתי. כמו כן, דמיון מודרך יכול לסייע לנו להתמודד עם בעיות אישיות שונות, לרבות 

בעיות בריאותיות, בעיות של חוסר אסרטיביות, קושי בקבלת החלטות, התמודדות עם כעס, עצב ומנעד רווח של רגשות.

 

טיפול בתחום העסקי

ניתן להשתמש בדמיון מודרך, על מנת לחוות פריצת דרך בתחום העסקי. בין אם אנחנו מעוניינים להקים עסק, בין אם אנחנו בעלים של עסק קטן ובין אם אנחנו מנהלים של ארגון או חברה קיימת. השימוש בדמיון יכול לסייע לנו להחשף לרעיונות חדשים, לפתרונות יצירתיים, ולגלות לנו צדדים חדשים בנו ובעסק.

 

טיפול לספורטאים ואתלטים

דמיון מודרך הינו כלי עוצמתי שספורטאים ואתלטים עושים בו שימוש בכל רחבי העולם. בעזרת דמיון מודרך, ניתן לתרגל סיטואציות שונות בתחרות, להתמודד עם לחץ במהלך ההכנות, להתגבר על משברים מנטליים, ולסגל כלי מיוחד שיעזור לנו להגביר את המוטיבציה במהלך האימונים והמשחקים.

 

טיפול בדמיון מודרך לילדים

דמיון מודרך יכול להיות מותאם גם לשם טיפול לילדים. הטיפול נועד לסייע לילדים להתמודד עם סיטואציות חברתיות שונות, עם מבחנים, עם שינויים, עם גירושין של ההורים, עם חרדות ועם קשיים שונים. בעת בחירת מטפל בדמיון מודרך, אנא וודאו כי הוא אכן עובד עם ילדים, שכן ישנן התאמות ושיטת טיפול מותאמת לילד.

 

דמיון מודרך – דוגמאות לטיפולים

  • דמיון מודרך מוכר ככלי להרגעה והרפייה. בעת פעולת הדמיון, אנו למעשה עושים שימוש בחלקים שונים במוח ובגוף באופן לא מודע. כך למשל במחקר מרתק שערכו על נגני פסנתר. גילו כי נגנים אשר מדמיינים עצמם מנגנים על פסנתר, מפעילים את אותם אזורים במוח, כאילו הם מנגנים הלכה למעשה על הפסנתר. כמו כן, במחקר נוסף, נתו לקבוצת מתאמנים, לדמיין עצמם מבצעים תרגילי בטן, וראו כי אכן השרירים פועלים באופן לא מודע. לתופעה זו קוראים, תופעה אידיו מוטרית, שבה המחשבה שלנו משפיעה על פעילות מערכת הגוף.
  • מהדוגמה הקודמת, ניתן להניח, כי כמו שאנחנו יכולים להפעיל את הגוף באמצעות הדמיון בלבד, כך אנחנו יכולים גם להגיע להרפייה.  אם נדמיין את עצמנו נמצאים במקום בטוח ורגוע, כמו למשל בים, בפארק או במקום שאנחנו אוהבים, ונאפשר לעצמנו להתמסר לתחושה, אכן נוכל להרגיש תחושת הרפייה ורוגע פיזי ונפשי.
  • בכל הקשור למחלות וכאבים כרוניים, ישנם מחקרים שמראים כי דמיון מודרך מסייע להתמודדות עם הכאב, להפחתת תחושת חוסר הנוחות ותחושת החרדה שמלווה למחלות אלו. כך לדוגמה במחלקת הפיברומיאלגיה.
  • כמו כן, דמיון מודרך, הוא כלי יעיל לפתירת בעיות ולהתמודדות פנימית. דמיון מודרך, מערב הו את החלק המודע שלנו  והן את החלק הלא מודע. בדרך זו, כאשר אנונ מבצעים דמיון מודרך, אנחנו יכולים למצוא פתרונות חדשים ויצירתיים, שלפעמים לא עולים כשאנו חושבים בצורה ביקורתית ושכלית על המתרחש. בעזרת שימוש בדמיון, אנו יכולים לחוות ולהתבונן בתרחישים שונים, לדמיין כיצד אנשים שונים היו פועלים, לראות את עצמנו מתנהלים באופן שונה, לדמיין רגע בעתיד או בעבר, ובכך לאפשר לעצמנו להפתח לאפשרויות חדשות ולדרכי פעולה יצירתיים.

 

רוצים ללמוד טכניקות שונות לדמיון מודרך? ניתן לבצע קורס דמיון מודרך, או לחלופין קורס NLP. כמובן, כי טיפול בדמיון מודרך באופן אישי, יכול להיות פתרון יעיל עבורכם.

 

שאלות נפוצות

האם טיפול בדמיון מודרך מבוסס על מחקר?

כן. כיום, ישנם יותר ויותר מחקרים אשר עוסקים בדמיון מודרך ומראים את השפעותיו השונות. דמיון מודרך, הוכח כיעיל וכמסייע להתמודדות במגוון תחומים לרבות התמכוריות, פוביה, התמודדות עם סטרס, חרדה וסיוע להתמודדות עם כאבים כרוניים.

 

מי נחשב למטפל בדמיון מודרך?

על מנת להקרא מטפל בדמיון מודרך, יש לעבור קורס רשמי ולקבל תעודה בתחום. פעמים רבות מטפל בדמיון מודרך, הוא בעל הכשרות קודמות כמו קואצ'ר, מנחה קבוצות, פסיכולוג, פיזותרפיסט, רופא ועוד.

 

האם כל אחד יכול לעבור טיפול בדמיון מודרך?

כן. גם לאלו מאיתנו שחוששים, שהדמיון שלנו לא מפותח מספיק אל דאגה. דמיון מודרך הוא כלי מותאם, שפוגש כל אחד ואחת מאיתנו בדרכו. בעזרת התאמות שונות, ניתן לבצע תהליך יעיל ומוביל לתוצאות. 

תכנית "לישון טוב"

היי! קודם כל זה זמן לומר תודה לכל המשתתפים והמשתתפות בסדנה היה נפלא! מתחת לתמונה, הכנו לכם סיכום קצר על מה היה לנו בסדנה +

קרא עוד »
סדנת דמיון מודרך

סדנת דמיון מודרך

כולנו מעוניינים בבריאות טובה, יחסים טובים, הצלחה בעבודה ומה לא. ועם זאת, רובנו נתקלים בפער גדול בין הרצון למציאות. הפער הזה בין הציפיות לבין מה

קרא עוד »
דמיון מודרך להצלחה

דמיון מודרך להצלחה

דמיון מודרך להצלחה הוא כלי יעיל, אפקטיבי ומעורר מוטיבציה שנועד לסייע לכולנו לחוות הצלחה בכל אחד מתחומי החיים. בין אם בפן הבריאותי, המשפחתי, הזוגי, הספורטיבי,

קרא עוד »
דמיון מודרך לרגיעה

דמיון מודרך לרגיעה

דמיון מודרך לרגיעה הוא כלי אפקטיבי, יעיל וזמין אשר יכול לסייע לכולנו לחוות רוגע, שלווה ונחת, ללא כל עזרים חיצונייםי אלא בעזרת משהו שיש לכולנו

קרא עוד »
דמיון מודרך לחרדות

דמיון מודרך לחרדות

במדריך שלפניכם תמצאו צעדים פשוטים כדי להתחיל ולבצע דמיון מודרך לחרדות. דמיון מודרך לחרדה מערבב שימוש בטכניקות ויזואליזציה אשר עוזרים לגוף שלנו להכנס למצב של רוגע.

קרא עוד »
מה זה טנטרה

טנטרה

טנטרה היא האמנות העתיקה של מיניות מודעת. מיסטיקנים ממסורות רוחניות רבות הבינו במשך מאות שנים כי המיניות שלנו יכולה להיות כלי עוצמתי להתעוררות רוחנית. אף

קרא עוד »
קורס דמיון מודרך

קורס דמיון מודרך

מה בסך הכל אנחנו רוצים? בריאות, אושר, זוגיות, הגשמה בעבודה, הצלחה בקריירה? אולי לחיות עם פחות לחץ ודאגות, אולי להתגבר על אתגרים שפוגשים אותנו בתקופות

קרא עוד »
מדיטציה לחרדות

מדיטציה לחרדות

בין אם אתם מרגישים את העניין הזה על עצמכם ובין אם אתם שמים לב שהוא קיים אצל אחרים, היום כבר אי אפשר להתעלם מהחרדות שמלוות

קרא עוד »
וים הוף

וים הוף

שיטית וים הוף מעוררת סנסציה גדולה בעולם האקסטרים. אדם אחד ללא תכונות מיוחדות ששבר מעל ל-20 שיאים שונים הקשורים לחום וקור, מראה לנו כיצד הוא

קרא עוד »
דמיון מודרך

דמיון מודרך

דמיון מודרך הוא תרגול ממוקד אשר מערב את כל אחד מ-5 החושים שלנו. המדריך המלא על מה זה דמיון מודרך, דוגמאות לתרגול, השפעות על פי המחקר, דמיון מודרך לחרדות ולילדים

קרא עוד »
גלי מוח

גלי מוח

בבסיס של כל המחשבות, הרגשות וההתנהגויות שלנו עומדת התקשורת בין נוירונים במוח שלנו. גלי מוח – כל המידע על הסוגים, ההשפעות, המחקר וכיצד ניתן להשפיע על גלי מוח.

קרא עוד »
מדיטציה להרגעה

מדיטציה להרגעה

מדיטציה להרגעה היא דרך מעולה ואפקטיבית שיכולה לעזור להקל על הסטרס. במדריך הבא תקבלו סרטון לתרגול, הסברים, מחקרים, טיפים והדרכות שיעזרו לכם לחוות הקלה והרגעה.

קרא עוד »
מדיטציה בארגונים

מדיטציה בארגונים

מה משותף לגוגל, נוקיה, IBM, HBO, לופטנזה, נאס"א ואפל? הן לא רק חברות מעולות ומצליחות אלא הן גם מהראשונות אשר החדירו מדיטציה בארגונים. רוצים גם? כל הפרטים.

קרא עוד »
ספרי מדיטציה מומלצים

ספרי מדיטציה

עולם המדיטציה טומן בחובו אוצרות, שאלות, תשובות ותגליות יוצאות דופן. 8 ספרי מדיטציה מומלצים אשר יעזרו לכם להכיר, ללמוד, לתרגל ולהטמיע את עקרונות המדיטציה בחייכם.

קרא עוד »
סדנת מדיטציה

סדנת מדיטציה

מעוניינים בסדנת מדיטציה עם טובי המורים והמתרגלים? הכנו לכם יום תרגול מלא של מדיטציה במספר מועדים שונים לבחירה. הצטרפו לקהילת המדיטציה שלנו.

קרא עוד »
ספריית המדיטציות

ספריית המדיטציות

ברוכים הבאים לספריית המדיטציות – מאגר ענק ומתעדכן של סרטוני מדיטציה לתרגול: מדיטצית נשימה, מדיטציה למתחילים, סריקת גוף, מיינדפולנס ועוד. הכנסו ותהנו.

קרא עוד »
תרגילי נשימה

תרגילי נשימה

4 תרגילי נשימה שאתם חייבים להכיר: תרגול נשימת אש, נשימה טבעית, פראניאמה, נשימה יוגית. הגיע הזמן לחזק את הנשימה, ללמוד לנשום נכון ובעיקר להנות מחווית תרגול מעולה

קרא עוד »
מדיטציה לפני השינה

מדיטציה לפני השינה

אנשים שמקפידים לבצע מדיטציה לפני השינה ישנים שנת לילה טובה ואיכותית יותר. אנחנו כאן כדי להסביר שלב אחרי שלב איך לעשות מדיטציה לפני השינה בנוחות, בהנאה ובחיוך.

קרא עוד »
קורס מדיטציה

קורס מדיטציה

בעזרת סדרת מפגשים במסגרת קורס מדיטציה, תקבלו גישה לכלי מדהים שמאפשר לפתח מודעות וקשיבות למתרחש בגופנו וסביבתנו ובכך להתמלא באנרגיה, להרגע ובעיקר – להנות.

קרא עוד »