דמיון מודרך לחרדות

דמיון מודרך לחרדות

במדריך שלפניכם תמצאו צעדים פשוטים כדי להתחיל ולבצע דמיון מודרך לחרדות. דמיון מודרך לחרדה מערבב שימוש בטכניקות ויזואליזציה אשר עוזרים לגוף שלנו להכנס למצב של רוגע. במילים אחרות, במהלך תרגול של דמיון מודרך אנו עוצמים את העיניים, ומדמיינים מקום אשר גורם לנו לרוגעו לתחושה נעימה.

 

סוגים של דמיון מודרך

דמיון מודרך לחרדות – חוף טרופי

אחד מהתסריטים הידועים ביותר אשר עושים בהם שימוש בזמן דמיון מודרך הוא דמיון של חוף טרופי.

מה עושים?

  • התמקמו בצורה נינוחה. ניתן לבצע דמיון מודרך הן בישיבה והן בשכיבה. אנו רוצים להקפיד כי נוח לנו. אם אנו בישיבה נרצה להיות זקופים, ועם זאת בהרפייה. אם אנחנו בשכיב, נרצה להניח את הידיים בצידי הגוף או על הבטן זו על זו.
  • כעת ניקח 5 נשימות עמוקות. ניקח נשימה עמוקה דרך האף, נמלא את חלל הבטן ובטן החזה, וננשוף את האוויר החוצה באיטיות דרך הפה.
  • נעצום עיניים.
  • נדמיין את עצמנו נמצאים בחוף טרופי יפייפה. אולי זה חוף שכבר היינו בעבר ואולי זה חוף שאנו יוצרים בדמיוננו. נראה את הים המקסים, את השמש החמה ונשמע את הקול הקסום של הים. נרגיש את גרגירי החול הנעימים פוגשים את הגוף שלנו. נרגיש את הרוח הנעימה נוגעת בנו. ופשוט ננוח. 
  • נהיה בסצנה הזו כמה זמן שנרגיש לנכון.
  • ניקח נשימות עמוקות.
  • לאט לאט נפתח את העיניים.

 

התסריט של חוף טרופי הוא דוגמה אחת, מתוך סדרת תסריטים שניתן לתרגל על מנת להתמודד עם חרדה.

כמו שדמיינו בדוגמה זו חוף טרופי, אתם יכולים לבחור, כל סצנה שתרצו. בין אם טבע כלשהו שעושה לכם טוב, בין אם מקום מסוים שאתם ממש אוהבים.

 

הדגש העיקרי כאן, הוא לדמיין את הסצנה תוך ירידה לפרטים. מה אתם רואים, מה אתם שומעים, מה אתם מרגישים ומה אתם חושבים.

 

איך דמיון מודרך יכול לסייע לחרדות?

דמיון מודרך יכול לסייע לנו בהתמודדות עם חרדות באמצעות למידה של ויסות הרגשות השליליים. בנוסף, לתרחיש שהצגנו קודם, ניתן להשתמש בדמיון מודרך לא רק כדי להביא לרגיעה אלא כדי לתרגל סיטואציות חברתיות שונות שיכולים לעורר בנו אי נוחות, למצוא דרכים חדשות להתמודדות ולראות איך הדברים מתרחשים בצורה טובה. דמיון מודרך, יכול לעזור לנו להתמודד הן עם סיטואציות לא נעימות, ולרכך אותן, והן לדמיין סיטואציות חיוביות, שלעיתים בזמן חרדה אנחנו מתעלמים מהן.

 

דוגמאות לשימוש בדמיון מודרך לחרדה

נגן מוזיקה אשר חווה חרדת ביצוע יכול להשתמש בדמיון מודרך על מנת לדמיין עצמו מנגן בצורה טובה ולהתגבר על החרדה.

אתלט שחווה לחץ גדול לפני תחרויות, יכול להעזר בדמיון מודרך על מנת לחוות את התחרות בדמיון, להתמודד עם הרגשות השונים ולפתח יכולת להביא לרגיעה ורוגע לפני, בזמן ואחרי התחרות.

שחקן אשר חווה פחד במה, ופחד לעשות "פדיחות" יכול לדמיין אותו על הבמה, מבצע את המשחק בצורה מעוררת השראה ובביטחון ללא חרדה.

סטודנט שחווה חרדת מבחנים יכול לדמיין עצמו מגיע למבחן, מבצע אותו בצורה מעולה ומוציא ציון טוב, בלי החרדה.

אדם שחווה לחץ וחרדה חברתית יכול לדמיין את עצמו נמצא בסיטואציה חברתית, כמו למשל מסיבה, ולחוות בדמיון חוויה טובה, מבלי התחושה של החרדה.

 

דוגמה לדמיון מודרך – הפארק הקסום

בדוגמה הבאה תמצאו תסריט לדמיון מודרך, שמסייע להתמודד עם חרדה, באמצעות תסריט הפארק הקסום. כמובן שאתם יכולים לשנות את התסריט ולהתאים אותו לצרכים האישיים שלכם

 

חשוב: אם מכל סיבה שהיא אתם סובלים ממצב רפואי כלשהו, אנא התייעצו עם מומחה טרם התרגול.

 

  • התמקמו בצורה נינוחה. ניתן לבצע דמיון מודרך הן בישיבה והן בשכיבה. אנו רוצים להקפיד כי נוח לנו. אם אנו בישיבה נרצה להיות זקופים, ועם זאת בהרפייה. אם אנחנו בשכיב, נרצה להניח את הידיים בצידי הגוף או על הבטן זו על זו.
  • כעת ניקח 5 נשימות עמוקות. ניקח נשימה עמוקה דרך האף, נמלא את חלל הבטן ובטן החזה, וננשוף את האוויר החוצה באיטיות דרך הפה.
  • נעצום עיניים.
  • דמיינו את עצמכם נמצאים בגן קסום. דמיינו דשא ירוק ויפהפה שנפרס מתחת לרגליכם. עצים ירוקים ועדינים עם עלים בצורה מיוחדת. היום בהיר. השמיים כחולים והשמש מלטפת את העור שלכם בצורה נעימה. חמימה ונעימה. דמיינו את עצמכם הולכים על הדשא, מרגישים את הדשא מתחת לרגליים, עוברים בין שדה פרחים, בצבע שאתם אוהבים. אתם מלטפים עם הידיים את הפרחים, והריח הטוב של הפרחים ממלא אתכם. כך אתם מטיילים להנאתכם בין השדות, עד שאתם מוצאים פינה יפה ושקטה להתמקם בה.
  • אתם מתיישבים בפינה הזו, מתמקמים בצורה נינוחה, ופשוט מאפשרים לעצמכם לנוח. הנשימה שלכם עמוקה ואיטית. אתם מרגישים טוב. מרגישים בטוחים. שימו לב לתחושה בגוף.
  • השארו בסצנה ככל שתרצו.
  • קחו 5 נשימות עמוקות.
  • ולאט לאט פתחו את העיניים.

 

איך ניתן ללמוד דמיון מודרך?

על מנת לקבל ידע נוסף וכלים פרקטים לדמיון מודרך אנו ממליצים על קורס דמיון מודרך או לחלופין קורס NLP.

במסגרת הקורסים השונים תקבלו כלים שונים להתמודדות עם בעיות ואתגרים שונים, אך לצד זאת תקבלו גם כלים פרקטיים להתפתחות אישית לרבות הצבת מטרות, תקשורת בין אישית, יצירת הרגלים בריאים ועוד.

 

תכנית "לישון טוב"

היי! קודם כל זה זמן לומר תודה לכל המשתתפים והמשתתפות בסדנה היה נפלא! מתחת לתמונה, הכנו לכם סיכום קצר על מה היה לנו בסדנה +

קרא עוד »
סדנת דמיון מודרך

סדנת דמיון מודרך

כולנו מעוניינים בבריאות טובה, יחסים טובים, הצלחה בעבודה ומה לא. ועם זאת, רובנו נתקלים בפער גדול בין הרצון למציאות. הפער הזה בין הציפיות לבין מה

קרא עוד »
דמיון מודרך להצלחה

דמיון מודרך להצלחה

דמיון מודרך להצלחה הוא כלי יעיל, אפקטיבי ומעורר מוטיבציה שנועד לסייע לכולנו לחוות הצלחה בכל אחד מתחומי החיים. בין אם בפן הבריאותי, המשפחתי, הזוגי, הספורטיבי,

קרא עוד »
דמיון מודרך לרגיעה

דמיון מודרך לרגיעה

דמיון מודרך לרגיעה הוא כלי אפקטיבי, יעיל וזמין אשר יכול לסייע לכולנו לחוות רוגע, שלווה ונחת, ללא כל עזרים חיצונייםי אלא בעזרת משהו שיש לכולנו

קרא עוד »
טיפול בדמיון מודרך

טיפול בדמיון מודרך

אם אתם חשים תקיעות בתחום מסוים, אם יש בעיה שמלווה אתכם כבר תקופה ולא מרפה ממכם, אם אתם חשים מועקה, אם אתם מרגישים חוסר מוטיבציה,

קרא עוד »
מה זה טנטרה

טנטרה

טנטרה היא האמנות העתיקה של מיניות מודעת. מיסטיקנים ממסורות רוחניות רבות הבינו במשך מאות שנים כי המיניות שלנו יכולה להיות כלי עוצמתי להתעוררות רוחנית. אף

קרא עוד »
קורס דמיון מודרך

קורס דמיון מודרך

מה בסך הכל אנחנו רוצים? בריאות, אושר, זוגיות, הגשמה בעבודה, הצלחה בקריירה? אולי לחיות עם פחות לחץ ודאגות, אולי להתגבר על אתגרים שפוגשים אותנו בתקופות

קרא עוד »
מדיטציה לחרדות

מדיטציה לחרדות

בין אם אתם מרגישים את העניין הזה על עצמכם ובין אם אתם שמים לב שהוא קיים אצל אחרים, היום כבר אי אפשר להתעלם מהחרדות שמלוות

קרא עוד »
וים הוף

וים הוף

שיטית וים הוף מעוררת סנסציה גדולה בעולם האקסטרים. אדם אחד ללא תכונות מיוחדות ששבר מעל ל-20 שיאים שונים הקשורים לחום וקור, מראה לנו כיצד הוא

קרא עוד »
דמיון מודרך

דמיון מודרך

דמיון מודרך הוא תרגול ממוקד אשר מערב את כל אחד מ-5 החושים שלנו. המדריך המלא על מה זה דמיון מודרך, דוגמאות לתרגול, השפעות על פי המחקר, דמיון מודרך לחרדות ולילדים

קרא עוד »
גלי מוח

גלי מוח

בבסיס של כל המחשבות, הרגשות וההתנהגויות שלנו עומדת התקשורת בין נוירונים במוח שלנו. גלי מוח – כל המידע על הסוגים, ההשפעות, המחקר וכיצד ניתן להשפיע על גלי מוח.

קרא עוד »
מדיטציה להרגעה

מדיטציה להרגעה

מדיטציה להרגעה היא דרך מעולה ואפקטיבית שיכולה לעזור להקל על הסטרס. במדריך הבא תקבלו סרטון לתרגול, הסברים, מחקרים, טיפים והדרכות שיעזרו לכם לחוות הקלה והרגעה.

קרא עוד »
מדיטציה בארגונים

מדיטציה בארגונים

מה משותף לגוגל, נוקיה, IBM, HBO, לופטנזה, נאס"א ואפל? הן לא רק חברות מעולות ומצליחות אלא הן גם מהראשונות אשר החדירו מדיטציה בארגונים. רוצים גם? כל הפרטים.

קרא עוד »
ספרי מדיטציה מומלצים

ספרי מדיטציה

עולם המדיטציה טומן בחובו אוצרות, שאלות, תשובות ותגליות יוצאות דופן. 8 ספרי מדיטציה מומלצים אשר יעזרו לכם להכיר, ללמוד, לתרגל ולהטמיע את עקרונות המדיטציה בחייכם.

קרא עוד »
סדנת מדיטציה

סדנת מדיטציה

מעוניינים בסדנת מדיטציה עם טובי המורים והמתרגלים? הכנו לכם יום תרגול מלא של מדיטציה במספר מועדים שונים לבחירה. הצטרפו לקהילת המדיטציה שלנו.

קרא עוד »
ספריית המדיטציות

ספריית המדיטציות

ברוכים הבאים לספריית המדיטציות – מאגר ענק ומתעדכן של סרטוני מדיטציה לתרגול: מדיטצית נשימה, מדיטציה למתחילים, סריקת גוף, מיינדפולנס ועוד. הכנסו ותהנו.

קרא עוד »
תרגילי נשימה

תרגילי נשימה

4 תרגילי נשימה שאתם חייבים להכיר: תרגול נשימת אש, נשימה טבעית, פראניאמה, נשימה יוגית. הגיע הזמן לחזק את הנשימה, ללמוד לנשום נכון ובעיקר להנות מחווית תרגול מעולה

קרא עוד »
מדיטציה לפני השינה

מדיטציה לפני השינה

אנשים שמקפידים לבצע מדיטציה לפני השינה ישנים שנת לילה טובה ואיכותית יותר. אנחנו כאן כדי להסביר שלב אחרי שלב איך לעשות מדיטציה לפני השינה בנוחות, בהנאה ובחיוך.

קרא עוד »
קורס מדיטציה

קורס מדיטציה

בעזרת סדרת מפגשים במסגרת קורס מדיטציה, תקבלו גישה לכלי מדהים שמאפשר לפתח מודעות וקשיבות למתרחש בגופנו וסביבתנו ובכך להתמלא באנרגיה, להרגע ובעיקר – להנות.

קרא עוד »