fbpx

דמיון מודרך לרגיעה

דמיון מודרך לרגיעה

דמיון מודרך לרגיעה הוא כלי אפקטיבי, יעיל וזמין אשר יכול לסייע לכולנו לחוות רוגע, שלווה ונחת, ללא כל עזרים חיצונייםי אלא בעזרת משהו שיש לכולנו – הדמיון שלנו.

בכתבה הזו תמצאו מספר סקריפטים (תסריטים) לתרגול של דמיון מודרך לרגיעה.

 

מה זה דמיון מודרך לרגיעה?

דמיון מודרך הוא כלי שעושה שימוש בדמיון שלנו, על מנת להשיג מטרה מסוימת. דמיון מודרך משמש למטרות רבות לרבות רגיעה, התגברות על מחסומים, פתרון בעיות והעלאת הביטחון העצמי.

דמיון מודרך לרגיעה מתמקד כשמו הוא בתרגול ספציפי של דמיון מודרך לשם השגת רגיעה, רוגע ושלווה.

הדמיון המודרך יכול להתאים לנו בתחילת כל בוקר, בסוף כל יום, במהלך היום, או אחרי ולפני אירועים מלחיצים כאלו ואחרים. דוגמאות לכך יכולים להיות דיבור מול קהל, דייט, תאונה, מבחן, דיווח מלחיץ, כשלון של פרויקט או כל דבר אחר.

 

סקריפט #1 – דמיון מודרך לרגיעה – המקום הקסום שלי

  • התרווחו בנינוחות. אתם מוזמנים לשכב או לשכב, כרצונכם. אם אתם בישיבה אפשרו לגוף להיות זקוף ועם זאת רפוי. אם אתם בשכיבה אתם מוזמנים לשים את הידיים בצדי הגוף או להניחם על אזור הבטן זו על זו.
  • קחו 3 נשימות עמוקות כאשר אתם מכניסים אוויר דרך האף ומוציאים אוויר דרך הפה. בכל פעם, אפשרו לנשימה להיות עמוקה יותר ואיטית יותר.
  • עצמו את העיניים.
  • כשאתם עם עיניים עצומות. אני מזמין אתכם, לדמיין שאתם מתעוררים במיטה נוחה להפליא. רק שזו לאו דווקא המיטה הנוכחית שלכם. אתם מבחינים שאתם לא נמצאים בבית הרגיל שלכם. אלא במקום יפהפה, בדיוק כמו שאתם אוהבים. אתם יוצאים מהמקום, ומגלים נוף עוצר נשימה. אולי אתם נמצאים ממש ליד הים, אולי בטבע, ואולי בעיר שאתם הכי אוהבים. שימו לב איפה אתם. אתם מתחילים להסתובב במקום, נהנים ממזג אוויר מעולה, וממקום מהנה.
  • אתם מוצאים לעצמכם פינה נוחה לנוח בה ולשכב. אתם נשכבים בנינוחות. מזג האוויר מחייך אליכם. אולי השמש מלטפת אתכם, אולי הרוח עושה לכם נעים. אתם מרגישים שאתם במקום הנכון. המקום הזה, שאתם כל כך אוהבים. המקום הזה שייך לכם.
  • כשאתם שוכבים שם, עם כל נשימה, אתם מרגישים נינוחים יותר ויותר. מרגישים בטוחים יותר. פשוט ככה.
  • שימו לב כמה נוח לכם. איך הנשימה שלכם רגועה ושלווה. איך הגוף שלכם נינוח.
  • המקום הזה, זמין לכם. בכל פעם שתרצו לחוות רגיעה ושלווה. הוא כאן בשבילכם. בדמיון שלכם.
  • קחו נשימה עמוקה ולאט לאט פתחו עיניים.

 

סקריפט #2 – על חוף הים

  • התרווחו בנינוחות. אתם מוזמנים לשכב או לשכב, כרצונכם. אם אתם בישיבה אפשרו לגוף להיות זקוף ועם זאת רפוי. אם אתם בשכיבה אתם מוזמנים לשים את הידיים בצדי הגוף או להניחם על אזור הבטן זו על זו.
  • קחו 3 נשימות עמוקות כאשר אתם מכניסים אוויר דרך האף ומוציאים אוויר דרך הפה. בכל פעם, אפשרו לנשימה להיות עמוקה יותר ואיטית יותר.
  • עצמו את העיניים.
  • כשאתם עם עיניים עצומות. אני מזמין אתכם, לדמיין שאתם נמצאים על חוף הים. זה יכול להיות בחוף שמוכר לכם, או אולי דווקא חוף באי מרוחק ויפהפה. אתם נמצאים שם. רואים את הים. הים שקט ורגוע. אתם רואים את צבע הים, אתם מרגישים את גרגירי החול, ושמים לב לרוח הנעימה שמלטפת את גופכם. אתם מסתכלים סביבכם, ורואים כמה המקום יפה ורגוע.
  • אם אתם רוצים, אתם בוחרים לשכב, על החול הרך והנעים. לאט לאט אתם נשכבים. ומתמקמים בצורה נינוחה. אתם מרגישים את הגרגירים מלטפים את הגוף. אתם שמים לב לשמש שנוגעת בכם בצורה נעימה. קחו נשימה עמוקה, וכשאתם מכניסים אוויר, אתם מכניסים את ההבנה שאתם במקום בטוח, על שפת הים, בדיוק כמו שאתם אוהבים. 
  • תשמעו את הצליל הענוג של הגלים. של הרוח. אולי של אנשים ואולי של ציפורים. טוב לכם. 
  • חוף הים הזה, מזכיר לכם, שהרגיעה היא יכולת שזמינה לכם מתי שרק תרצו. בדיוק כמו שהים סוער לפעמים אך לבסוף נהיה שקט, כך גם אתם. 
  • קחו נשימה עמוקה, התמלאו באוויר, ופתחו לאט לאט את העיניים כשאתם מלאים ברוגע ונינוחות.

 

סקריפט #3 – אירוע מרגיע

  • התרווחו בנינוחות. אתם מוזמנים לשכב או לשכב, כרצונכם. אם אתם בישיבה אפשרו לגוף להיות זקוף ועם זאת רפוי. אם אתם בשכיבה אתם מוזמנים לשים את הידיים בצדי הגוף או להניחם על אזור הבטן זו על זו.
  • קחו 3 נשימות עמוקות כאשר אתם מכניסים אוויר דרך האף ומוציאים אוויר דרך הפה. בכל פעם, אפשרו לנשימה להיות עמוקה יותר ואיטית יותר.
  • עצמו את העיניים.
  • כשאתם עם עיניים עצומות. אני מזמין אתכם, להזכר באירוע, בין אם מהתקופה האחרונה, ובין אם שנים אחורה, שבו הרגשתם תחושה של רוגע ושלווה. קחו רגע להזכר.
  • מעולה.
  • אני מזמין אתכם להכנס לתוך האירוע ולחוות אותו כאילו הוא קורה ממש עכשיו. שימו לב איפה אתם נמצאים, עם מי אתם נמצאים, מה אתם עושים ומה מתרחש. אפשרו לצבעים להיות ברורים וחדים, ומלאי חיים.
  • שימו לב לקולות ולצלילים שסביבכם.
  • שימו לב לריחות.
  • איפה בגוף, אתם מרגישים את תחושת הרוגע והשלווה?
  • איזה צבע יש לתחושה הזו?
  • מעולה.
  • עם כל נשימה, אפשרו לצבע הזה שמסמל עבורכם רוגע ושלווה, להתפשט לשאר חלקי הגוף. קחו נשימה עמוקה, ויחד עם החמצן שימו לב איך גם הצבע ממלא את הגוף שלכם.
  • קחו 3 נשימות עמוקות בדיוק ככה. ופתחו לאט לאט את העיניים.

 

רוצים ללמוד להדריך בדמיון מודרך? רוצים לפתח מיומנויות נוספות להשגת רוגע? אנחנו מזמינים אתכם לאחד מהקורסים הבאים: קורס דמיון מודרך או קורס NLP.

סדנת דמיון מודרך

סדנת דמיון מודרך

כולנו מעוניינים בבריאות טובה, יחסים טובים, הצלחה בעבודה ומה לא. ועם זאת, רובנו נתקלים בפער גדול בין הרצון למציאות. הפער הזה בין הציפיות לבין מה

קרא עוד »
דמיון מודרך להצלחה

דמיון מודרך להצלחה

דמיון מודרך להצלחה הוא כלי יעיל, אפקטיבי ומעורר מוטיבציה שנועד לסייע לכולנו לחוות הצלחה בכל אחד מתחומי החיים. בין אם בפן הבריאותי, המשפחתי, הזוגי, הספורטיבי,

קרא עוד »
טיפול בדמיון מודרך

טיפול בדמיון מודרך

אם אתם חשים תקיעות בתחום מסוים, אם יש בעיה שמלווה אתכם כבר תקופה ולא מרפה ממכם, אם אתם חשים מועקה, אם אתם מרגישים חוסר מוטיבציה,

קרא עוד »
דמיון מודרך לחרדות

דמיון מודרך לחרדות

במדריך שלפניכם תמצאו צעדים פשוטים כדי להתחיל ולבצע דמיון מודרך לחרדות. דמיון מודרך לחרדה מערבב שימוש בטכניקות ויזואליזציה אשר עוזרים לגוף שלנו להכנס למצב של רוגע.

קרא עוד »
מה זה טנטרה

טנטרה

טנטרה היא האמנות העתיקה של מיניות מודעת. מיסטיקנים ממסורות רוחניות רבות הבינו במשך מאות שנים כי המיניות שלנו יכולה להיות כלי עוצמתי להתעוררות רוחנית. אף

קרא עוד »
קורס דמיון מודרך

קורס דמיון מודרך

מה בסך הכל אנחנו רוצים? בריאות, אושר, זוגיות, הגשמה בעבודה, הצלחה בקריירה? אולי לחיות עם פחות לחץ ודאגות, אולי להתגבר על אתגרים שפוגשים אותנו בתקופות

קרא עוד »
מדיטציה לחרדות

מדיטציה לחרדות

בין אם אתם מרגישים את העניין הזה על עצמכם ובין אם אתם שמים לב שהוא קיים אצל אחרים, היום כבר אי אפשר להתעלם מהחרדות שמלוות

קרא עוד »
וים הוף

וים הוף

שיטית וים הוף מעוררת סנסציה גדולה בעולם האקסטרים. אדם אחד ללא תכונות מיוחדות ששבר מעל ל-20 שיאים שונים הקשורים לחום וקור, מראה לנו כיצד הוא

קרא עוד »
דמיון מודרך

דמיון מודרך

דמיון מודרך הוא תרגול ממוקד אשר מערב את כל אחד מ-5 החושים שלנו. המדריך המלא על מה זה דמיון מודרך, דוגמאות לתרגול, השפעות על פי המחקר, דמיון מודרך לחרדות ולילדים

קרא עוד »
גלי מוח

גלי מוח

בבסיס של כל המחשבות, הרגשות וההתנהגויות שלנו עומדת התקשורת בין נוירונים במוח שלנו. גלי מוח – כל המידע על הסוגים, ההשפעות, המחקר וכיצד ניתן להשפיע על גלי מוח.

קרא עוד »
מדיטציה להרגעה

מדיטציה להרגעה

מדיטציה להרגעה היא דרך מעולה ואפקטיבית שיכולה לעזור להקל על הסטרס. במדריך הבא תקבלו סרטון לתרגול, הסברים, מחקרים, טיפים והדרכות שיעזרו לכם לחוות הקלה והרגעה.

קרא עוד »
מדיטציה בארגונים

מדיטציה בארגונים

מה משותף לגוגל, נוקיה, IBM, HBO, לופטנזה, נאס"א ואפל? הן לא רק חברות מעולות ומצליחות אלא הן גם מהראשונות אשר החדירו מדיטציה בארגונים. רוצים גם? כל הפרטים.

קרא עוד »
ספרי מדיטציה מומלצים

ספרי מדיטציה

עולם המדיטציה טומן בחובו אוצרות, שאלות, תשובות ותגליות יוצאות דופן. 8 ספרי מדיטציה מומלצים אשר יעזרו לכם להכיר, ללמוד, לתרגל ולהטמיע את עקרונות המדיטציה בחייכם.

קרא עוד »
סדנת מדיטציה

סדנת מדיטציה

מעוניינים בסדנת מדיטציה עם טובי המורים והמתרגלים? הכנו לכם יום תרגול מלא של מדיטציה במספר מועדים שונים לבחירה. הצטרפו לקהילת המדיטציה שלנו.

קרא עוד »
ספריית המדיטציות

ספריית המדיטציות

ברוכים הבאים לספריית המדיטציות – מאגר ענק ומתעדכן של סרטוני מדיטציה לתרגול: מדיטצית נשימה, מדיטציה למתחילים, סריקת גוף, מיינדפולנס ועוד. הכנסו ותהנו.

קרא עוד »
תרגילי נשימה

תרגילי נשימה

4 תרגילי נשימה שאתם חייבים להכיר: תרגול נשימת אש, נשימה טבעית, פראניאמה, נשימה יוגית. הגיע הזמן לחזק את הנשימה, ללמוד לנשום נכון ובעיקר להנות מחווית תרגול מעולה

קרא עוד »
מדיטציה לפני השינה

מדיטציה לפני השינה

אנשים שמקפידים לבצע מדיטציה לפני השינה ישנים שנת לילה טובה ואיכותית יותר. אנחנו כאן כדי להסביר שלב אחרי שלב איך לעשות מדיטציה לפני השינה בנוחות, בהנאה ובחיוך.

קרא עוד »
קורס מדיטציה

קורס מדיטציה

בעזרת סדרת מפגשים במסגרת קורס מדיטציה, תקבלו גישה לכלי מדהים שמאפשר לפתח מודעות וקשיבות למתרחש בגופנו וסביבתנו ובכך להתמלא באנרגיה, להרגע ובעיקר – להנות.

קרא עוד »