מאמן כושר לילדים

מאמן כושר לילדים

מאמן כושר לילדים: הם יושבים רוב היום עם הסמארטפון והקונסולה, מנשנשים שטויות ועד שהם מזיזים את האף לכיוון שיעורי הבית עוברות לפחות 3 שעות. נכון, בסך הכל הוא ילד טוב למרות שהוא לא מקשיב בכיתה והיא חברה נפלאה למרות שפה ושם היא מחלקת סטירות.

אז מה עושים? קודם כל נושמים עמוק ומבינים שגם אנחנו כילדים נמשכנו לפיתויים דומים. אחר כך קוראים כל מה שצריך לדעת על אורח חיים בריא לילדים ומחפשים מאמן כושר לילדים שיעזור להם לייצר חיים מגוונים, נעימים ויעילים יותר.

 

יש דברים שאפשר להתווכח עליהם. במקרה הזה אין: ילד פעיל גופנית הוא ילד יותר בריא, יותר מאושר ואפילו יותר מצליח חברתית ולימודית. לא אנחנו אומרים את זה, אלא כל אחד מהמקרים שהתבצעו אי פעם בקרב ילדים ובדקו באמת הכל– מתפקוד גוף בגילאי הילדות בעקבות צריכת ג'אנק פוד מוגברת ועד בעיות קשב וריכוז שנובעות ממסכים.

אם אתם הורים, ברור שכמות כזו מכובדת של מחקרים כבר גרמה לכם להבין היטב מה טוב לילדים ומה מזיק. השאלה היא איך אתם מוציאים את ילדכם מהעולם ההפוך הזה, שבו התמכרויות (לאוכל, למסכים), בעיות קשב או בעיות התנהגות וגם רמה לימודית נמוכה וקושי במסגרות חברתיות מקשטים כל בית בישראל ובעולם.

אימוני כושר בגיל מוקדם

התסכול שלנו כהורים מהמצב בכלל לא מפתיע. ההורים שלנו רדפו אחרינו בגן השעשועים, קראו לנו מהמרפסות הגבוהות למהר לארוחת הערב ובאופן כללי, היו המתווך החינוכי-התנהגותי שבין עולם תכנים עשיר שחיכה לנו בחוץ לבין המסגרת בבית. כיום אנחנו עסוקים בעיקר בלגמול אותם בדיעבד, או להסביר להם עד כמה לא חינוכי/ גרוע/ מגביל הדבר שהם עושים.

אבל יש גם אופטימיות: ילד הוא ילד. וככל שתפתחו אותו יותר, תסקרנו אותו ותגרמו לו לצבור חוויות חדשות ממקום טהור, הוא יוכל ליהנות יותר, לחשוב יותר, להיפתח לחיי חברה עשירים ותחומי עניין, ללמוד טוב יותר ואפילו לישון מעולה בלילה.

מאמן כושר לילדים מסוגל להעניק לילדים החל מגיל מוקדם מאוד את הכלים לאורח חיים בריא ועשיר יותר מכל הבחינות. לא צריך לפרט בפניכם את יתרונות הספורט, אבל כדאי להזכיר שהם יעילים פי 3 בקרב ילדים מאשר מבוגרים ובדרך כלל יחוללו שיפור בטווח זמנים הרבה יותר קצר. האקטיביות גורמת לילדים להתנתק מעולם המסכים ולחוות את המציאות ועל הדרך הם יכולים לרכוש ידע בתחום חדש ולבסס באמצעותו חברויות אמת.

אימון כושר לילדים

קווין, בן 17, אחרי שנה אימונים

שכנעתם! איך למצוא את סוג האימון הנכון?

כל אדם מעדיף שתהיה לו אפשרות לבחור וכך גם ילדכם. הכינו מספר רעיונות לפעילויות או חוגים רלוונטיים (אירובי, ריקוד, ריצה, חדר כושר, ג'ודו, קפוארה, שחייה וכד') שאתם חושבים שיתאימו ובקשו מילדכם לבחור. תשאירו מקום גם לגמישות – אם הצעתם אומנויות לחימה והילד מעדיף לשחק כדורסל, זרמו איתו. עדיף שהילד ימצא במקום שנראה לו טבעי ונכון יותר מהרגע הראשון.

כדאי לבחור אימון כושר לילדים בהתאם לאופי ומצבו של הילד. האם הילד תחרותי מידי או חסר מוטיבציה? האם הוא שתלטן? חסר ביטחון? נוטה לאבד ריכוז? האם קיימת בעיה רפואית או בריאותית כמו השמנה, בעיית יציבה או אסתמה? כיצד הוא יוכל לחזק את הגוף דרך סוג האימון המוצע?

כל מאמן כושר לילדים אמור לשלב מספר טכניקות כושר ומתודות חברתיות-משחקיות שיעזרו לו להתפתח גם ברמה המנטלית. הרעיון הוא לייצר התמדה על ידי קישור של עולם הספורט לעולם הערכים המוכר של הילד וגם התאמה של הפעילות לרמה והיכולות שלו.

מה עושים באימון כושר לילדים, על פי גיל הילד?

ילד זקוק למילוי צרכים רגשיים, מוטוריים, פיזיולוגיים, חברתיים ופסיכולוגים. אימון כושר לילדים יוכל להעניק לו את כל הצרכים הללו וכל קבוצת גיל מקבלת דגשים משלה בהתאם לרמה ההתפתחותית.

בגיל 4-6

האימון יהיה משולב במשחקים קצרים ומהנים ולא יכלול אירובי, משום שהלב והריאות עדיין לא מספיק מפותחים. יהיה אפשר בשלב הזה לבצע תרגילים קצרים ששומרים על האנרגיה ומחזקים את פלג הגוף העליון וחגורת הכתפיים, מאתגרים את הקואורדינציה ושיווי המשקל.

בגיל 6-10

האימון צריך להכיל את כל התנועות הבסיסיות כמו הליכה, ריצה, קפיצה, בעיטה, מסירה וכו' ולהוסיף משקלים קטנים כדי להמשיך לאתגר את שיווי המשקל והקואורדינציה ובמקביל לבסס בניית עצמות חזקות. האימון יכלול מגוון פעילויות משחקיות, עם פחות דגש על תחרותיות.

בגיל 10-14

הילדים מתבגרים ולכן משך הפעילות מתארך ומשלב גם אירובי. אפשר לשלב ציוד וגם להתאמן בחדר הכושר, לאתגר ולעניין את המשתתפים אבל לאו דווקא לבצע תרגול באמצעות משחק. זהו זמן מתאים ליצירת תחרויות, עבודה זוגית או קבוצתית.

בגיל 14-16

האימון מיועד לבוגרים ומתייחס אליהם כבוגרים. יתקיים שילוב בין אירובי ואנאירובי בעצימות מתאימה ואלמנטים יעילים להתקדמות. האימון ישלב אלמנטים מעולמות התחרות והמשחק.

אחת ולתמיד – איך מונעים השמנה בקרב ילדים?

משרד הבריאות מתייחס להשמנת יתר בקרב ילדים כתופעה מדאיגה. ברוב המקרים מואשמים הטכנולוגיה והרגלי המזון הגרועים ולכן לא מפתיע לראות עלייה גבוהה מאוד בקרב ילדים שסובלים מהשמנת יתר. השמנה בגילאי הילדות מכניסה את הילד לקבוצת סיכון למחלות לב-ריאה, בעיות בלחץ הדם וגם קושי לרדת במשקל בגילאים מאוחרים יותר. גם השוני החיצוני מכתיב לא מעט בעיות לגבי התחושה האישית של הילד או הילדה ובדרך כלל גורם להם להרגיש שאינם מסוגלים ואפילו שאינם אוהבים את עצמם.

אימון עם מאמן כושר לילדים נותן מענה מקצועי לתופעה. על ידי תנועתיות, הנחלת אורח חיים בריא והתפתחות גוף תקינה אפשר להשיג שגרת חיים משופרת ומאוזנת.

המסקנה – שלבו את ילדכם בפעילות תנועתית וספורטיבית, שלבו אותם בבירת החוג ופשוט התחילו ללא דיחוי! ילד שנמצא בתנועה בשגרה ולומד לאהוב אותה, יגדל למבוגר מאושר ובריא.

אפשרות מעניינת נוספת היא לבצע אימון משותף שלכם ושל הילד עם מאמן כושר אישי. מה זה באמת אפשרי? כן!

 

הכירו את מאמני הכושר שלנו

רוצים להשיג את הגוף שחלמתם? להשתפר באימונים? בואו לקבל עזרה של מומחים.
לקבלת פרטים על שירותי ייעוץ תזונה וספורט - הרשמו בטופס

מידע מקצועי בתחום הספורט ואימוני כושר

אימון פילאטיס מזרן

קורס פילאטיס מזרן מומלץ

קורס פילאטיס מזרן מומלץ: פעמים רבות כאבי גב הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, ורבים מאיתנו מתמודדים איתם לפחות פעם בחיים. שכיחותם של כאבי הגב

קרא עוד »
מדרסים לריצה

האם כדאי להשקיע במדרסים לריצה?

בעשורים האחרונים נעשו המדרסים פריט חיוני בחייהם של אנשים העוסקים בפעילות גופנית בקביעות, ובמיוחד אנשים שהספורט העיקרי שלהם הוא ריצה. יש סיבות רבות לביקוש למדרסים

קרא עוד »
עיסוי אחרי אימון

עיסוי אחרי אימון

ספורטאים וספורטאיות, אנשים בעלי משמעת גבוהה, התמדה ועקביות בצורה יוצאת דופן והמון המון המון עבודה קשה, לעיתים מעמיסים על עצמם יתר על המידה, ובכך מסתכנים

קרא עוד »
מאמן כושר אישי בעפולה

מאמן כושר אישי בעפולה

מאמן כושר אישי בעפולה, יכול לעזור לכם לא פחות מלהגשים חלום – להגיע לגוף שתמיד חלמתם עליו, להשתפר באימונים, להתחזק, להרגיש ולהראות טוב. אז אם

קרא עוד »
טריאתלון

טריאתלון

מתכוננים לתחרות הטריאתלון הראשונה שלכם? מתלבטים מה זה דורש ממכם מבחינת ציוד, אימונים, כסף וזמן? הגעתם למקום הנכון! אני זוכר את תחרות הטריאתלון הראשונה שלי,

קרא עוד »
מקבילים

מקבילים

היום, לא נדבר באופן כללי על עולם הפיטנס והספורט והחשיבות של פעילות ספורטיבית ואכילה בריאה אלא נתמקד בדבר אחד: בבנית ממסה, פיתוח שרירי ידיים וכתפיים.

קרא עוד »
עמידת ידיים

עמידת ידיים

עמידת ידיים עשויה להראות קשה בהתחלה ואפילו לחלקנו בלתי אפשריים, אבל אנחנו כאן כדי לומר לכם שעמידת ידיים היא מטרה אפשרית לכל אדם אקטיבי עם

קרא עוד »
איך לעשות מתח

איך לעשות מתח

אם תעקבו אחרי הטיפים וההדרכות הבאות, תוכלו להצליח לעשות מתח תוך תקופה לא ארוכה. איך לעשות מתח – טיפים, דגשים וטבלת עבודה לכל יום אימון – בחינם!

קרא עוד »
חיטוב הגוף

חיטוב הגוף

כמה חשוב לכם חיטוב הגוף? אנחנו כאן כדי לעזור. מיטב התרגילים שניתן לעשות בבית, במכון ובפראק. בנוסף, טיפים חשובים שיסייעו לכם בתהליך חיטוב הגוף. מוכנים? כנסו!

קרא עוד »

תרגילי כושר בבית

מי בכלל אמר שרק בחדר הכושר אפשר להתחטב, לשרוף קלוריות ולחזק את הגוף? סדרת תרגילי כושר בבית שיסייעו לבנות שריר, להוריד שומן ובעיקר להרגיש טוב. מוכנים? כנסו.

קרא עוד »
מאמן כושר אישי בחיפה

מאמן כושר אישי בחיפה

עם עשרות מתאמנים שעשו שינוי בחייהם ומעל 10 שנות ניסיון, קבלו הזדמנות לעשות את השינוי והצעד שכל כך רציתם! ערן שני, מאמן כושר אישי בתל אביב, כאן בשבילכם.

קרא עוד »
תוכנית אימון בחדר כושר

תוכנית אימון בחדר כושר

בין אם אתם מתאמנים ותיקים או מתחילים, מעוניינים לרדת במשקל או לעלות במשקל. הכנו עבורכם תוכנית אימון בחדר כושר – מעל 10 תכניות מושקעות שיעזרו לכם להשיג את המטרה.

קרא עוד »
יוגה למתחילים

יוגה למתחילים

תמיד רציתם לתרגל יוגה ואף פעם לא העזתם להתחיל? כולי תקווה שהמאמר הזה ייתן לכם את התנופה שקיוויתם לקבל. הדף קצר מלהכיל את כל היתרונות שמעניקה היוגה לגוף והנפש.

קרא עוד »
אימון כושר ביתי

אימוני כושר בבית

בא לכם לבצע אימון לבד בפרטיות והקצב האישי שלכם, בלי להוציא על מכון כושר וציוד? אין שום בעיה. אימוני כושר בבית מתאימים לכל אחד. כל התרגילים לאימון כושר בבית – בפנים.

קרא עוד »
מאמן כושר אישי עד הבית

מאמן כושר אישי עד הבית

מאמן כושר אישי עד הבית זה בדיוק מה שאתם צריכים. שילוב של נוחות, הנאה ומקצועיות יעזרו לכם להגיע לחלום שתמיד רציתם. אימון כושר אישי בזמן ובמקום שמתאים לכם.

קרא עוד »
מאמן כושר אישי

מאמן כושר אישי

מה תהיה התחושה ברגע שתגיעו למטרה שלכם? תרגישו טוב נכון? מאמן כושר אישי יעזור לכם בזה. סוף לדיאטות וסוף לתירוצים – להנות, להתמיד ולראות תוצאות.

קרא עוד »
מתיחות לגוף

מתיחות לגוף

מתיחות לגוף מסייעות לנו לשפר ביצועים באימונים, להמנע מפציעות ולהפחית כאב. כמה זמן יש לבצע מתיחה? לפני אימון או אחרי? ואילו תרגילים מומלצים? כל הפרטים בפנים.

קרא עוד »

מחיר מאמן כושר אישי

עם עשרות מתאמנים שעשו שינוי בחייהם ומעל 10 שנות ניסיון, קבלו הזדמנות לעשות את השינוי והצעד שכל כך רציתם! ערן שני, מאמן כושר אישי, שיהיה איתכם לאורך כל הדרך.

קרא עוד »
מאמן כושר אישי בתל אביב

מאמן כושר אישי בתל אביב

עם עשרות מתאמנים שעשו שינוי בחייהם ומעל 10 שנות ניסיון, קבלו הזדמנות לעשות את השינוי והצעד שכל כך רציתם! ערן שני, מאמן כושר אישי בתל אביב, כאן בשבילכם.

קרא עוד »
5 יתרונות לאימוני כושר

5 יתרונות לאימוני כושר

אומרים לנו להתאמן. להתמיד. להשקיע. להאמין בעצמנו. לא לוותר. כבר שמענו מאות פעמים את המשפט "ספורט זה בריא" אז מה באמת היתרונות? גלו 5 יתרונות לאימוני כושר.

קרא עוד »
אימון כושר

אימון כושר

בחרו את האימון המתאים לכם ביותר, ויחד נצא לדרך כדי להגשים את החלום והמטרה. עם ליווי מקצועי, ידע והרבה הנאה תצליחו לעלות במסת שריר, לרדת במשקל, לרוץ ועוד.

קרא עוד »
ברוך הבא לעולם האימונים

המדריך השלם למתאמן המתחיל

אם אתם רוצים לראות תוצאות באימונים – המדריך הזה הוא בשבילכם. במדריך נסביר על הצבת מטרות, בחירת תכנית מתאימה, מעקב, מיתוסים וטיפים שמתאמן מתחיל חייב להכיר.

קרא עוד »
אימון טבטה

טבטה (TABATA)

יכול להיות ש4 דקות זה כל מה שצריך? טבטה היא אחת מהתכניות שהוכחו כאפקטיביות. אז מה זו התכנית הזו, כמה זמן אימון טבטה מצריך ומה חייב לדעת – כל הפרטים בפנים.

קרא עוד »

טיפים לפיתוח גוף

99% שהסיבה לכך שאתם לא רואים תוצאות מופיעה בטיפים הבאים. לכן, קחו את הטיפים לפיתוח גוף ברצינות וחישבו, מה עליכם להתחיל וליישם. כל הטיפים הבאים,

קרא עוד »