הפעילותבאמצע טיסה בחלל, חלק בחללית משתמש, והחללית נוחתת נחיתת חירום בצד החשוך של מאדים. על הצוות להחליט איזה ציוד עליו לקחת איתו. ולדרג את הציוד מהחשוב ביותר לחשוב פחות. עושים זאת לבד, ואז בצוות, ומשווים לדירוג של נאסא. לכל המידע על פעילויות גיבוש.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
מטרות פעילות נאסא
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ציוד1. ערכת הפעילות התרסקות חללית – תרגיל נאסא – התרסקות במאדים. 2. הדפסת הדפים, כרטיסי הנחיות ואביזרי עזר.
זמן משוערכ- 45 דקות לפעילות כ – 30 דקות לדיון
תיאור המשימה – התרסקות חללית במאדיםראשית, יש להחליט האם לחלק את הקבוצה לקבוצות קטנות או להשאיר אותה כפי שהיא. מעל 15 משתתפים, מומלץ לחלק ללפחות שני צוותים. ניתן שלא להכריז בפירוט כי מדובר בתחרות, ואז לדון בכך. שנית, כל משתתף ידרג באופן אישי את רשימת החפצים, לאחר מכן, על המשתתפים כצוות לדרג את רשימת החפצים. לאחר מכן, כל צוות יציג את התוצאות, ותהיה השוואה לרשימה של נאסא. משם יתפתח דיון
הנחיות הפעילותאתם נמצאים עכשיו בספינת חלל. אתם חלק מהצוות בספינה. התכנית המקורית הינה להגיע לצד המואר של מאדים ושם מחכה לכם ספינת האם עם כל הציוד הדרוש לניסויים שלכם. בשל תקלה טכנית, נאלצתם לנחות נחיתת חירום, בנקודה רחוקה של כ – 400 ק"מ מנקודת הציון של ספינת האם. במקום בצד המואר, נחתתם בצד החשוך של מאדים. בעקבות נחיתת החירום, חלק גדול מהציוד נהרס. כדי לשרוד, עליהם להגיע לספינת האם. אין דרך אחרת. לכן, עליכם כעת לקחת את הציוד הנחוץ לכם ביותר להשרדות. כדי לעשות זאת, מצורפת טבלה, בה עליכם לדרג את חשיבות הפריטים מס' 1 = הפריט החשוב ביותר להשרדות מס' 15 = הפריט הכי לא נחוץ להשרדות
לאחר הדירוג האישי, נקיים דיון קבוצתי, בו יהיה עליכם לקבל החלטה משותפת ולקבוע דירוג קבוצתי. בסופו, נשווה את ההחלטות שלכם, להחלטות של המומחים בסוכנות נאס"א.
הנחיות לתצפיתנים (ניתן למנות אחד או יותר)עליכם לצפות בדרך שבה אנשים מקבלים החלטה לבד ובקבוצה. לאילו הבדלים שמתם לב? איך הייתה הדינמיקה הקבוצתית? האם כולם השתתפו? לפי מה קיבלו החלטות? אילו יכולות, תכונות הקבוצה הפגינה. אילו יכולות, תכונות ניתן לשפר לדעתך?
דיון מסכםבמסגרת הדיון, ניתן לדבר על מספר נושאים. לאחר שהתצפיתנים משתפים, נשאל את הקבוצה, איך היה להם, איך הם הרגישו, מה לדעתם פעל טוב ומה לא. נוציא מתוך השיח שמתפתח נקודות שונות. הינה דוגמאות לנושאים שניתן לפתח: · עבודת צוות · קבלת החלטות לבד ובקבוצה · סכנות של קבלת החלטות בקבוצה – תחושת ביטחון מזויפת לעיתים, הסרת אחריות אישית, קונצנזוס, המנעות מקונפליקטים וכו'. · עבודה תחת לחץ ואי ודאות · שכנוע לצד מקצועיות · אמון · תקשורת · פתרון קונפליקטים · סגנונות תקשורת
נספח – טופס החלטה
|
נספח 2 – דירוג נאסא
רשימת הפריטים | החלטת נאס"א | הסבר לשימוש המעשי של הפריטים |
קופסת גפרורים | 15 | אין שימוש, כי על פני הירח אין חמצן לקיום השריפה |
מזון מרוכז בכמות גדולה | 4 | חשוב לקיום מצבור האנרגיה של הגוף |
17 מ' חוט סנפלינג | 6 | עשוי להועיל בטיפוס על צוקי ירח ובגישור על תהומות |
שמיכות משי | 8 | למסתור מפני השמש, כשעוברים לצד המואר של הירח ולכיסוי מפני הקור, בצד האפל של הירח |
מכשיר חימום סולרי נייד | 13 | מיותר, להוציא מקרים נדירים בצד הצל של הירח ואז יאבד את מקור האנרגיה שלו מהר מאד |
שני אקדחים, קליבר 45 ועשרים כדורים לכל אקדח | 11 | יכול לשמש ליצירת תנועה באמצעות ריאקצית דחף |
ארגז אבקת חלב מרוכז | 12 | יעיל להשלמת התזונה ע"י מהילה במים, אך תופס נפח רב יחסית |
2 מכשירי חמצן, 50 ליטר כל אחד | 1 | חיוני לנשימה, אפילו לטווח קצר מאד |
מפת כוכבים של מערכת הירח | 3 | אמצעי עזר מצוין להתמצאות על פני הירח |
רחף הצלה | 9 | ניתן להשתמש בו להתגברות על מכשולים |
מצפן מגנטי | 14 | חסר ערך, כי לירח אין שדה מגנטי הזהה לכדור הארץ |
25 ליטר מים | 2 | לשתייה. חיוני לחיים |
זיקוקי אור | 10 | לאיתות, כשהחללית תהיה בטווח ראייה |
תרמיל עזרה ראשונה, כולל ויטמינים ומזרקים | 7 | יוכל לסייע להצלה במקרה של פגיעה ולאנשים שנחלשו, ניתן יהיה להזריק ויטמינים |
מקלט ומשדר סולארי (מופעל ע"י כוח השמש) | 5 | בצד המואר של הירח ניתן יהיה ליצור קשר עם החללית |
התרסקות חללית – תרגיל נאסא PDF
להלן PDF להורדה (עם הלחיצה יש לבקש גישה, ואנו ניתן אישור תוך מספר שעות, ללא עלות):
להורדת PDF התרסקות חללית – תרגיל נאסא לחצו כאן