תרגיל "הובלת עיוור"

התנסות הובלת עיוור

המטרה

תרגיל קלאסי שרבים משתמשים בו על מנת לדון על אחריות אישית ואחריות חברתית. על לקיחת יוזמה לצד פאסיביות. על התמודדות עם מכשולים. על שיתוף פעולה ועבודה צוותית ועוד.

לכל המידע על פעילויות גיבוש.

 

למי זה מתאים?

סדנאות גיבוש לעובדים בחברות שונות. כניסה ויציאה מהצבא ומשירות לאומי. פעילויות התנדבות, גיבוש בין קבוצות, חניכים וחיילים ועוד.

 

המשימה

מתנדב או מתנדבת שמים כיסוי עיניים. לאחר מכן, כשהם מחוץ לכיתה, בונים מסלול מכשולים בכיתה (בקבוק, כיסא, פח ותיק למשל). בוחרים 3 מתנדבים נוספים.

כל מתנדב בתורו צריך להעביר את המתנדב עם כיסוי העיניים מעל המכשולים ובחזרה. הקאץ' המשימה היא להעביר את המתנדב עם הכיסוי עיניים בדרך הטובה ביותר עבורו. כמעט כולם מתעלמים מהחלק הזה, ומנסים לעשות את זה כמה שיותר מהר/יעיל עבורם.

 

ציוד נדרש

מטפחת וחפצים למכשולים

 

התרגיל

יש לבחור משתתף שישמש כעיוור, להוציא אותו מהכיתה ולשים לו כיסוי עיניים. להושיב על כיסא, ולכסות לו את העיניים. לבחור 3 משתתפים שונים שיוגדרו כמובילים. לסדר בכיתה/חדר מסלול מכשולים קצר (מורכב למשל מבקבוק מים, כיסא ותיק).

להכניס את העיוור. ולבחור את המתנדב הראשון המוביל.

לתת את ההנחיה

"שניכם מקשיבים? Y עלייך להוביל את העיוור מעל המכשולים ובחזרה בדרך הטובה ביותר עבורו"

למדוד זמן (מכניס לחץ, וגורם להם לחשוב שמדובר בתחרות למרות שלא אומרים זאת במפורש)

לאחר שהמתנדב הראשון סיים, לקרוא למתנדב השני ואז השלישי.

לבקש מהקבוצה לשמור על שקט, ובכל פעם מחדש לקרוא את ההנחייה למתנדב החדש.

 

דיון

לשאול את המובילים – איך היה לכם, מה הרגשתם, מה הייתה המטרה, האם הם השיגו אותה? מה הייתה שיטת הפעולה שלהם.

לשאול את הצופים – מי לדעתם הוביל הכי טוב? ולמה?

לשאול את המובל – איך היה לו? מתי הוא הרגיש הכי טוב? עם מי? למה?

 

לפנות לכולם, ולהקריא שוב את ההנחייה. ולשאול האם באמת מישהו קיים אותה.

משם ניתן לפתח דיון על אחריות אישית, גם למובל וגם למוביל, על סגנונות תקשורת, על תקשורת בין אישית, ועל המקומות בחיים שבהם אנחנו מובילים ובהם אנחנו מובלים.

 

הובלת עיוור PDF

להלן PDF לתרגיל הובלת עיוור עם כל המידע הדרוש. לקבלת גישה יש ללחוץ כאן, ולבקש הרשאה. אנו נעניק תוך מספר שעות וללא עלות:

להורדת תרגיל הובלת עיוור PDF

 

לקבלת פרטים על קורסים, סדנאות ומפגשים לשיפור הלמידה והזיכרון

על המחבר: ערן שני, בוגר תואר ראשון במדעי ההתנהגות בבן גוריון, מנחה סדנאות לקהל הרחב ולארגונים

ערן שני

אודות הכותב: ערן שני

ערן שני, בתואר שני בפסיכולוגיה קלינית, B.A מדעי ההתנהגות, מנחה סדנאות לארגונים, חי ונושם פסיכולוגיה, למידה, תקשורת והתפתחות אישית וחברתית, מייסד סטרונגר 

מדריכים בנושא אסטרטגיות למידה וזיכרון

ערן כץ

כמה פעמים קרה לכם שנכנסתם לסופר ויצאתם בלי הדבר שבגללו הגעתם מלכתחילה? עם שבעה ספרים מאחוריו, למעלה מ 1,000 הרצאות והמון ידע וניסיון – ערן כץ יעזור לכם לזכור.

קרא עוד »

קריאה מהירה

ליכולת לקרוא מהר יותר יש כח יוצא דופן: ללמוד יותר, בקלות, תוך כדי הנאה ובפחות זמן. הטכניקה הבאה תסייע לכם לקריאה מהירה בכ 200%, וב 10 דקות השקעה. מוכנים? הכנסו

קרא עוד »

ניהול זמן

מהו ניהול זמן, מה החשיבות שלו ומה אתם חייבים לדעת כדי לשפר את ניהול הזמן שלכם. 7 עקרונות זהב שישפרו את הביצועים שלכם, ו 7 טעויות נפוצות שאתם חייבים להמנע מהן.

קרא עוד »

מה זה זיכרון

זיכרון זו היכולת של יצורים חיים (ושל מכונות) לשמור מידע. מושגי מפתח בזיכרוןתוכן ענייניםהמטרהלמי זה מתאים?המשימהציוד נדרשהתרגילדיוןהובלת עיוור PDF דרך שיטת לימוד-בדיקה  Study-test procedure אשר

קרא עוד »

אפקטיביות מול יעילות

ישנו הבדל חשוב בין אפקטיביות לבין יעילות. שתי המילים מושכות את תשומת הלב של כולנו. מה זה אפקטיבי, מה זה יעיל, איך הופכים להיות אפקטיבים? כל המידע שאסור לפספס.

קרא עוד »

קורס ניהול זמן

קורס ניהול זמןתוכן ענייניםהמטרהלמי זה מתאים?המשימהציוד נדרשהתרגילדיוןהובלת עיוור PDF מאסטר הזמן – להספיק פי 2 במחצית מהזמן מה אם יכולתם לסיים את היום, את השבוע,

קרא עוד »

מפת חשיבה

מפות חשיבה הן כלי לניהול מידע ויזואלי אשר מאפשר לנו לבנות, לארגן ולזכור מידע בדרך אפקטיבית מאוד. המדריך המלא על מה זה מפות חשיבה, איך יוצרים מפת חשיבה וטיפים..

קרא עוד »

איך להצליח בתואר?

שנת הלימודים כבר בפתח, ולחלקנו היא כבר אף התחילה. אז הגיע הזמן לענות על השאלה איך להצליח בתואר? קודם כל, אנחנו רוצים לומר תודה ללמעלה

קרא עוד »