שייק ירוק מתכון

שייק ירוק

שייק ירוק הפך להיות בעיני רבים לתרופת הקסם. שייק שמנקה את הבטן, מחזק את הבריאות ושומר עלינו צעירים.

האם כל האגדות נכונות? מחפשים שייק ירוק מתכון? מה ההשפעות של שייק ירוק? איך מכינים שייק ירוק שיהיה גם בריא וגם טעים? כל התשובות כאן.

בפסקאות הבאות תמצאו מגוון המלצות לשייקים ירוקים טעימים ובריאים וכן אפשרות להרכבה עצמית. בהמשך תמצאו גם הסברים על מה כל כך בריא בשייק ירוק וכן טיפים חשובים נוספים.

שייק ירוק – מתכונים

שייק ירוק מתכון

שייק ירוק מתכון – 1

1/2 כוס תרד

4 עלי קייל או חסה

תפוח עץ

2 כפות זרעי צ'יה

1/2 כוס חלב סויה/שקדים

כמות קלוריות: 220 קלוריות (בממוצע)

שייק ירוק מתכון – 2

1/2 כוס תרד

1/2 כוס נענע

1/2 כוס מיץ לימונים או רימונים

כף מלאה של שקדים

כמות קלוריות: 220 קלוריות (בממוצע)

שייק ירוק מתכון – 3

8 עלי קייל או חסה

4 תותים בינוניים

כפית מלאה של פשתן טחון

1/2 כוס חלב שקדים או סויה

כמות קלוריות: 220 קלוריות (בממוצע)

שייק ירוק מתכון – 4

1/2 סלק טרי

1/2 תפוח עץ

גזר אחד

מלפפון אחד

1/2 כפית ג'ינג'ר

כמות קלוריות: 250 קלוריות (בממוצע)

רוצים ורוצות לקבל רעיונות לשייקים ומתכונים טעימים במיוחד? קבלו 20 מתכונים בריאים וטעימים ישר למייל *ללא עלות*:

איך להכין שייק ירוק?

לא חייב להצמד לשייקים מוכנים מראש, אם תעקבו אחר ההוראות הבאות תוכלו ליצור לכם שייק שמתאים להעדפות, לרצונות ולצרכים שלכם:

1 – בחרו שני סוגי עלים לשייק שלכם

1/2 כוס תרד

1/2 כוס נענע

1/2 כוס קייל

1/2 כוס בזיליקום

1/2 כוס כרוב סיני (פאק צ'וי)

3-5 עלי חסה

2-4 סלרי

4 עלי כרוב

4 עלי רוקט

2 – בחרו פרי אחד כתוספת טעימה ובריאה

1/2 בננה

1/2 תפוח עץ

1/2 אגס

1/2 אפרסמו

1/4 מנגו

1/4 אננס

1/3 כוס גרעיני רימונים

4 תותים בינוניים

1 תמר ללא גרעין

1/2 כוס אבטיח

וכל פרי אחר שתבחרו.

3 – בחרו מנה של שומן בלתי רווי

2-3 כפיות זרעי צ'יה

1 כפית מלאה של פשתן טחון

1/2 כף טחינה גולמית

1/2 כף ממרח שקדים

2 כפות אבוקדו

4-6 אגוזים

4 – בחרו בסיס לשייק הירוק

1/2 כוס מים

1/2 כוס חלב (פרה, שקדים, קוקוס, סויה)

1/2 כוס מיץ טבעי (רימונים, תפוזים, לימונים, גזר ועוד)

5 – הפעילו את הבלנדר עד לקבלת המרקם המועדף עליכם

אין צורך לשים את הפירות, העלים ובסיס השייק בסדר מסוים. שימו הכל ביחד, הפעילו את השייק, ועצרו בשלב בו המרקם מתאים לכם. יש אנשים שמעדיפים מרקם חלק לגמרי ויש אנשים שאוהבים להרגיש חתיכות מן הפירות והאגוזים.

6 – בתאבון ולרוויה 🙂

טיפים לשייק ירוק בריא

  1. היו עדינים עם עצמכם –  אם רק התחלתם לאחרונה לשתות שייק ירוק, אין צורך להתחיל מהעלים הירוקים המרים ביותר ובכמות הגדולה ביותר, בדיוק כמו שאין צורך להגזים עם הג'ינג'ר. לכן, בחרו בתור התחלה עלים עדינים יותר וכמות קטנה יותר של ג'ינג'ר כדי שתוכלו גם להנות מהטעם. בהדרגה החך שלכם יתרגל לטעם ותוכלו להוסיף עלים וטעמים חזקים יותר.
  2. הוסיפו עוד קצת בריאות לשייק – תוספת של כורכום, קאקו, ג'ינג'ר וקינמון, לא רק מוסיפים מנת בריאות חשובה לשייק שלכם, אלא יכולה גם להוסיף טעם נפלא בשילוב הנכון.
  3. הכניסו את השייק לשגרה שלכם – כדי להנות מהבריאות של השייק, מומלץ וחשוב לשלב אותו בתפריט השבועי שלנו. בין אם בכל יום ראשון, או כתחליף לארוחת בוקר, ברגע שתכניסו את השייק לשגרה, תוך 21 יום, השייק יהיה כבר הרגל קבוע שלכם.
  4. סובלים מבעיה או מחלה? התייעצו עם מומחה – במידה ויש לכם רגישות כלשהי למזון או בעיה רפואית כלשהי, חשוב להעזר באיש מקצוע מומחה כדוגמת תזונאי ספורט שידע לבחון את מצבכם ולהתאים את המזון והשייק לצרכים האישיים שלכם.

איך להכין שייק בריאות

מה בריא בשייק ירוק

מה שהופך את השייק הירוק לכל כך בריא זה כמובן המרכיבים שלו. שילוב של קבוצות המזון השונות שציינו למעלה, יעניקו לכם את הדברים הבאים:

  1. ויטמינים – עלים, פירות, צ'יה ואגוזים מכילים שלל קבוצות ויטמינים. בין הויטמינים שתקבלו בשייק הירוק תמצוא את ויטמינים מסוג B, ויטמין K וויטמין C. לכל אחד מהם תרומה משמעותית וחשובה לבריאות שלה.
  2. נוגדי חמצון – בעיקר לעלים שתוסיפו יש נוגדי חמצון שיחזקו את הגוף בפני דלקות וסרטן.
  3. ברזל – מינרל חיוני לגוף שלנו אשר מאפשר לנו תפקוד בריא ותקין. חוסר ברזל מתבטא בעייפות רבה ובסחרחורת.
  4. מגנזיום ואשלגן – שני מינרלים חיונים נוספים לגוף שלנו אשר שומרים על הבריאות, מחזקים את הגוף ומסייעים להפחת לחץ הדם.
  5. סיבים תזונתיים – רוצים תחושת שובע לזמן ממושך? סיבים תזונתיים הם התשובה. הסיבים מסייעים למערכת העיכול ולספיגת הסוכר בדם.

מה דרוש כדי להכין שייק מנצח?

כדי להכין את השייק הטעים ביותר יש מספר מרכיבים שנרצה לשמור עליהם:

  1. פירות וירקות טריים – אם ניתן מומלץ מדי שבוע לקנות פירות וירקות טריים. הטעם של פרי טרי עולה בהרבה על חברו הפרי הקפוא. עם זאת, אם אתם רואים שהבננות עוד רגע כבר לא טובות, או התותים עומדים להרקב, גם קפוא זה בסדר.

2. בלנדר / שייקר איכותי – כיום ניתן למצוא בלנדרים ושייקרים בטווח מחירים רחב מאוד, החל משייקרים בכמה עשרות שקלים, ועד בלנדרים מתקדמים כמו הנינג'ה שעולים כמה מאות שקלים. ההבדל לרוב, הוא במספר הפונקציות האפשריות, האחריות ומשך תקופת התקינות של המוצר.

3. שטפו היטב את הירקות והפירות  – אם אתם לא קונים פירות וירקות אורגניים, צפוי לכם לא מעט ריסוס בכוס, ולכן, שטפו היטב את הירקות והפירות לפני השימוש. עלים ירוקים דורשים אפילו הקפדה יתרה. שטפו אותם תחת הזרם למספר שניות, אל תסתפקו בשטיפה של העלים החיצוניים בלבד.

ונקודה לסיום: הכל עניין של מינון. ייתכן ויש לכם את המרכיבים הדרושים, אך הטעם עדיין לא יוצא כמו שרציתם. נסו לשחק עם המינונים שכתובים במתכון. יותר עלים ירוקים למשל שווה יותר בריאות, אך לעיתים גם יותר מרירות. לכן, לפעמים עדיף להוסיף קצת יותר מהפרי כדי לקבל טעם טוב, ולהיות מסוגלים לשתות את השייק באופן קבוע.

האם השייק מתאים לתזונה שלך?

רוצה לבנות אורח חיים בריא שמותאם לצרכים ולמטרות שלך באופן אישי? איך יודעים אם כמות הקלוריות של השייק מתאימה לך? האם עדיף עם יותר פירות או פחות? שמחים להזמין אותך לסדנת אונליין *ללא עלות* שתעזור לך ליצור הרגלי תזונה וספורט!

הגיע הזמן לראות תוצאות! ועכשיו!

סדנת אונליין "הגוף שתמיד רציתי" עכשיו ללא עלות (במקום 47 ש"ח)

60 דקות שבהן תלמדו עם ערן שני, מאמן כושר וקואצ'ינג:

V מהן הטעויות הנפוצות בתזונה ובאימונים.

V מהם 3 הפרמטרים הכי חשובים להצלחה!

V כמה קלוריות אנחנו שורפים ביום.

V איך ממשיכים ומתמידים במטרה שלנו.

V בונוס! תרגיל ייחודי שייתן לך בוסט מוטיבציה להצלחה.

רוצה להוריד אחוזי שומן? להתחטב? להרגיש ולהראות טוב? בואו לקבל ליווי של מומחים.
השאירו פרטים לקבלת ייעוץ תזונה וספורט.

תוספי תזונה

תוספי תזונה

בין אם בעבור ספורט תחרותי, בין אם בעבור שיפור איכות התזונה, בין אם בעבור הרזייה ובין אם בעבור פיתוח גוף, אנו עדים לשוק המגלגל מליארדי

קרא עוד »
שייק בננה תמר

שייק בננה תמר

אין כמו שילוב של בננה ותמר כדי לגרום לנו להרגיש כאילו אנחנו באיזו חופשה קיצית לחופיו של אי טרופי שטוף שמש. אבל למעשה, השילוב הזה

קרא עוד »
פירמידת המזון

פירמידת המזון

פירמידת המזון מתייחסת ל-6 קבוצות המזון אשר אנו צורכים כבני אדם. מתוך 6 הקבוצות קיימות 5 קבוצות אשר מומלצות לצריכה יומית קבועה ואילו קבוצה שישית

קרא עוד »
שייק אבטיח

שייק אבטיח

כל אחד שתשאלו אותו מה מזכיר לו הקיץ הישראלי מיד ישיב: ״שמש, ים ואבטיח״. אז הקיץ והחום שכל כך מאפיין אותו כבר הגיעו, אבל אל תדאגו

קרא עוד »
חטיפי בריאות מתכון

חטיפי בריאות מתכון

חטיפי בריאות הם נשנוש טעים ומקור אנרגיה נהדר לאמצע היום או לאחר פעילות גופנית. הם מזינים את גופנו בערכים תזונתיים כגון: חלבונים (העוזרים לפיתוח השרירים

קרא עוד »
שייק טחינה

שייק הטחינה המפורסם

השייק הבא מושלם בתור קינוח טעים, אך שלא יהיה לכם ספק – מדובר בשייק בריא שיכול להוות ארוחה משביעה. הטחינה שבשייק תורמת לנו באזור ה 4.5 גרם חלבון, 100 מ"ג סידן ועוד.

קרא עוד »

בננה לפני אימון

נדמה כי כולם שמעו על ההמלצה לאכול בננה לפני אימון. האם היא נכונה? ואם כן, למה? במדריך הקצר הבא, נסביר בדיוק מדוע כדאי לאכול בננה לפני אימון – אל תפספסו.

קרא עוד »
שתיית מים

שתיית מים

8 כוסות? 3 ליטר? בקבוק מים מינרליים גדול? כוס לפני ואחרי כל ארוחה? כל המידע שחובה לדעת על שתיית מים, נוסחא לחישוב, דוגמאות, זמנים, שתייה בזמן מאמץ, תזונה ועוד.

קרא עוד »
תזונאי ספורט

תזונאי ספורט

בפגישה עם תזונאי ספורט, תקבלו אפשרות ליצור את התפריט שמתאים לך במיוחד. בזכות תפריט, מעקב, ידע וליווי תזכו להגיע לתוצאות שאתם רוצים, תתמלאו אנרגיה והרגשה טובה.

קרא עוד »
איך להוריד אחוזי שומן

איך להוריד אחוזי שומן

לרדת במשקל ולעלות במסת שריר זן משימה אפשרית, אך דורשת עבודה קפדנית, תכנית נכונה ותזונה מתאימה. אז למה צריך לשים לב, ומה ההיגיון מאחורה? כל הפרטים בפנים.

קרא עוד »
האם שומן הופך לשריר

האם שומן הופך לשריר

רבים מבקשים ממאמן הכושר שיעזור להם בזה – להפוך את השומן המציק לשריר חלומי. אבל האם זה באמת אפשרי? האם שומן הופך לשריר? כל התשובות בפנים על השאלה המבוקשת.

קרא עוד »
ירידה במשקל בעזרת תפריט תזונה

10 טיפים לירידה במשקל

כשאנחנו מחליטים לרדת במשקל, לפעמים אפילו לעצמנו קשה להאמין. גלו את 10 הטיפים שיהפכו את תהליך הירידה במשקל מסבל מתמשך לתהליך מהנה,מחזק והכי חשוב – אפשרי.

קרא עוד »
ספגטי בולונז מפנק

כמה קלוריות שורפים ביום

איך זה שלכולנו יש את החבר שטוחן ולא עולה במשקל ואנחנו שאוכלים רק חסה ומלפפון פשוט ל-א מצליחים לרדת. בואו נפתור את זה אחת ולתמיד במדריך לכמה קלוריות שורפים ביום.

קרא עוד »
אבקת חלבון - Whey

אבקת חלבון – המדריך המלא

אבקת חלבון הינה מוצר שנתפס בעיני רבים באחת משתי הדרכים: הסוד לגוף המושלם או רעל עכברים. אז מה נכון עבור אבקת חלבון ומה היתרונות שלה, כל התשובות בפנים.

קרא עוד »