3 פסיכולוגים מפורסמים בהיסטוריה

זיגמונד פרויד, מלאני קליין, אריק אריקסון הינם 3 פסיכולוגים מפורסמים בהיסטוריה אשר לכל אחד יש תרומה משמעותית לפסיכולוגיה ואף לאנושות כולה. כל הפרטים עליהם - כאן.
3 פסיכולוגים מפורסמים בהיסטוריה

כאשר צריך לבחור 3 פסיכולוגים מפורסמים בהיסטוריה זוהי משימה לא פשוטה. יש לא מעט פסיכולוגים אשר השפיעו רבות על עיצוב האנושות כולה. בתור קואצ'ר הושפעתי רבות מקריאה על מגוון רחב של פסיכולוגים שעיצבו בין היתר את תחום הקואצ'ינג.

אותם פסיכולוגים השפיעו רבות בעידן שבו האינטרנט איננו היה קיים ומרבית האנשים היו פונים לפסיכולוג על מנת לקבל עצה והכוונה אמיתית. במאמר הבא נספר לכם על 3 פסיכולוגים מפורסמים בהיסטוריה שכל אחד מהם עשה משהו מיוחד ושונה למעט האנושות כולה. כך תוכלו להכיר מקרוב את תולדות עולם הפסיכולוגיה.

זיגמונד פרויד

קשה מאוד לדמיין מה היה קורה לעולם אילולא זיגמונד פרויד. פרויד הוא רופא אשר מצא מקום מקלט בלונדון לאחר שברח מוינה, כאשר בלונדון עצמה הוא זכה לחשיפה המרכזית והמשמעותית ביותר בחייו. פרויד האמין כי הנפש של כל אחד מאיתנו בנויה מדברים שאנו מודעים אליהם ודברים שנמצאים מחוץ למודעות שלנו. פרויד האמין כי ברגע שיהיה ניתן לנהל עם המטופל שיחה שבה הוא משתף במה שעובר עליו, יהיה ניתן לגשת אל תוך תת המודע שלו. עם השנים קיבלה השיטה גם שם משלה, השם הנבחר היה: פסיכואנליזה. מדובר באחת משיטות הטיפול המועדפות ביותר על ידי פסיכולוגים ופסיכיאטריים בכל העולם, דבר שמוכיח עד כמה השיטה של פרויד הפכה להיות כל כך משמעותית בעולמנו.

מלאני קליין

כאשר צריך לכתוב על 3 פסיכולוגים מפורסמים בהיסטוריה קשה מאוד שלא להזכיר את מלאני קליין שהייתה פסיכואנליטיקאית ופסיכותרפיסטית. גישת הטיפול שלה מוכרת בעיקר במתן טיפול פסיכולוגי עם ילדים, דבר שהפך להיות כל כך חשוב בזכות ההתקדמות האנושית. קליין הייתה ממפתחי גישת הטיפול במשחק, שבו המטופל יוכל לשחק ביחד עם המטפל וכך יספר את כל הדברים העומדים על ליבו. היא ללא ספק הייתה אחת מהפסיכולוגיות החשובות ביותר בהיסטוריה המודרנית.

אריק אריקסון

עוד פסיכולוג שהפך להיות מהמפורסמים ביותר בעולם הוא אריק אריקסון. אריקסון היה הוגה תאוריית השלבים הפסיכו-חברתית, שבמסגרתה טוענים כי החיים של כל אדם בנויים משמונה שלבים – ולפני כל שלב עומד האדם בפני קונפליקט או משימה חדשה. כך בעצם ניתן לבחון בצורה טובה יותר מהן הבעיות שמהן כל מטופל סובל, וכמובן למצוא דרכים לטפל בהן. מדובר בשיטת טיפול נפוצה מאוד אשר אומצה על ידי פסיכולוגים רבים בהיסטוריה ובהווה.

דמויות אלו, השפיעו רבות על התפתחות הפסיכולוגיה וכן על התפתחות האימון האישי.

כתבות נוספות על קואצ'ינג והתפתחות אישית:

הרגלים של אנשים בריאים

לכולנו יש אדם קרוב או רחוק, שאנחנו נדהמים לראות כיצד הוא שומר על הגוף והנפש שלנו. אז איך הוא ואחרים עושים זאת? נחשוף את ההרגלים של אנשים בריאים.

קרא עוד »

משפטי מוטיבציה

מוכנים להתמלא באנרגיה בעזרת משפטי מוטיבציה? "ההצלחה אינה סתם מוצאת אותך, עלייך לצאת החוצה ולקחת אותה בעצמך". 50 משפטים בעברית ובאנגלית הכי טובים שתראו!

קרא עוד »

סדנת חוסן

בעזרת הרצאת מיינדפולנס המשלבת תאוריה לצד תרגול אתם תצאו מהרצאה אחרי שאתם יודעים מה זה מיינדפולנס, מה העקרונות המנחים את התרגול ואפילו עם חווית תרגול..

קרא עוד »

מה זה דימוי עצמי

דימוי עצמי הוא חלק מקונספט "העצמי" אשר חיוני להבנת התפיסה של "פסיכולוגיה חיובית". "זה לא מה שאתה אומר בקול בעזרת הפה שלך שקובע את חייך,

קרא עוד »

אסרטיביות

אסרטיביות היא סוג של התנהגות המשמשת לביטוי צרכיו של אדם באופן בריא וחברתי. להיות אסרטיבי יכול להועיל במגוון מצבים חברתיים, אם כי יכולות להיות לכך

קרא עוד »

טיפים למוטיבציה

רוצים להתמלא באנרגיה רגע לפני אירוע חשוב? מנסים להבין איך להתגבר על דחיינות וקושי? רוצים להבין מה מניע אתכם? שלום לכולם, הכירו את מילת המפתח

קרא עוד »