מפגש 3 – ניהול זמן
ניהול זמן הוא התהליך של ארגון ותכנון כיצד לחלק את הזמן בין פעילויות שונות. ניהול זמן טוב מאשר לאדם ללמוד ולעבוד חכם יותר ולא קשה יותר
טיפ #1 – הכח של האינטרנט
אפשר להעזר באינטרנט כדי ללמוד, לצחוק, להנות, להכיר אנשים ומה לא.
אבל דבר אחד חשוב לזכור – לא לסמוך ולהאמין לכל דבר שמופיע שם.
תזכרו – יש בנינו אנשי לטאה:
טיפ #2 – איך הופכים להיות טובים במשהו?
טיפ #3 – תזכרו שיש לנו מח על!
יש לנו כ -86 מליארד פועלים קטנים במח שעוזרים לנו לעשות דברים יוצאי דופן (ובשמם האמיתי: נוירונים).
תהליך הזיכרון מורכב ב:
קידוד – החלק בו אנחנו קולטים מידע.
אחסון – החלק בו אנחנו מאחסנים את המידע בחלקים שונים במח.
שליפה – החלק בו אנחנו שולפים ומשתמשים במידע שקלטנו.
היכולת הקריטית – תשומת לב. אם נהיה קשובים ונשים לב לדבר שאותו אנחנו רוצים ללמוד. נזכור טוב יותר. הרבה פעמים זה לא ששכחנו חומר, אלא מהתחלה בכלל לא שמנו לב אליו.
יש טכניקות שיכולות לעזור לנו לזכור חומר בקלות:
1.אסוציאציות – השתמשו בדמיון ומצאו קשר בין מידע חדש שאתם לומדים למידע שאתם כבר מכירים. ככל שהקשר יהיה מצחיק, מוזר, ברור ומוחשי יותר ככה נזכור אותו טוב יותר.
מתוך סרט "המורה קלארק" – איך לזכור את נשיאי ארה"ב בעזרת ראפ:
למשל:
Apparatus – כלי, מכשיר.
כדי לזכור את המילה באנגלית. אפשר לחלק אותו ל – APPARA ׁפרה. TUS – לטוס. כדי שהפרה תוכל לטוס צריך מכשיר מיוחד.
2. ראשי תיבות – למח שלנו קל יותר לזכור מידע מכווץ שמסודר בצורה הגיונית ובקטגוריות.
למשל: כדי לבנות חזון צריך לענות על השאלות:
מה אני רוצה
למה אני רוצה
איך אני משיג את זה.
ובמקום לזכור 11 מילים שונות. אפשר לזכור את הצירוף מל"א (מה, למה, איך)
3. שיטת החדר הרומאי – שיטה שהרומאים הדגולים השתמשו בה כדי לזכור פריטים. איך עושים? מקשרים מקום/אזורים שאנחנו מכירים לחומר חדש.
אפשר לקחת כל מבנה שאנחנו מכירים ולהשתמש בו. חדרים בבית, בבית ספר, בחוג ועוד.
בואו ניקח את הכיתה
איך עוזרים למח לאחסן את המידע?
השתמשו למשל בשעון של פומדרו שיעזור לכם ללמוד (25 דקות למידה ו – 5 דקות הפסקה):
טבלת הכנה למבחן (אפשר להעתיק לאקסל ואז להשלים למבחן שלכם):
נושא | תת נושאים | כמה זמן אני צריך/צריכה (ימים ושעות) | כמה אני שולט/ת בזה? 1-10 (נכון לעכשיו) | מתי? |
נושא ראשי: מבחן ב"הקמת המדינה" | 5 ימים. 10 שעות. אקסטרה זמן: 7 ימים. 12 שעות | 4 | 19.11 | |
השואה | · פרוץ השואה · נאציזם · התבוללות · גטו וארשה · אירועי דגל | 1 יום. 3 שעות | 4 | 12.11 |
עלייה ראשונה | 1 יום. שעתיים | 8 | 13.11 | |
עלייה שנייה | 1 יום. שעתיים | 7 | 14.11 | |
החזון של הרצל | 1 יום. שעה | 9 | 15.11 | |
מלחמת העצמאות | 1 יום. שעה | 3 | 16.11 | |
חזרה ותרגול שאלות | 2 ימים. 3 שעות | 17-18.11 |
טיפ #4 – יום המבחן הגיע! מה עושים?
להקלטה של 5 דקות מדיטציה, שעוזרת להוריד לחץ:
ניהול זמן הוא התהליך של ארגון ותכנון כיצד לחלק את הזמן בין פעילויות שונות. ניהול זמן טוב מאשר לאדם ללמוד ולעבוד חכם יותר ולא קשה יותר
מה זה חזון? על פי מילון אוקספורד: תְּמוּנָה שֶׁאָדָם רוֹאֶה בַּחֲלוֹמוֹ, בְּדִמְיוֹנוֹ אוֹ בְּעֵינֵי רוּחוֹ. ובתנ"ך:מַרְאֶה נְבוּאִי, נְבוּאָה."חֲזוֹן יְשַׁעְיָהוּ בֶּן אָמוֹץ אֲשֶׁר חָזָה עַל-יְהוּדָה וִירוּשָׁלִָם" 7
במסגרת הקורס וכדי לסייע לכם ללמוד את הכלים שנלמד כאן בצורה הטובה ביותר אתם מתבקשים לבצע פרויקט. על הפרויקט והשתתפות בכיתה תקבלו ציון סופי. הפרויקט
ברוכים הבאים וברוכות הבאות, לפרויקט "מיומנויות למידה". כאן תמצאו את התרגילים, חומרי העזר, סרטונים מעניינים ומידע חשוב במסגרת הקורס. בחרו מה תרצו לעשות:
בסטרונגר אנו מציעים מגוון אימונים לגוף ולתודעה. עם קרוב ל10 שנות אימונים, תוכלו להנות ולהתפתח בעזרת אימוני כושר גופני, מדיטציה, הצבת מטרות ופיתוח אישי