קריאת שפת גוף והבעות פנים

קריאת שפת גוף והבעות פנים

שפת גוף ובפרט הבעות פנים, תנוחות ותנועות גוף, מתייחסות לסימנים הלא-מילוליים שאנו עושים על מנת לתקשר. על פי מומחים, אותם סימנים לא מילוליים מהווים חלק אדיר מהתקשורת היום-יומית.

קריאת שפת גוף נועדה לסייע לנו להבין טוב יותר הבעות פנים ותנועות גוף ולהיות מודעים יותר לעצמנו ולאדם שמולנו. הדברים שאנו לא אומרים במילים מעבירים שפע של מידע לצד השני, לפעמים מבלי שנהיה מודעים לכך כלל.

על פי ההערכות שפת גוף מהווה בין 55-65 אחוז מכל התקשורת שלנו!

קריאת שפת גוף והבנתה היא ללא ספק חשובה. עם זאת, הכרחי גם לשים לב לרזמים נוספים כמו הקשר. במקרים רבים, חשוב להסתכל על הסימנים כקבוצה אחת מאשר כפעולה בודדת.

להלן חלוקה של עוגת התקשורת:

עוגת התקשורת - שפת גוף

החשיבות של שפת גוף בחיינו

פרופסור אלברט מהרביאן הביא לראשונה לידיעת הציבור את התאוריה 7-38-55. על פי תאוריה זו (שכעת נלמדת במגוון רחב של מקומות כדוגמת תקשורת בלתי מילולית, NLP, גישור, שיווק ומכירות) מרבית התקשורת שלנו מתבצעת לא על ידי מילים אלא על ידי שפת הגוף שלנו.

וליתר דיוק, ההערכה היא כי 7% מתוך התקשורת שלנו קשור לתוכן ולמילים.

38% מתוך התקשורת שלנו קשור לטון.

55% מתוך התקשורת שלנו קשור לשפת גוף. 

המשמעות היא, שהמסרים האמיתיים, עוברים לא דרך המילים אלא דרך הטון ושפת הגוף. מהפכני לא? אנחנו בהחלט חושבים כך.

ולכן, בכל מקום שבו מתקיימת תקשורת כלשהי בינינו לבין אדם אחר ואף בינינו לבין עצמנו, שפת גוף מהווה גורם משפיע וחשוב – עם המשפחה, עם בן או בת הזוג, בעבודה, במכירה, בקנייה, בחופשה ואפילו עם המוכר במכולת.

 

רוצים ללמוד עוד על שפת גוף בצורה חוויתית, פנים-אל-פנים? מוזמנים לכנס שפת הגוף שלנו (אופציות נוספות בסוף העמוד). 3 שעות מלאות בערך שבהן נלמד ונתרגל את עקרונות שפת הגוף – למידע נוסף

הבעות פנים

חשבו לרגע על כמה אדם יכול לשדר ולהעביר מסר רק באמצעות הבעות פנים. חיוך יכול להעיד על אושר או הסכמה, קמט או וריד שצץ יכולים להעיד על חוסר הסכמה או עצב. במקרים מסוים, הבעות הפנים שלנו חושפות את הרגשות האמיתיים שלנו לגבי סיטואציה מסוימת.

בזמן שאתם אומרים שאתם "מרגישים בסדר", הבעות הפנים שלכם יכולים לספר לאנשים אחרת.

הינה מספר רגשות לדוגמה שניתן לבטא דרך הבעות פנים:

  • שמחה
  • עצבות
  • כעס
  • הפתעה
  • גועל
  • פחד
  • בלבול
  • התרגשות
  • תשוקה
  • משיכה

הבעת הפנים של אדם יכולה אפילו לעזור לנו להחליט אם אנחנו סומכים ומאמינים למה שהם מספרים לנו. ישנו מחקר אחד שהראה כי הבעת הפנים האמינה ביותר מערבת הרמה קלה של הגבות וחיו קטנן. הבעת הפנים הזו, כך מציעים מחקרים, משדרת ידידותיות וביטחון.

הערה:  הבעות פנים הם גם אחד מהמוסכמות הכי אוניברסליות לשפת גוף. ברחבי העולם הבעות הפנים שמשדרות כעס, עצב ושמחה הן אותן הבעות פנים. פול אקמן הינו החוקר שמצא  תמיכה לכך שהבעות הפנים שלנו אשר מבטאות רגש הן אכן דבר אוניברסלי ומשותף לכל בני האדם

המחקר אף מציע כי אנחנו מניחים ומשערים את מידת האינטיליגנציה של האדם העומד מולנו על פי הפנים והבעות הפנים שלהם. ישנו מחקר שהראה כי אנשים בעלי פנים צרות יותר ואף יותר דומיננטי, נתפסו יותר כאינטליגנטים. אנשים עם הבעת פנים של חיוך והנאה, גם כן נתפסו כאינטליגנטים יותר מאשר אנשים עם הבעת פנים כועסת.

סימני שפת גוף

העיניים

העיניים נתפסות לעיתים קרובות בתור "החלון לנשמה" שכן הן מספרות לנו רבות אודות התחושות והמחשבות של האדם.

כאשר אנחנו לוקחים חלק בשיחה עם אדם אחר, אנחנו באופן טבעי שמים לב לתנועות העיניים שלו או שלה. מדובר בחלק טבעי מתהליך התקשורת.

העיניים הן בין הדברים הנפוצים שאנו שמים לב אליהם במהלך שיחה – אנו שמים לב האם האדם יוצר איתנו קשר עין או לא, כמה הוא ממצמץ והאם האישונים שלו מורחבים או לא.

כאשר אתם מערכים ובוחנים את שפת הגוף, שימו לב לסימני העיניים הבאים:

  • מבט העיניים – כאשר אדם מסתכל ישירות לעבר העיניים שלכם במהלך שיחה, הדבר מעיד כי הם מעוניינים ושמים לב למהלך השיחה. מצד אחד, קשר עיניים ארוך ללא הפסקה עשוי להתפס כמאיים. מצד שני, חוסר בקשר עין, או הסטה של העיניים לצדדים ללא הרף, מעידים כי האדם לא מרגיש בנוח, לא מרוכז או מנסים להמנע מלחשוף את הרגשות האמיתיים שלהם.
  • מצמוץ – מצמוץ הוא דבר טבעי לחלוטין. עם זאת, כדאי לשים לב האם האדם שלפניכם ממצמץ יותר מדי או פחות מדי. אנשים ממצמצים יותר מהר כאשר הם מרגישים לחץ או חוסר נוחות. מצמוץ שנראה לא טבעי ולא בתדירות קבועה, יכול להעיד כי האדם שמולכם מנסה לשלוט בתנועות העיניים שלו. כך למשל, שחקן פוקר, עשוי כמעט ולא למצמץ על מנת לשדר כי הוא לא מתרגש מהיד שמשוחקת.
  • גודל האישונים – גודל העישונים יכול לשמש כתנועת גוף בלתי מילולית קטנה אך חשובה. למרות שלפעמים, רמות האור בחדר משחקות תפקיד ומשפיעות על גודל האישונים, לפעמים גם רגשות יכולות להשפיע על הגודל. למשל, יש אנשים שמשתמשים במונח "מבט המיטה" כאשר הם רואים את המבט של של אישה או גבר אשר נמשכים לאדם אחר. אישונים מורחבים מאוד יכולים להצביע על כך שהאדם שמולכם מאוד מעוניין ואפילו במקרים מסוימים, בעל מעורר מינית.

הפה

תנועות והבעות הפה גם כן משמשות חלק חיוני מקריאת שפת גוף. כך למשל, נשיכה של השפה התחתונה יכולה להעיד כי אדם חש תחושת חוסר ביטחון, דאגה, פחד או לחץ.

כיסוי הפה בעזרת היד, מחברת או אמצעי אחר יכול להיות מצד אחד אקט של נימוס להסתרת פיהוק או שיעול אבל גם יכול להיות ניסיון להמנע מהבעת חוסר הסכמה.

חיוך הוא כנראה אחד מסימני שפת הגוף הידועים והמוכרים ביותר. עם זאת, חיוך יכול להתפרש ולהעיד על מספר גורמים.. חיוך יכול להיות טבעי והוא יכול גם גם להיות ניסיון לחכות שמחה או להביע ציניות וביקורת.

כאשר אתם מבצעים קריאת שפת גוף, שימו לב לסימני הפה הבאים:

  • כיווץ הפה – כיווץ השפתיים יכול להעיד על חוסר הסכמה או חוסר אמון.
  • נשיכת השפה – נשיכת השפה עשויה להעיד על לחץ, דאגה ומתיחות.
  • כיסוי הפה – כיסוי הפה יכול להעיד על ניסיון להסתיר רגשות. בין אם רגשות חיוביים ובין אם רגשות שליליים.
  • תנועה למעלה או למטה – תנועות קטנות באזור הפה יכולות להצביע על התחושה של האדם העומד לפנינו. אם הפה מעט מוטה למעלה, הדבר יכול להעיד כי האדם מרגיש שמח או אופטימי. אם הפה מעט מוטה למטה, הדבר יכול להעיד כי האדם מרגיש עצב, חוסר הסכמה או תחושה שהדברים שנאמרו עוותו.

מחוות ידיים

מחוות ידיים הם מבין סימני שפת הגוף הישירים והברורים ביותר.

נפנוף הידיים, מחיאות כפייים, הצבעה וסגירת הידיים לכדי לאגרוף הם מבין סימני הידיים וסימני שפת הגוף הידועים ביותר.

חלק ממחוות הידיים עשוים להיות תרבותיים ועם זאת ישנן מחוות ידיים רבות שמשמשות כסימנים בינלאומיים כדוגמת אגודל מורם למעלה "לייק", סימון לב עם הידיים או תנועת שלום.

הדוגמאות הבאות הן רק חלק ממחוות הידיים הרבות שקיימות בעולם:

  • תנועת אגרוף – יד מכווצת יכולה להעיד מצד אחד על כעס ומצד שני על משמעת ואחדות.
  • אגודל שמוטה למטה או למעלה – יכול להעיד על קבלה, אהדה והסכמה או על חוסר הסמכה ובוז.
  • סימן "הכל טוב" – הסימן המוכר בו יוצרים עיגול בעזרת האגודל והאצבע. סימן זה יכול להעיד כי הכל בסדר ותקין. עם זאת במקומות מסוימים באירופה, הדבר יכול להיות במשמעות של "אתה לא שווה כלום".  במספר מדינות בדרום אמריקה הסימן יכול להיות אקט גס רוח.
  • סימן ה V –  סימן שנוצר על ידי הרמת האצבע והאמה ויצירת מרווח ביניהם בצורת V. המשמעות של הסימן הינו שלום או ניצחון במקומות מסוימים. עם זאת, באוסטרליה ואנגליה הסימן הזה יכול להתפרש כאקט פוגע במידה וגב היד מופנת כלפי האדם שמולנו.
שפת גוף ידיים
"באוסטרליה ואנגליה הסימן הזה יכול להתפרש כאקט פוגע במידה וגב היד מופנת כלפי האדם שמולנו"

הידיים והרגליים

הידיים והרגליים גם כן משמשים חלק בלתי נפרד משפת הגוף שלנו. הידיים והרגליים משדרים לא מעט מהתקשורת הבלתי מילולית שלנו. כך למשל שילוב הידיים יכול להעיד על התגוננות או הסתגרות. שילוב הרגליים בכיוון הנגדי לאדם שמולנו יכול להעיד על חוסר נוחות או אי-הסכמה.

ישנם סימנים נוספים כמו פרישת הידיים בצורה רחבה בניסיון להראות גדולים ופיקודיים יותר לעומת שמירת הידיים קרוב לגוף במטרה לצמצם את הנוכחות.

הינה כמה סימנים ידיים ורגליים ששווה לשים לב אליהם בזמן קריאת שפת גוף:

  • ידיים מוצלבות – עשויים להצביע על כך שהאדם מרגיש במגננה, מסוגר ולא בנוח. עם זאת, חשוב לשים לב שזוהי פעולה שאנו נוטים לעשות כאשר קר לנו.
  • ידיים על המותניים – סימן שיכול להעיד כי האדם מרגיש מוכן או בשליטה. עם זאת, זה יכול גם להעיד על אגרסיביות.
  • ידיים מאחורי הגב – סימן לכך שהאדם מרגיש משועמם, מתוח או אפילו כועס.
  • הקשה מהירה של האצבעות או נדנוד -יכולה להעיד על שעמום, חוסר סובלנות או תסכול.
  • רגליים משולבות – יכולה להעיד כי האדם מרגיש סגור או זקוק לפרטיות.

 

תנוחת עמידה

תנוחה

הדרך שבה אנו מחזיקים את הגוף משמשת גם כן חלק חשוב משפת גוף. המונח תנוחה מתייחס לדרך שבה אנו מחזיקים את הגוף שלנו וכן לצורה הפיזית הכללית שבה הגוף שלנו נמצא.

דרך קריאת התנוחה של האדם הנמצא מולנו, ניתן לקבל שפע של מידע על הרגשות והמחשבות שלו.

כך למשל, לשבת ישר, עשוי להעיד כי האדם ממומקד וקשוב לשיחה.  לשבת כפוף קדימה יכול להעיד על שעמום או אדישות.

כאשר אתם מבצעים קריאת שפת גוף, נסו לשים לב לסימנים הבאים:

  • תנוחה פתוחה – כאשר החלק הקדמי של הגוף פתוח וחשוף הדבר מעיד על פתיחות, חברות ורצון לשיתוף פעולה.
  • תנוחה סגורה –  כאשר החלק הקדמי של הגוף מכופף או לחילופין הידיים או הרגליים מוצלבות, הדבר עשוי להעיד על לחץ, אי הסכמה ועוינות.

 

מרחב אישי

אנחנו מניחים ששמתם שמישהו אמר לכם או לאדם אחר "אני צריך את הספייס (מרחב) שלי". האם אי פעם הרגשתם חוסר נעימות כי אדם עמד לידכם קצר קרוב מדי?

המונח "פרוקמוסים" שמגיע מאנגלית proxemics נטבע על ידי האנתרופולוג אדווארד ט. האל. המונח הנ"ל מתייחס למרחק בין אנשים בזמן שהם בתקשורת.

בדיוק כפי שתנועות גוף והבעות פנים מהוות חלק בלתי נפרד מהתקשורת הבלתי מילולית כך גם מרחק פיזי בין אנשים מהווה חלק מקריאת שפת הגוף.

אדווארד ט. האל תיאר 4 רמות של מרחק חברתי המופיעות במצבים שונים:

  1. מרחק אינטימי – 15 ל 45 ס"מ: זהו המרחק הפיזי שבדרך כלל מעיד על יחסים קרובים ונוחות גדולה בין אנשים. המרחק הזה מופיע בדרך כלל בזמן חיבוק, לחישה או מגע.
  2. מרחק אישי –  0.45 ל 1.2 מטר: זהו המרחק הפיזי שבדרך כלל מעיד על קרבה של בני משפחה או חברים קרובים. ככל שאנשים יכולים לעמוד קרוב יותר אחד לשני בזמן אינטרקציה כך מסתמנת רמת האינטימיות בקשר שלהם.
  3. מרחק חברתי (סושיאל) – 1.2 מטר ל 3.6 מטר: זהו המרחק הפיזי שבדרך כלל מעידים על אינטרקציה בין מכרים. במידה ואתם בשיחה עם אנשים שאתם מכירים היטב כמו חברים לעבודה או שותפים לאימונים המרחק יהיה קרוב יותר לטווח התחתון. במידה ואתם לא מכירים את האדם היטב כמו נהג מונית או נותן שירות אחר, מרחק של 3 מטרים ומעלה ירגיש נוח יותר.
  4. מרחק קהל – 3.6 מטר ל 7.6 מטר: זהו המרחק הפיזי שעושים בו שימוש כאשר רוצים לדבר אל מול קהל מסוים. דיבור מול כיתה מלאה בתלמידים או מתן הרצאה בעבודה הן דוגמאות טובות לשימוש במרחק הזה.

חשוב לשים לב שהמרחק הפיזי שמרגיש בנוח משתנה בין אדם לאדם ולא פחות חשוב – מתרבות לתרבות. כך למשל אנשים מהתרבות הלטינית נוטים להרגיש בנוח יותר בעמידה קרובה מאשר אנשים מצפון אמריקה.

 

טיפים לקריאה ושימוש בשפת גוף

מה אומר חיוך ללא קמטים בצידי העיניים? האם ניתן לדעת האם האדם שמולנו משקר? איך אפשר לשדר ביטחון? ואיך אפשר להותיר רושם ראשוני טוב? 

שפת גוף היא אחת השפות החשובות ביותר שניתן ללמוד ולפתח.

כולנו באופן טבעי עושים שימוש בשפת גוף, אך הגיע הזמן לדעת על השפה המסתורית הזה – יותר. הינה מספר טיפים שימושיים

טיפ מספר #1 – תתחילו לשים לב לשפת הגוף

הדבר הבסיסי והקל ביותר על מנת לקרוא ולהבין טוב יותר את עצמנו ואת אנשים, זה לתת תשומת לשפת הגוף.

חשוב להבין, מדובר בשפה שכולנו למדנו מהיותנו בני אדם. מגיל קטן, אנחנו מוקפים באנשים ולכן למדנו לזהות הבעות פנים ומחוות.

אז איך אפשר לשפר את זה עוד? להתחיל לשים לב לכך באופן מודע!

בפעם הבאה שאתם בשיחה או בפגישה עם כל אדם, התבוננו לרגע, כיצד שפת הגוף שלכם נראת וכיצד שלו.

 

טיפ מספר #2 – ראפור זה שם המשחק

אנו קוראים לחיבור ולכימיה – ראפור. לראפור יש תפקיד מרכזי בתקשורת שלנו עם אנשים.

כאשר יש לנו ראפור עם האדם שמולנו, שני הצדדים ירגישו כי קיים אמון ומרחב בטוח לשיחה ועבודה.

ולכן, רגע לפני שאנחנו מביאים ביקורת, רגע לפני שאנחנו מציעים למכירה מוצר מסוים, רגע לפני שאנחנו עושים את המהלך הבא, אנחנו רוצים לוודא שיש לנו ראפור עם האדם שמולנו.

אפשר לשפר ראפור באמצעות התאמת שפת הגוף שלנו לאדם שמולנו, שימוש בטון דיבור דומה, הקשבה אקטיבית, חזרה על המשפטים שהאדם שמולי אומר ועוד.

 

טיפ מספר #3 – לא נשפוט אדם על פי פעולה אחת – קליברציה

חשוב להבין שברוב המקרים לא נשפוט האם אדם סומך עלינו, משקר לנו, חושש, מסכים, אוהב על סמך פעולה אחת.

מה שנחפש לראות בשפת הגוף זה – קליברציה.

קליברציה בהקשר של תקשורת היא השינויים וההתאמות שאדם עושה במילים, בשפת הגוף ובטונים שלו.

למשל,

אישה שיוצאת לדייט ומבקשת מהגבר שיספר על ההורים שלו, ואז אפשר לראות כיווץ בפנים, סגירת ידיים, השפלת מבט – יכול להעיד כי הגבר לא מרגיש בנוח לעשות זאת מסיבה כלשהי

מוכר בחנות טלפונים שמציע לנו טלפון למכירה, וברגע שהוא מדבר על המחיר, הוא מתחיל לדבר ממש מהר, ולתת הרבה מחמאות לטלפון יכול להעיד שהמוכר לחוץ לגבי המחיר (אולי כי הוא מוכר חדש? ואולי כי המחיר שהוא נתן גבוה מהאמת?)

 

טיפ #4 – רושם ראשוני חשוב יותר ממה שאנחנו חושבים

רושם ראשוני נוצר במהלך 7 השניות ועד 4 הדקות הראשונות במפגש שלנו עם אדם חדש. הרושם הראשוני, מבסס לנו כיצד האדם נראה לנו, האם ניתן לסמוך עליו, האם הוא מתאים למה שאנחנו מחפשים וכיצד תראה התקשורת שלנו.

ההחלטה הראשונה שאנחנו מקבלים (וכך גם הצד השני) באופן לא-מודע היא האם האדם שמולנו הוא חבר או אויב שלנו – ומדובר בהחלטה קריטית שמשפיעה רבות על המשך התקשורת.

ניתן לשנות רושם ראשוני, אך לוקח זמן ומאמץ על מנת לעשות זאת.

ולכן, חשוב להקפיד על יצירת רושם ראשוני טוב. איך עושים זאת?

לבוש הולם לאירוע, יציבה נינוחה וזקופה, לחיצת יד נאה, חיוך, שימוש בשם של האדם שמולנו וכן יצירת ראפור.

 

טיפ #5 – חיוך הוא מוסכמה חברתית

בין אם זה מול הבוס, בת הזוג, החבר או רואה החשבון, חיוך מסייע להפיג מתחים. כאשר אתם פוגשים אדם, חשבו על דבר טוב שייצא לכם במפגש הזה, ואפשרו לעצמכם להעלות חיוך אמיתי למשך מספר שניות.

 

טיפ #6 – האנרגיה שלכם משפיעה על שפת הגוף

כיצד נראת שפת הגוף של אדם עצוב? כיצד נראת שפת גוף של אדם שמח? לכולנו קל לדמיין זאת נכון?

חשוב להבין שהרגשות שלנו מועברים באמצעות שפת גוף. ולכן, אם אתם מרגישים עצובים או כועסים, יהיה מאוד קל לצד השני לזהות זאת, ולהיפך.

ולכן, אם מדובר בפגישה חשובה, אפשרו לעצמכם להגיע עם אנרגיה טובה. עשו זאת על ידי שינה ותזונה טובה, הרגלים טובים ודברים נוספים שאתם יודעים שמסייעים לכם – אולי מדיטציה, מוזיקה טובה, ספורט, שיחה עם חבר וכן הלאה.

 

טיפ #7 – קשר עין כבסיס לתקשורת טובה

בתור ישראלים, קשר עין עבורנו, מסמן תקשורת טובה. אך כדאי לדעת, כי במדינות מסוימות כמו אתיופיה, דווקא השפלת מבט היא סימן לכבוד.

לכן, כל עוד אתם כאן בישראל, דעו כי קשר עין עם האדם שמולכם עוזר לבנות אמון ונינוחות.

עם זאת, אנחנו לא רוצים לבהות ללא הפסקה, אלא לעשות זאת באופן טבעי במהלך השיחה.

השפלה ממושכת וכן בהייה ממושכת מעידים פעמים רבות על משהו לא תקין – רגשות אשמה, עלבון, כעס, שקר, לחץ וכן הלאה.

 

שפת גוף בתחומים השונים

חשוב לדעת שניתן ללמוד שפת גוף מסיבות שונות ומגוונות, בין אם בעבור עסקים, זוגיות, טיפול או שיפור כללי.

בפסקאות הבאות תמצאו דוגמאות לאיך שפת גוף באה לידי ביטוי בתחומים השונים:

 

שפת גוף עם משפחה וחברים

כולנו מכירים בוודאי את הסיטואציה שאדם קרוב אלינו עונה לנו "הכל בסדר", ואנחנו מייד יודעים שיש הרבה דברים שיכולים להיות בסדר, אבל הוא או היא, ממש לא.

איך אנחנו יודעים לזהות זאת? בעזרת הטון ושפת הגוף.

ככל שאנחנו מכירים אדם טוב יותר, כך קל לנו יותר לשים לב לשינויים בשפת הגוף שלו – קוראים לזה קליברציה, זוכרים?

 

שפת גוף בעבודה, שיווק ומכירות

ראיון עבודה, פגישת ייעוץ, פגישה עם לקוח, פגישה עם הבוס, פגישת מכירה, ישיבת צוות – אלו דוגמאות בודדות למקומות שבהן שפת הגוף לוקח תפקיד חשוב.

בעזרת שפת הגוף אפשר לדעת האם שני הצדדים מעריכים זה את זה, האם יש צד שלא מעוניין, האם יש מתח או לחץ והאם הפגישה תסתיים בתשובה חיובית.

לעוד מידע: שפת גוף במכירות או שפת גוף על במה

 

שפת גוף בזוגיות

החל ממשפט הפתיחה הראשונה, דרך שיחת הטלפון והדייט הראשונה ועד לזוגיות טובה ומלאה. שפת גוף מלווה אותנו לאורך כל הדרך.

הבנה של שפת הגוף תסייע לנו להבין האם הצד השני בעניין? האם הצד השני ואנחנו מרגישים בנוח? כדאי לקחת צעד אחורה או דווקא קצת להתקדם? זה הזמן שלנו לדבר או דווקא להקשיב?

 

שפת גוף לזיהוי שקרים

כאשר מפתחים את היכולת הזו לרמה גבוהה, ניתן גם להשתמש בקריאת שפת גוף על מנת לזהות האם האדם שמולנו משקר.

בין אם המוכר שאומר כי המוצר עולה 400 ש"ח, אדם שקרוב אלי שמספר לי איפה הוא היה אתמול, הבוס שאומר שכרגע אין תקציב להעלאה, הקבלן שמבטיח לי שהדירה תהיה מוכנה בתוך שנה מהיום וכן הלאה.

היכולת לזהות שקרים היא יכולת אדירה, שכמובן דורשת תרגול.

לעוד מידע: איך לזהות שקרים

 

שפת גוף עם עצמי

איך אפשר לעזור לעצמנו להרגיש בטוחים, רגועים, אנרגטיים, שמחים, בכל רגע נתון?

שפת גוף משפיעה באופן ישיר על הדרך שבה אנחנו תופסים את עצמנו. אם אנחנו יודעים איך שפת גוף של אדם עם ביטחון נראה, אנחנו יכולים לחקות זאת, ולאט לאט לשדר למוח שזה באמת המצב.

 

לשפת גוף יש כוח אדיר בחיינו, השקיעו בזה זמן ומאמץ, ותוכלו להנות מפירות טעימים ושווים במיוחד.

 

קורס שפת גוף

מטרת לימודי שפת גוף

  • במסגרת קורס שפת גוף לומדים מספר כלים וטכניקות מתקדמות לקריאת שפת גוף וכן להעברת מסרים.
  • הקורס מצד אחד מעניק ידע תאורטי חשוב אודות ההשפעה של שפת גוף בחיינו ומצד שני נותן למשתתפים זמן והנחיות חשובות לתרגול על מנת להטמיע את הנלמד בחיי היום-יום.
  • הקורס נועד לפתח מודעות עצמית גבוה יותר ולשפר את איכות התקשורת הבין אישית.

למי קורס שפת גוף מתאים

  • הקורס מתאים לכל מי שמעוניין לשפר את התקשורת הבין אישית שלו וכן לפתח מודעות גבוה יותר לתדמית שהוא מייצר בפני אנשים.
  • הקורס מתאים לאנשי מקצוע שעובדים עם אנשים כדוגמת אנשי מכירות, אנשי הדרכה, מאמנים, מטפלים, מרצים ועוד.

מה כוללים הלימודים

הלימודים כוללים את הנושאים הבאים:

  • מבוא והכרות עם שפת גוף.
  • חשיבות שפת הגוף בתקשורת.
  • קווים מנחים לקריאת שפת גוף.
  • המסרים הבלתי מילוליים שמעבירים כל אחד מהחלקים בגופנו.
  • השפעת הלבוש והמראה החיצוני.
  • תקשורת בלתי מילולית.
  • הבדלים בתקשורת בין מינים, תרבויות ומדינות.
  • שילוב קריאת שפת גוף בעבודה, בזוגיות ובחיי היום-יום.

לכל המידע על:

קורס שפת גוף – כל המידע והאפשרויות ללמוד שפת גוף.

כנס שפת גוף – 3 שעות עשירות בתוכן, פרקטיקה והנאה שייתנו לכם את היסודות והעקרונות החשובים ביותר לשפת גוף.

קורס שפת גוף פרונטלי – הקורס המלא שלנו – 16 שעות מלאות של תוכן במפגשים פנים אל פנים

קורס שפת גוף אונליין-דיגיטלי– הקורס הדיגיטלי המלא שלנו – 25 שעות מלאות של תוכן, מתי ואיפה שתרצו, זמין לכל החיים.

פחד קהל

פחד קהל

פחד קהל הוא הפוביה הנפוצה ביותר, אף לפני עכבישים, גבהים ואפילו מוות. המוסד לאומי לבריאות מנטלית בארצות הברית מדווחת כי חרדת קהל, או בשמה המדעי,

קרא עוד »
שפת גוף על במה

שפת גוף על במה

שפת גוף על במה היא מיומנות בעלת חשיבות רבה כאשר אנו מעוניינים להציג תוכן בכלל ועל במה בפרט. הקהל אינו רק מקשיב לדובר, הוא צופה

קרא עוד »
שפת גוף במכירות

שפת גוף במכירות

עם התקדמות הטכנולוגיה, רובנו עשויים לטעות ולחשוב ששפת גוף כבר לא נחוצה. הרי בשביל מה צריך לדעת שפת גוף במכירות אם הכל נעשה דרך הטלפון

קרא עוד »
איך לזהות שקרים - זיהוי שקר

איך לזהות שקרים?

ישנם לא מעט מצבים בחיים שאתה יושב אל מול אדם שכל כך בטוח בעצמו אבל האינטואיציה שלך מרגישה אחרת, מרגיש לך שאותו אדם מספר לך

קרא עוד »
קורס זיהוי שקרים - דר אמיר הלמר

קורס זיהוי שקרים

קורס זיהוי שקרים – פוליגרף אנושיתוכן ענייניםהחשיבות של שפת גוף בחיינוהבעות פניםהעינייםהפהמחוות ידייםהידיים והרגלייםתנוחהמרחב אישיטיפים לקריאה ושימוש בשפת גוףטיפ מספר #1 – תתחילו לשים לב

קרא עוד »